AnonymBruker Skrevet 6. januar #1 Skrevet 6. januar Hei! Dere med 3 eller flere barn, når er de født og hvordan er det å ha så «mange»?❤️ Jeg har to nå, og har veldig lyst på ett barn til, men er så usikker 🥺 Føler meg liksom ikke komplett med to barn, men samtidig så vil jeg jo gi god oppfølging til alle barna og jeg har også hørt at 3 er ganske tungt?😣 Anonymkode: 5f146...32b
AnonymBruker Skrevet 6. januar #2 Skrevet 6. januar Vi prøvde på barn nr 3, men det skjedde (heldigvis) ikke 😅 Ønsket nr 3 når jeg var litt i den småbarnståka, men nå som jeg har 'bare' 2 på 11 og 13 er jeg veldig glad vi stoppet der. Masse å følge opp med både fritidsaktiviteter, venner og skole. Veldig praktisk med tanke på ferier osv også 😅 Hadde såklart ikke angret på nr 3 hvis det hadde skjedd, men ville bare fortelle deg dette fra ståstedet til en som MÅTTE ha nr 3.. den følelsen er borte, og føler meg 1000% komplett med 2 barn 😊 Anonymkode: b6786...047 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar #3 Skrevet 6. januar Vi har fem, det er helt fantastisk! Men det er selvfølgelig en livsstil. Det er lite tid til venner i vår livsfase, vi fikk dem over noen år, så har alt fra tenåringer til barnehagebarn. Jeg syns to er alt for lite, men så elsker jeg å ha kjøkkenet fullt av barn, det er veldig ofte flere til middag enn våre fem, og det er så koselig! De er veldig aktive, og får gå på de fritidsaktivitetene de ønsker. Vi samkjører da, med naboer, men tar absolutt vår del, helst litt mer. Vi har to hotellrom på ferie, det er helt uproblematisk. Jeg vet at vi sees på som ressurspersoner i lokalsamfunnet, vi har alltid frivillige verv. Anonymkode: 7976c...f55 1 8
AnonymBruker Skrevet 6. januar #4 Skrevet 6. januar Vi har tre, men yngste er bare 8 mnd så vanskelig å si ennå mtp oppfølging. Men her lengter jeg allerede etter nr. 4…. Anonymkode: cfccb...061 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar #5 Skrevet 6. januar Vi har fire og det er helt supert. De tre første er veldig tett i alder. Under fire år mellom 1og 3. Nr fire kom noen år etter. Det er så klart vært mye å følge opp, men det hadde vi tatt i betraktning da vi tok det valget. Alle barna har vært med på minst to aktiviteter hver. En stund gikk bilen konstant mellom aktiviteter. Men det har vært så moro å se de utvikle seg og gjøre noe som gir dem glede. Feriene har vært mye i Norge og Skandinavia. Et par lengre turer har vi hatt, men det er dyrt. Anonymkode: 35e6c...55a 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #6 Skrevet 6. januar Jeg har 4. De er i alderen 5 mnd - 15 år. Jeg ville ha en liten flokk. To barn er ikke en flokk, det ble for lite. Jeg ønsket at de skulle ha flere søsken enn ett. De koser seg sammen, de store hjelper de små og vi har det veldig fint her hjemme. Jeg ønsker en nummer 5. Da er familien komplett😁 Anonymkode: dd4c1...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar #7 Skrevet 6. januar Vi har 3 barn. Har egentlig lyst på 1-2 til, men stopper her. Nå går det fint å være alene med alle uten at det blir helt galehus, og alt kan følges greit nok opp. mannen var bortreist med jobb ei uke en gsng, og det fikk meg til å stopp. Vi kan ikke få flere barn enn vi klarer å håndtere på egenhånd hvis en av oss blir syke eller dør, eller om vi hadde gått fra hverandre Anonymkode: 3754c...034 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #8 Skrevet 6. januar Vi har fem i alderen 3, 10, 12, 14 og 16 . Det krever logistikk og tydelig ansvarsfordeling. Den slitsomste perioden var de fire månedene jeg var hjemme med fire barn under skolealder. Da det ble skolestart og vi fikk barnehageplass til to, ble livet lettere. Det er to barn per spverom, yngste sover på vårt rom. Vi har bil med plass til alle. Likevel, det har vært, og er, praktiske utfordringer med så stor barneflokk. Anonymkode: 8188f...8e8 1
