Gå til innhold

Permisjon og storesøsken !?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som er i barselspermisjon. Henter og leverer dere storesøsken i barnehagen eller tar far seg av det ? 

Anonymkode: 716c9...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Partner leverer de hvis de skal i barnehagen ja, de går 2-3 dager i uken hvis de vil, ellers er de jo hjemme med meg. Men hvis de er der henter jeg så jeg kan hente tidlig. 

Anonymkode: f39f9...984

• Liker 1
Skrevet

Han gjorde det hvis det passet i forbindelse med jobb. Han jobba i dagligvarebransjen akkurat da. Så han hadde mye rare vakter. 

Anonymkode: 2917c...347

Skrevet

Jeg leverte og hentet omtrent hele permisjonen. Det samme gjorde far da han hadde perm. 

Leverte rundt 9:30, og hentet rundt kl 14-14:30, avhengig av hva de skulle den dagen. Hadde hun også masse hjemme (Var 3,5år da hun ble storesøster). 

Anonymkode: d47fa...096

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Spørs litt på hvordan babyen sov, men som oftest var det jeg som leverte slik at far kunne komme tidligere på jobb, og dermed tidligere hjem. 

Anonymkode: bc8eb...07f

Skrevet

Jeg hentet og leverte, slik at dagen ble kortere i barnehagen. Nok styr for partner som hadde nesten en times reisevei til jobb.

Anonymkode: cac84...22b

• Liker 4
Skrevet

Far leverer på vei til jobb og henter også som regel.

Anonymkode: 48edb...e1a

Skrevet

Barnehagen var på jobben hans, så han leverte og hentet.

Jeg gjorde det kun hvis det kom noe i veien.

Anonymkode: 7f1ed...799

• Liker 1
Skrevet

Far kjører forbi på vei/hjem fra jobb og leverer og henter. Jeg må ta to busser som ikke alltid korresponderer bra og gå ett stykke til barnehagen. Gjør det litt mer nå ettersom baby er blitt 2mnd og litt lenger strekk mellom hver ammerunde, men som hovedregel er det far. Jeg skal gjøre det mer og mer utover permisjonen. 

Anonymkode: d5eb2...c3e

Skrevet

Vi er heldige og har besteforeldre som henter 1-2 ganger i uken, levering og resten av hentingen tar jeg som er i permisjon. 

Anonymkode: 0e97d...192

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er gravid med nummer 2 nå. Jeg ser for meg at far kanskje kan levere iallfall i starten, mens jeg finner ut av rutinene med den nyfødte, men jeg kommer selvfølgelig til å hente. Etterhvert også levere og hente, håper jeg. Er lei meg for at eldste er mye i barnehagen nå, gleder meg til å kunne gi ham kortere dager.

Anonymkode: df5e2...902

Skrevet

Her blir det jeg som må levere, ettersom far begynner på jobb kl 6 hver dag. Men skal vel få inn en rutine på det, har heldigvis barnehagen i gåavstand 😊 

Anonymkode: c622f...14b

Skrevet

Far leverer og jeg henter, som hovedregel.

Han kjører til jobb og barnehagen ligger på veien, så når han har anledning har han også hentet. 

Har han lite å gjøre på jobb, henter han også som oftest. Må han være til 16 eller lenger, henter jeg.

Anonymkode: 1a4c6...fd7

Skrevet

Pappaen leverer på vei til jobb og jeg henter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dere som er i barselspermisjon. Henter og leverer dere storesøsken i barnehagen eller tar far seg av det ? 

Anonymkode: 716c9...845

Det klarte jeg fint selv.. Er folk så hjelpesløs idag?? Men at far leverer eller henter på vei til og fra jobb er ok. Men blir lang da for barnet hver dag..

Anonymkode: f0340...226

• Liker 2
Skrevet

Far starter så tidlig på jobb at jeg må levere. Men hadde nok levert selv uansett, er jo godt for barnet å få sove til hun våkner av seg selv og ha en rolig frokost før barnehagen. Babyen hater både vogn og bilstol, men har heldigvis kort vei til barnehagen og babyen er veldig glad i bæresjal 🥰 Skjønner det er stress med levering om man har en vogn/bilstolnekter og lang vei til barnehagen. 

