Snabeltann Skrevet onsdag kl. 00:01 #1 Skrevet onsdag kl. 00:01 (endret) Forslag til alternativt garn? Klør av tynn mohair Endret onsdag kl. 00:04 av Snabeltann
Grønt blad Skrevet onsdag kl. 13:22 #2 Skrevet onsdag kl. 13:22 Jeg synes det er stor forskjell på produsentene. Sandnes Silk mohair klør masse. Soft silk mohair fra Knitting for Olive eller Isager er noe helt annet. Alternativ følgetråd (uten mohair) kan være Alpakka 1 (Isager) eller Alpakka følgetråd fra Sandnes. Om du er villig til å betale litt mer for smørmyk kasjmir, er det flere muligheter. Man kan bruke Compatible Cashmere fra Knitting for Olive eller Cashmere lace fra Gepard. Produsenten Cardif Cashmere har også alternativ til silk mohair. En av dem er børstet slik at man får mer fluff, litt som mohair. (https://www.garntopia.no/collections/cardiff-cashmere) Det var de alternativene jeg kom på i farta. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:52 #3 Skrevet fredag kl. 23:52 Enig i at det er stor forskjell på mohair. Sandnes sin standardtype har ull i seg, noe de fleste andre ikke har. De har fått en uten også nå. Jeg liker veldig godt Alpakka følgetråd fra Sandnes eller Alpaca 1 fra Isager som alternativ. Plaggene får fluff av disse også, men ofte bedre fall pga alpakka. Anonymkode: eb5ec...112
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå