AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Skrevet 7. januar Vi byttet bank. Sparer noen tusen i måneden. Men nettbanken er fra steinalder. Så skikkelig nedtur. Anonymkode: 7e1de...5ca
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Skrevet 7. januar Jeg har ikke byttet bank så ofte, faktisk aldri, så har ikke mye erfaring med mange forskjellige, men bruker DNB og synes nettbanken der gir meg det jeg trenger, både privat-nettbanken og bedrifts-nettbanken de har. Delen som gjelder sparing, investering og fond synes jeg også fungerer bra der. Anonymkode: 8b015...198 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #3 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi byttet bank. Sparer noen tusen i måneden. Men nettbanken er fra steinalder. Så skikkelig nedtur. Anonymkode: 7e1de...5ca Jeg bruker DNB og Sparebank1, synes de er helt ok å bruke. Anonymkode: 5d4ed...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Skrevet 7. januar Dnb hatter jeg, syns den er tungvindt. Bruker lokal bank under eika, ligger nettbanken , veldig enkel syns vi Anonymkode: 248d7...8cf
AnonymBruker Skrevet 7. januar #5 Skrevet 7. januar Dnb har den beste nettbanken. Som regnskapsfører har jeg prøvd et par stykker. Anonymkode: 90432...2e1 3 1
nojac Skrevet 7. januar #6 Skrevet 7. januar (endret) Har hatt Skandia/Sbanken i mange år. Nå er Eika-app+nettbank klart favoritten. At de gir 3 % rente på brukskontoen (penni.no) er et ekstra pluss. Hvilken nettbank er "fra steinaderen", og hvilken funksjonalitet savner du? Endret 7. januar av nojac 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #7 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dnb har den beste nettbanken. Som regnskapsfører har jeg prøvd et par stykker. Anonymkode: 90432...2e1 Hadde DnB som lønningsbank. Ikke lånet der. Men den nye krevde både lån og lønning hos dem. Så den nye sammenlignet med DnB er nedtur. Anonymkode: 7e1de...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #8 Skrevet 7. januar Sparebank 1 har vunnet beste mobil-bank flere år på rad. Har den og veldig fornøyd. Syns den er bedre enn andre jeg har brukt (Nordea og DNB) Anonymkode: 8a966...cba 1 1
newman01 Skrevet 7. januar #9 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde DnB som lønningsbank. Ikke lånet der. Men den nye krevde både lån og lønning hos dem. Så den nye sammenlignet med DnB er nedtur. Anonymkode: 7e1de...5ca Skjønner at du er redd for å bli identifisert, men kan du ikke bare skrive hvilken bank du sikter til? Hva folk liker er veldig variabelt. Ser flere her skrive at de foretrekker DNB, selv misliker jeg DNB sine sider ganske mye. Kun Nordea som er verre i mine øyne. Sbanken hadde en fenomenal nettbank (og app) helt til DNB ødela alt, kastet Sbankens systemer i søpla og tok i bruk DNB sitt tekniske system. Og det er ILLE Bulder har en enkel og funksjonell app, men har ikke nettbank. 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #10 Skrevet 7. januar Sparebank 1 sin mobilbank er best i test Anonymkode: 71ebc...e07
nojac Skrevet 7. januar #11 Skrevet 7. januar (endret) Hvis du sparer flere tusen i måneden på ny bank , men er misfornøyd med nettbanken, er løsningen enkel: Legg inn et fast trekk til din favorittbank hver måned, og fortsett å bruke denne til de daglige banktjenester. Ellers handler nettbank/app-bruk noen grad om tilvenning. Den du har brukt i flere år framstår ofte som enklere enn den nye. Men for meg er det en forutsetning at banken har både app og nettbank. Merkelig at TS ikke oppgir hvilken bank hun sikter til, og hvor problemet ligger. Endret 7. januar av nojac
AnonymBruker Skrevet 7. januar #12 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dnb hatter jeg, syns den er tungvindt. Bruker lokal bank under eika, ligger nettbanken , veldig enkel syns vi Anonymkode: 248d7...8cf Dnb bruke java EE, som tilsynelatende setter sperrer på en del ting(som en ser her BuiltWith Technology Lookup). De fleste andre banker bruker ikke java EE, men heller ASP.NET eller bruk av nextJs (to teknologier som er mye enklere å jobbe med) Menyene er, som kjent, veldig rotete - er ikke sortert, og mye av valg elementene er støy opp mot den vanlige bruker. Beste ville vært å innført søke funksjon, samt mekanismer for skjuling/vising av sub elementer. Når en trykker på ett hoved-element i menyen, så burde en herfra få tilgang til sub-elementer - noe som ikke alltid er tilfellet. Anonymkode: dba0c...8f5
Magika_fra_Fyll Skrevet 7. januar #13 Skrevet 7. januar Synes Sparebank1 har bra app og nettside, DNBs nettbank synes jeg minner mest om noe fra 1998 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #14 Skrevet 7. januar Jeg har byttet til Bulder og appen er suveren. Fungerer på Iphone, Ipad og Mac for de som har det. Har erfaring med både Sbanken, Eika, Himla og DNB. Bulder er overlegne! Anonymkode: de5b8...252 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #15 Skrevet 7. januar Bruker Sparebank 1 bare. Ikke ofte det er feil med appen eller nettbanken. Anonymkode: 5905d...f7d
Hololo Skrevet 7. januar #16 Skrevet 7. januar Erfaring med DNB og sparebank 1, synes sparebanken sin er mye bedre, lett og grei å forholde seg til. Er 5-6år siden jeg brukte DNB sin så kan jo ha forandret seg.
AnonymBruker Skrevet 7. januar #17 Skrevet 7. januar Sbanken var bra på både nett og app. Så kom DNB brasende inn, la ned nettbanken og laget en fullstendig håpløs app. Nå har jeg byttet til Obos-banken, enkelt, men greit. Litt sene på kundeservice, men sparer noen kroner på debetkort inkludert og renter på lønnskonto. Anonymkode: 403cc...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #18 Skrevet 7. januar Jeg var sykt fornøyd med Sparebank 1 sin app og nettside. Byttet til Flekkefjord pga bedre rendter men er ikke begeistret over den tørre minimalistiske appen deres. Anonymkode: 220fc...891
RedBull91 Skrevet 7. januar #20 Skrevet 7. januar Nordea. Bruker stort sett mobilbank. Fornøyd. Husker ikke sist jeg brukte den vanlige Nettbanken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå