Gå til innhold

Dere med 3 eller flere barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei! Dere med 3 eller flere barn, når er de født og hvordan er det å ha så «mange»?❤️

Jeg har to nå, og har veldig lyst på ett barn til, men er så usikker 🥺 Føler meg liksom ikke komplett med to barn, men samtidig så vil jeg jo gi god oppfølging til alle barna og jeg har også hørt at 3 er ganske tungt?😣

Anonymkode: 5f146...32b

Har 3 tette og en atpåklatt. 14, 13, 11 og 2 år. 

Eneste forskjellen på 3 tette og sistemann er i hovedsak at de har ulike interesser, ønsker, og det at vi begynte på nytt med småbarn når de andre var blitt selvstendige. 

Anonymkode: 92dd6...2c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da lurer jeg på: er det samme faren på alle ungene når man kommer opp på 3+? Eller er det bare "mine, dine våre". Da er jo ikke "dine" ditt så det teller vell strengt tatt ikke som 3+ barn.

Selv skulle jeg gjerne hatt 3 eller flere, men er nok litt for gammel (snart 37) med 2 under 2 år. Akk den som hadde vært i 20 årene og ikke blitt lurt av alt tullet med å være boss-bitch og vente med barn i all evighet.

Anonymkode: e4591...62a

Mannen og jeg har våre fire barn sammen ja. 

Anonymkode: 35e6c...55a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre tette og ble skilt. 

Anonymkode: 96331...0c8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tre på 14, 19 og 21. 

Angrer ikke på barna man har fått, men hadde nok vært lurt å stoppe på to. Med tre er men alltid en voksen i manko og føler at nr tre er ganske fordyrende. Tenker vi burde ha stoppa på to og heller hatt kapasitet til å følge de opp enda bedre både mentalt, fysisk og økonomisk.

Anonymkode: 5d5b9...c92

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skulle egentlig "bare" ha to, men endte opp med bonusen med en gang. De er 12, 14 og 16.

Det har vært (og er) heftig i perioder, spesielt da de var små, men de er herlige og gir oss bare noen grå hår. ❤️

Anonymkode: 665cc...2f8

AnonymBruker
Skrevet

Våre er 14, 10 og 6. Hektisk, men veldig hyggelig og givende ❤️ Noen ganger skulle vi gjerne hatt en voksen ekstra for å rekke alt av aktiviteter og dugnader, men det er jo bare en liten periode. De er relativt langt fra hverandre i alder, krangler lite, og koser seg i hverandres selskap. Flere en 3 hadde vi ikke hatt tid til, det er så vidt det går rundt tidsmessig med de vi har 😅

Anonymkode: cc5fb...d59

Skrevet

Vi har tre små med to år mellom hver. Elsker å ha en liten flokk jeg, kunne godt hatt dem enda tettere i alder også ønsker jeg meg en til, men vi får se om mannen går med på det🤭 kan jo smelle litt til tider men de har veldig stor glede av hverandre også. Synes ikke overgangen fra 2-3 var ille, overgangen fra 0-1 har vært desidert vanskeligst

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre, 5år mellom eldste og yngste, så ikke spesielt tette. 

Helt ærlig så var nr 3 bare ei pølse i slaktetida. Livet var travelt fra før, så vi merket ikke så stor forskjell når tredjemann kom. Og vi var innstilt på at det ble litt travelt en periode, men var enige om at det var verdt det. 

Jeg kjente meg ferdig da nr 3 kom, da hadde jeg fått flokken min. 

Anonymkode: 2de7f...79f

AnonymBruker
Skrevet

16, 12 og 5 år.. Livet ble ikke så mye travlere. men vi merka litt på økonomien at det var en ekstra munn i huset. spesielt nå.

Anonymkode: fb807...09d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2026 den 3.44):

Fjorten års aldersforskjell må være krevende for de eldste.

Det jevner seg liksom ikke ut før yngste er i 60-årene…

Anonymkode: 149ea...37d

Jeg er tretten år eldre enn yngstemann, og jeg elsket det da han var liten og det er han jeg har mest kontakt med nå når vi er voksne😊

Anonymkode: 7098f...8fb

Skrevet

Jeg er gravid med nr 3 og kjenner jeg er spent 😅 her blir aldersforskjellen ganske stor, så tror ikke det blir så intenst som de som får 3 tette. Men vi må på en måte begynne på ny når de store klarer seg, så tror det blir en overgang. Blir 7 og 11 års forskjell på barna og babyen.