Jeg henter vanligvis så hun ikke skal ha så lange dager, men faren er ferdig tidlig på jobb så har ikke dårlig samvittighet de dagene jeg ber han hente. 

Hun er i barnehagen fra ca 08:45-14:30 (15:20 hvis pappaen henter). Fredager er det babysang i kirka like ved oss, så fredager får hun bestemme selv om hun vil bli med på det eller dra i barnehagen 😊

Anonymkode: 5a1e5...a48

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Her blir det jeg som må levere, ettersom far begynner på jobb kl 6 hver dag. Men skal vel få inn en rutine på det, har heldigvis barnehagen i gåavstand 😊 

Anonymkode: c622f...14b

Det gjør du! 

Jeg gråt hver dag den første uka etter fars to uker fødselspermisjon var over. Jeg synes det var så vanskelig å dra med meg en nyfødt som bare gråt i vogna og en trassig 2-åring ut døra, mens jeg selv fortatt hadde bekkensmerter og egentlig ikke burde gått i det hele tatt og ikke hadde fått sove fordi storesøster gjerne starta dagen like etter babyen hadde startet natten. Jeg gråt og hatet meg selv for at jeg utsatte meg selv for å bli tobarnsmor 🙈😅 Men plutselig fant jeg litt rutiner som fikk morgenene til å flyte bedre, og da var det plutselig veldig koselig med levering 🥰 Hehe, så alt går seg til. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det gjør du! 

Jeg gråt hver dag den første uka etter fars to uker fødselspermisjon var over. Jeg synes det var så vanskelig å dra med meg en nyfødt som bare gråt i vogna og en trassig 2-åring ut døra, mens jeg selv fortatt hadde bekkensmerter og egentlig ikke burde gått i det hele tatt og ikke hadde fått sove fordi storesøster gjerne starta dagen like etter babyen hadde startet natten. Jeg gråt og hatet meg selv for at jeg utsatte meg selv for å bli tobarnsmor 🙈😅 Men plutselig fant jeg litt rutiner som fikk morgenene til å flyte bedre, og da var det plutselig veldig koselig med levering 🥰 Hehe, så alt går seg til. 

Slik var det også her i starten.

I tillegg hadde vi flyttet og ikke fått lokal barnehageplass. Gamle barnehagen lå i sentrum av byen og kollektivtransporten i Oslo var stengt over lang tid. Jeg brukte halvannen time på levering. Med 20 minutters sammenhengende søvn om natten, blødende brystvorter og en baby som skrek (og et større barn som nektet ståbrettet på vognen).

Vil alltid huske det som en veldig vanskelig tid. Mannen hadde lite fleksibilitet med jobben da også - og ingen fødselspermisjon. Har ikke dårlig samvittighet for de gangene jeg ba ham om hjelp - eller når eldste måtte være litt lenger i barnehagen enn planlagt.

Anonymkode: 1a4c6...fd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det klarte jeg fint selv.. Er folk så hjelpesløs idag?? Men at far leverer eller henter på vei til og fra jobb er ok. Men blir lang da for barnet hver dag..

Anonymkode: f0340...226

Jeg er helt enig, makan til hjelpeløse foreldre. Jeg har hatt storesøsken hjemme jeg, så mye som overhodet mulig, de har det mye bedre hjemme enn på institusjon, selv om mange foreldre prøver å overbevise om at «de trenger rutiner og vennene sine», det de trenger er familien sin.

Anonymkode: f4d24...18e

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig, makan til hjelpeløse foreldre. Jeg har hatt storesøsken hjemme jeg, så mye som overhodet mulig, de har det mye bedre hjemme enn på institusjon, selv om mange foreldre prøver å overbevise om at «de trenger rutiner og vennene sine», det de trenger er familien sin.

Anonymkode: f4d24...18e

Så heldig du var som hadde friske barn og at du ikke trengte rehabilitering etter fødsel. 

Anonymkode: 57f5e...c2c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...