Urwa Skrevet 6. januar #9 Skrevet 6. januar Vi valgte å få fire barn. De er 29,27,20 og 12. Elsker følelsen av å ha egen storfamilie❤️ Har alltid savnet det. Nå skjer det noe hele tiden. Og jeg elsker det. Heldigvis bor de 2 eldste også i nærheten så ser de nesten hver dag🥰 De 2 yngste bor hjemme. Men alle søskene er mye sammen tross aldersforskjell. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar #10 Skrevet 6. januar Vi har 6. Født mellom 1997-2012. Liv og røre og alltid mange å være sammen med. Å ha kun 2 barn virker litt stusselig i mine øyne. Anonymkode: cba31...3f6 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #11 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har 4. De er i alderen 5 mnd - 15 år. Jeg ville ha en liten flokk. To barn er ikke en flokk, det ble for lite. Jeg ønsket at de skulle ha flere søsken enn ett. De koser seg sammen, de store hjelper de små og vi har det veldig fint her hjemme. Jeg ønsker en nummer 5. Da er familien komplett😁 Anonymkode: dd4c1...b1e Fjorten års aldersforskjell må være krevende for de eldste. Det jevner seg liksom ikke ut før yngste er i 60-årene… Anonymkode: 149ea...37d 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar #12 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fjorten års aldersforskjell må være krevende for de eldste. Det jevner seg liksom ikke ut før yngste er i 60-årene… Anonymkode: 149ea...37d Det er 13 år mellom meg og søstra mi. Nå er jeg 49 og hun 36. Vi har god kontakt. Anonymkode: cc40a...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #13 Skrevet 7. januar Jeg har tre. 2009, 2012 og 2017. Det er de to yngste som går best sammen på tross av 5 års aldersforskjell. Tre holder i massevis. Har en mann som jobber vekke noen uker om gangen, og er mye alene med dem. Anonymkode: cc40a...d8b 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #14 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fjorten års aldersforskjell må være krevende for de eldste. Det jevner seg liksom ikke ut før yngste er i 60-årene… Anonymkode: 149ea...37d Jevner seg ut? Det er 14 år mellom meg og min yngste søster. Jeg elsket henne som om hun skulle vært min egen da hun var liten og nå når hun er 27 og jeg 41 har vi fremdeles en god relasjon. Hun har nettopp blitt mor, jeg har tre litt større barn og kan hjelpe til en del og tilby søskenbarn som kan avlaste, ikke bare leke med. Ts, jeg har tre barn fordelt på et aldersspenn på fem år. Har vokst opp i en familie med seks barn. Seks barn blir en livsstil. Tre barn er travelt når de er små og du er taxiservice når de er eldre, men det er fremdeles tid til egen utvikling. Man blir kanskje bedre til å prioritere tiden sin? Overgangen fra to til tre barn var litt heftig, men det gikk seg til. Anonymkode: ade09...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #15 Skrevet 7. januar Da lurer jeg på: er det samme faren på alle ungene når man kommer opp på 3+? Eller er det bare "mine, dine våre". Da er jo ikke "dine" ditt så det teller vell strengt tatt ikke som 3+ barn. Selv skulle jeg gjerne hatt 3 eller flere, men er nok litt for gammel (snart 37) med 2 under 2 år. Akk den som hadde vært i 20 årene og ikke blitt lurt av alt tullet med å være boss-bitch og vente med barn i all evighet. Anonymkode: e4591...62a 1 2
Kålrota Skrevet 7. januar #16 Skrevet 7. januar Jeg har fire barn, samme barnefar. Det har vært svært hektisk, men selvsagt også fint. Ungene er voksne nå og jeg er skilt fra faren deres.