AnonymBruker
Skrevet

Tre stykker på 10, 7 og 3. Er selvfølgelig mye som dreier seg om dem, men som andre her sier er det null stress om alle er friske som de nå er. Førstemann var prematur og det var langt tøffere med en prematurbaby enn tre friske barn.  

Anonymkode: c9f63...503

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår folk hvor mye utgifter det gjerne er med barn?

Vi har ungdommer som har rimelige interesser likevel tannregulering privatskole konfirmasjon og sertifikat. For ikke å glemme at det forventes at foreldrene sparer til barna sine.. 

Anonymkode: daee1...db6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har ungdommer som har rimelige interesser likevel tannregulering privatskole konfirmasjon og sertifikat. For ikke å glemme at det forventes at foreldrene sparer til barna sine.. 

Jeg tenker på hvor "rike" vi hadde vært uten barn 😂

Vi betaler også privatskole, regulering uten dekning, og nå lappen. Ikke minst den maten våre gutter spiser, vi har et enormt forbruk på mat. 

Anonymkode: 41b16...a86

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi fikk tre barn på to år. Det gikk helt fint da de var mindre, men tre tenåringsjenter er virkelig ikke for pyser! Jeg er glad vi begynner å se slutten på denne epoken nå.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre jenter, alder 8, 11 og 14 år. Det var en periode der, da jeg ville gå for nr.4, men mannen var ikke enig. Så da ble det «kun» tre.. Nå, når jeg føler meg for gammel, så har plutselig mannen min ytret et ønske om nr. 4. Kommer ikke til å skje..

Jeg synes to er altfor få og liker å ha en liten gjeng rundt meg, kommer fra en stor familie.

Ingen problemer med «vanlig» bil, ferie etc. Men, mye hormoner i tide og utide med tre jenter 😅 

Blir en del kjøring og oppfølging til aktiviteter, så er glad for at jeg ikke er alenemor.

Anonymkode: 57c96...6e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2026 den 11.31):

Vi har 6, alle felles. Får mye hjelp fra involvert familie fra begge sider, og litt fra naboer. Benytter privat vaskehjelp, matkasser, privat kokk til spesielle anledninger. Blir jo hektisk, men ingenting slår å se flokken leke sammen og bonde.

Vi prøver å få flere, men får se hva kroppen klarer 😅

Anonymkode: e8676...914

Absolutt ingen kritikk fra meg her, men har dere gode jobber begge to, og bor et rimelig sted? Jeg er ikke en av dem som tenker alle barn må ha eget rom. Det går fint an å dele, men det krever likevel litt plass, stor nok bil, eller flere biler. Matkasse, og vaskehjelp koster også, men lure valg for å få det til å gå rundt praktisk. Høres herlig ut når en får det til, men krever litt både økonomiske, praktisk, og emosjonelt, så lurer litt på hvordan, om det er greit å spørre 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre, de er 10, 5 og 2. Det er tidvis hektisk, mest fordi de har ulike behov. Men jeg ønsket meg en liten flokk, og det fikk jeg. 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor man ikke skal klare å følge opp tre? Det går fint an å følge opp tre. De må vente litt på tur, ja, men det er sunt. Dessuten har de alltid en lekekamerat. 

Det er heftig å ha tre og sove lite, så det har gått litt på stumpene når minste begynte i barnehagen. Første barnehageåret er alltid tøft. Men nå går det bedre og bedre i takt med at minsten har bedre språk og mer lekekompetanse. 

De gangene jeg har bare to eller ett barn er det piece of cake. 

Anonymkode: 60ef4...402

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Privatskole er jo høyst frivillig. Tannregulering, konf og førerkort er under 100k per barn, spredd over 5-6 år. Det som virkelig er dyrt med barn er å måtte reise på ferie i skoleferien. 

Anonymkode: c9f63...503

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Privatskole er ikke vurdert, men det koster vel ikke mer enn hva vi betalte for barnehage, så det burde gå greit.

Kostnader tilknyttet konfirmasjon er vel hva man gjør det til. Ingen av våre er konfirmert foreløpig, men vi har andre selskaper årlig, så det burde også gå.

Hvis de ønsker førerkort, kommer vi sikkert til å betale. 

Vi sparer ikke til våre barn, men til vår egen framtid. Hvilke tilskudd barna kan få, og hva som vil være aktuelt, vil tiden vise.

De største kostnadene nå er fritidsaktiviteter inkludert utstyr, reiser mm. Det er da her vi må stramme inn hvis barna ønsker andte dyre ting.

Anonymkode: 8188f...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...