Gå til innhold

Har dere levert sykt barn ?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen levert sykt barn noen gang ? Ventet bare 1 døgn etter farang eller sent med Paracet ? Så mye mas fra barnehagen om dette, men er det virkelig så utbredt ? De fleste vil vel ikke plage barna sine ?! Eller har det hendt at presset fra jobb var så stort at du gjorde det ?

Anonymkode: abd1d...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har noen levert sykt barn noen gang ? Ventet bare 1 døgn etter farang eller sent med Paracet ? Så mye mas fra barnehagen om dette, men er det virkelig så utbredt ? De fleste vil vel ikke plage barna sine ?! Eller har det hendt at presset fra jobb var så stort at du gjorde det ?

Nei stakkar! Leverer aldri sykt barn! 

Anonymkode: 88026...d00

• Liker 3
Skrevet

Nei, nei nei. Tenk på barnets beste 

Anonymkode: 4d055...fcf

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg trodde det kom til å gå over, almenntilstanden var fin, og jeg jobber 5 minutter fra barnehagen. Ga en paracet, og krysset fingrene, for jeg hadde noe veldig viktig på jobb. Ble oppringt 15 min etter det viktige var ferdig, og dro rett til barnehagen å hentet en sliten og febersyk gutt. 

Angrer ikke. Han hadde det bedre i barnehagen enn om jeg hadde måttet kontakte svigermor. Mannen min var på jobbreise utenlands.

Anonymkode: d4aa3...926

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har alltid ventet 48 timer etter omgangssyke. Men ja, jeg har sendt halvsyke barn i barnehagen og håpet at det går bra. Mange ganger.... 

De første barnehageårene var det vanvittig med sykdom. En har begrenset med sykedager og noen dager må man faktisk være på jobb. 

Anonymkode: 9a16f...f6e

• Hjerte 1
Skrevet

Som lærer har jeg sett dette litt for mange ganger. Det ender opp med barn som må hentes, i tillegg til medelever og lærere som blir unødvendig smittet, noe de kanskje kunne unngått i første omgang. Dårlig gjort. Barna forteller at de kastet opp "i natt", at de er syke og fikk paracet.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Nei , men som ansatt i bhg så har vi opplevd det flere ganger 

Anonymkode: 1a898...eab

• Liker 5
Skrevet

Nei.

Sender selvfølgelig ikke mitt syke barn i barnehagen eller skolen. Jeg har empati. 

Anonymkode: b4b52...eb0

• Liker 8
Skrevet
Luringa skrev (3 minutter siden):

Som lærer har jeg sett dette litt for mange ganger. Det ender opp med barn som må hentes, i tillegg til medelever og lærere som blir unødvendig smittet, noe de kanskje kunne unngått i første omgang. Dårlig gjort. Barna forteller at de kastet opp "i natt", at de er syke og fikk paracet.

At man har fått en paracet, betyr ikke nødvendigvis at de ikke kan gå på skolen. Det kommer an på hvorfor man har fått den. Jeg tar en paracet å går på jobb, gjør ikke du det av og til? 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Til dere som har viktigere ting på jobben enn å ta vare på barna deres som er syke: husk at det kan være barn og voksne i barnehagen som tåler dårlig å bli syke. Noen har diagnoser, tilstander eller går på medisiner som gjør at de kan bli svært syke av vanlige virus.

alt kan de ikke skjermes fra, men de bør kunne blitt skjermet mennesker som vet de er syke (fra folk som med vilje sender syke barn i barnehagen). 

Hilsen ei mor som har vært hele førjulstida, jula, romjula og nyttår på sykehus med et barn i respirator pga. vanlig virus-sykdom. 

Anonymkode: 6776c...50c

• Liker 6
  • Hjerte 13
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg trodde det kom til å gå over, almenntilstanden var fin, og jeg jobber 5 minutter fra barnehagen. Ga en paracet, og krysset fingrene, for jeg hadde noe veldig viktig på jobb. Ble oppringt 15 min etter det viktige var ferdig, og dro rett til barnehagen å hentet en sliten og febersyk gutt. 

Angrer ikke. Han hadde det bedre i barnehagen enn om jeg hadde måttet kontakte svigermor. Mannen min var på jobbreise utenlands.

Hvorfor ga du paracet hvis allmenntilstanden var bra?

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så fint at du ikke angret, ungen hadde det topp, og du fikk gjort unna viktige oppgaver. Hva tenker du om smitterisikoen du utsatte ansatte og barn i barnehagen for? De hadde kanskje ikke like viktige gjøremål som deg. 

Anonymkode: 113a6...9c9

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At man har fått en paracet, betyr ikke nødvendigvis at de ikke kan gå på skolen. Det kommer an på hvorfor man har fått den. Jeg tar en paracet å går på jobb, gjør ikke du det av og til? 

Er litt forskjell på barn i barnehagen og ansvarlige voksne som går på jobb eller?

Man skal selvsagt aldri medisinere et barn i form til å kunne gå i barnehage/skole. Unntak finnes selvsagt. Men generelt, nei. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Herregud…

Anonymkode: 1a898...eab

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette er snakk om febersyke barn og barn med omgangssyke. Det møter ikke jeg på jobb med.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Dette er altså så ubegripelig usympatisk og hensynsløst overfor både sønnen og alle i barnehagen. Herregud. Stakkars gutt. 

Anonymkode: ec8d4...883

• Liker 7
  • Nyttig 12
Skrevet

Hva betyr farang?

Har ikke sendt barn for tidlig etter omgangssyke eller med feber. Men har sendt barn med hoste/snørr noen ganger og bedt dem ringe om barnet virker syk utover dagen annet enn litt hoste. De har ikke ringt de gangene. 

Anonymkode: 107b0...f7c

• Liker 2
Skrevet
Kygos skrev (42 minutter siden):

Hvorfor ga du paracet hvis allmenntilstanden var bra?

Antagelig har barnet hatt feber uten å ha vist det nevneverdig i almenntilstanden. Det sies at «barn får lettere feber og tåler feber bedre enn voksne». Men de små kroppene er fortsatt fulle av virus og kjemper mot dem. Samtidig som de er smittsomme. Å kjempe mot virus/bakterier og feber i en bråkete/kaotisk barnehage med underbemanning må være helt grusomt😣💔

Anonymkode: b49af...466

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

OK hører det skjer da . Det mases en del fra barnehagen om dette, så noe i det da sikkert . Jeg som er litt tander da bare. Henta gutten min sent en dag ( kom meg ikke fra jobb ) han hadde feber og de voksne hadde ikke sett det. Jeg får vondt i magen av å tenke på det to år etter.  Så syns det virker rart om noen gjør det med vilje.( trodde faktisk ikke det )  Men skjønner man kan føle press fra jobb. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva betyr farang?

Har ikke sendt barn for tidlig etter omgangssyke eller med feber. Men har sendt barn med hoste/snørr noen ganger og bedt dem ringe om barnet virker syk utover dagen annet enn litt hoste. De har ikke ringt de gangene. 

Anonymkode: 107b0...f7c

Omgangssyke 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...