AnonymBruker Skrevet 7. januar #17 Skrevet 7. januar Jeg har tre barn 17,13 og 11 år. Angrer på at jeg ikke fikk de tettere, og det skjer mye hele tiden. Det var ikke hektisk når de var små, men det begynte for alvor. Når alle var på skolen. Tar meg ofte i å savne småbarnstiden. Likevel det er helt overkommelig, jeg er i tillegg syk ble det når minste ble født. Vi gjør vårt beste, men jeg ser for meg at situasjonen hadde vært lettere om jeg var frisk. Det jeg synes er mest utmattende er at jeg har hele dagen med noen som ønsker å snakke med meg, være med meg, være nær. Så når de to yngste har lagt seg er jeg egentlig veldig ferdig psykisk, men da må jeg ha plass til en samtale også med eldste. Det synes jeg er det tøffeste, at jeg aldri har lenger tid for meg selv. Før la de seg 19 så var det masse tid Hadde sikkert vært det samme om de bare var 2 også. Anonymkode: 41b16...a86
aksase Skrevet 7. januar #18 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hei! Dere med 3 eller flere barn, når er de født og hvordan er det å ha så «mange»?❤️ Jeg har to nå, og har veldig lyst på ett barn til, men er så usikker 🥺 Føler meg liksom ikke komplett med to barn, men samtidig så vil jeg jo gi god oppfølging til alle barna og jeg har også hørt at 3 er ganske tungt?😣 Anonymkode: 5f146...32b Hvor tungt det er å ha barn, nesten uansett antall, handler mye om barnas helse og om hvordan foreldrene innretter seg. Det er fullt mulig å slite seg kav ihjel som foreldre med ett barn om barnet har helseutfordringer, lærevansker eller om foreldrene bruker alle sine ressurser til å engasjere barnet gjennom ulike aktiviteter hver dag, 7 dager i uka. Man risikerer at også barnet blir sliten om det er for lite pusterom. Det er også fullt mulig å ha et fint liv med 3-4-5 barn hvis barna er friske og selvgående i skole og aktiviteter og hvis man lar barna ha litt egentid og finne på ting av seg selv. Med flere barn blir det også en aldersforskjell som gjør at de eldste klarer seg bedre selv, og kanskje til og med kan bidra litt med praktiske ting i huset, pass av de minste og slikt. Vi har tre barn som alle er blitt myndige. Det har gått fint. Stort sett en glede, men selvsagt litt travelt i en periode hvor de skal kjøres og hentes på ulike ting. Heldigvis har alle tre barna vært i samme fritidsaktivitet, skolekorpset, og det hjelper veldig når alle skal på samme sted samtidig. Vi er også velsignet med friske, ressursterke og selvgående barn som har krevd veldig lite oppfølging med skolearbeid og lekser.
AnonymBruker Skrevet 7. januar #19 Skrevet 7. januar Vi har 6, alle felles. Får mye hjelp fra involvert familie fra begge sider, og litt fra naboer. Benytter privat vaskehjelp, matkasser, privat kokk til spesielle anledninger. Blir jo hektisk, men ingenting slår å se flokken leke sammen og bonde. Vi prøver å få flere, men får se hva kroppen klarer 😅 Anonymkode: e8676...914
AnonymBruker Skrevet 7. januar #20 Skrevet 7. januar Kjæresten min og jeg er helt enige om at 3 er veldig slitsomt. Jeg er heldig og kan dra hjem og bare ha ett. Er glad jeg aldri fikk flere, han er litt lei seg for at han fikk 2 innimellom. Anonymkode: 8c9e3...69d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå