Lykketrollet Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 (endret) Jeg våger meg på å skrive en tale til min kommende ektemann... Vet ikke om det er så lurt så sippete som jeg er, men vi gjøre et forsøk! Hadde håpet dere kunne hjelpe meg... Jeg ser etter eksempler på taler eller noe lignende for inspirasjon. Kanskje noen har en link eller vil vise meg en tale dere har skrevet selv? Klem fra Kjempe-nervøst Lykketroll! Endret 4. april 2006 av Lykketrollet
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Du kan få lese grov-utkastet til min tale: Eg vil begynne med å si takk eg, trur eg. Takk til familie og venner som har tatt turen hit i dag. Det er dokke som gjør at bryllupet vårt skiller seg ut frå andre bryllup, det er dokke som gjør dagen vår spesiell. El, uten dokke hadde vi ikkje fått den bryllupsfesten vi vil ha!! Kjære svigerforeldre; Takk for at eg har blitt tatt så godt i mot av dokke (takk for at dokke har oppdratt Torgeir til å bli den flotte mannen han er ) Kjære besto og besten; Takk for at eg får lov til å vere reserve-barnebarnet dokkas !?!?!? Kjære mamma og pappa; Takk for at dokke har gjort meg trygg og sterk, (samtidig som dokke har gitt meg evnen til å vere) ydmyk og sårbar. Takk for alt eg har fått lære av dokke (!?!?!?!?) Takk for måten dokke har tatt T inn i familien Kjære søsken; Takk for at dokke er de dokke er! Noe med nye søsken!?!?!?!? + + + Kjære jentene mine; Takk for at dokke er verdens beste gjeng Takk for at dokke alltid stille opp, for at dokke får meg til å le og for at dokke ler av meg. Takk for alle minnene vi har sammen. Takk for at dokke har holdt ut med bryllupsmaset mitt, heretter love eg at det bare blir ”vanlig” mas fra meg igjen. Hehe.. Dokke betyr veldig mye for meg, eg er så utrulig stolt av dokke Det er stort for meg å kunne dele ein dag som dette med dokke. Eg er glad i dokke! Nevne artige historiar? Ski, hytteturar, festar, osv… Kjære T; i dag har eg blitt ”kåno” di, og eg kan endelig kalle deg ”mannen min” på orntlig. !??!?!?! Eg vart forelska i deg ein aprildag for fire år siden. Måten du tøysar med meg for å få meg til å le, dei viltre krøllene dine når du nett har vakna, og kyssa som smakar bringebær-drops – gjer at eg framleis er forelska i deg Klemmane eg får når eg ikkje fortener det. Det lure smilet ditt. De ærlige augene. Alt dette, Gjer at eg forelskar meg i deg igjen og igjen noe pjatt? Les dikt, eller delar av det? Ev. skrive om dikt, bruke delar av det? (No kjenner vi ikkje lenger regnet For kvar av oss vil vere eit vern for den andre No kjenner vi ikkje kulda For vi kan varme kvarandre No er det ikkje lenger noko som heiter einsemd For kvar av oss vil vere her for den andre) Vi er to menneske Men det ligg eitt liv framføre oss Når kveldsmørkret fell på Ser eg opp, og der er du Eg tar handa di du tar mi, og vi snur oss samtidig Vi ser på vegen vi har gått for å Komme til denne augneblinken av glede Det strekker seg etter oss Sjølv om framtida ligg framføre Ein lang veg Der kvar vending betyr nye oppdagingar Gammalt håp, ny latter Delt lukke Eventyret har nett starta… - veslo, 14. jan-05 Ei veke borte frå deg kan kjennes som eit år, mens eit år sammen med deg kan kjennes som ei veke. Likevel får du tida til å stå stille, og skapar små øyeblikk av lykke, som når du stoppe meg frå kvardagsmaset, ser på meg, og sir at du er glad i meg. Der eg er forsiktig og usikker oppmuntre du meg til å fortsette, og du bremse meg når entusiasmen min går for vidt. Du er min beste venn T. Min favoritt-person å diskutere med, fordi du ikkje alltid lar meg få det siste ordet (sjølv om det hender det også då.. hehe…) Du er mitt standpunkt i kvardagen. Eg lærer så mykje av deg – om deg – og med deg – og gledar meg til å fortsette med å oppdage og leve livet sammen med deg! Med gammalt håp og ny latter skal vi sammen skape ei delt lykke. For ærlighet, respekt og evig kjærlighet – skål!
Lykketrollet Skrevet 4. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2006 (endret) Tusen takk for at du delte talen din med meg! Den var virkelig nydelig og veldig personlig! :rørt: Du er flink til å dikte! Endret 4. april 2006 av Lykketrollet
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Tusen takk for at du delte talen din med meg! Den var virkelig nydelig og veldig personlig! :rørt: Du er flink til å dikte! ← Tusen takk skal du ha!!!
lil Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Ja, det var en flott tale Veslo! Vet ikke om jeg tør å tale jeg. Pleier aldri å ha problemer med slikt, men jeg kommer bare til å bli så rørt atte... Tror jeg skal sitte å høre på at andre taler heller
Lykketrollet Skrevet 5. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2006 (endret) Har sendt deg en PM jeg! ← Tusen takk for titten, Rioja! Endret 5. april 2006 av Lykketrollet
Huldra:) Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 Tusen takk! ← Kan jeg også få Rioja? Må snart få kommet i gang jeg også...
Lassie Skrevet 5. april 2006 #9 Skrevet 5. april 2006 Jeg har også lyst å holde tale, men samtidig så tror jeg ikke at noen vil få med seg noe av det jeg sier, for jeg er så sippete at jeg kommer nok bare til å stå og snufse konstant...
Elise_ Skrevet 5. april 2006 #10 Skrevet 5. april 2006 Jeg har lyst til å holde tale, men kan på ingen måte se for meg at jeg kan klare å skrive den i forkant og så faktisk si det jeg har skrevet. Tror nok jeg tar en på-sparket-tale, selv om det kanskje er litt dumt. Sippete blir det og...
Calla Skrevet 5. april 2006 #11 Skrevet 5. april 2006 Jeg skrev to taler.. en lang, morsom og fin tale, og et lite søtt dikt. Kvelden før ble jeg overnervøs og feig og bestemte meg for det lille diktet. Angrer ikke på det altså, det ble tatt godt i mot og tårene trillet hos mannen. Ikke var jeg nervøs heller.
Floja Felíz Skrevet 6. april 2006 #12 Skrevet 6. april 2006 Det blir nok tale fra meg også. Litt tårer er jo bare sjarmerende på en slik dag?
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #13 Skrevet 6. april 2006 Jeg tror også jeg vil holde tale til mannen min, litt urettferdig av det bare skal være bruden som får. Dessuten er det jo mange flotte ting jeg har lyst å takke han, og alle jeg er glad i for. Men har ikke lyst å gru meg hele dagen.. men syns ikke helt jeg får sagt alt i en sang.. Så jeg må nok bare reise meg.. jeg kjenner jo godt de fleste der, iallfall min side av familien.. Og selv om jeg garantert kommer til å grine syns sikkert ikke noen at det er fælt. Håper bare jeg får sagt alt, og ikke bare hikster.. Og Veslo, du er jammen generøs som deler ordene dine her!
Elise_ Skrevet 6. april 2006 #14 Skrevet 6. april 2006 litt urettferdig av det bare skal være bruden som får ← Hehe, jeg får iallefall IKKE noen tale, det er sikkert og visst.
Susan Sto Helit Skrevet 7. april 2006 #15 Skrevet 7. april 2006 Jeg skal holde tale, men begynner å bekymre meg for sipping! Jeg er sippete til vanlig, og nå er jeg gravid, så det kan bli litt ekstra sipping p.g.a. hormoner! Men hvem andre skal kunne stå i bryllupet vårt og fortelle elsklingen min hvorfor han er så fantastisk? Og at jeg gleder meg til barnet kommer, for han kommer til å bli en fantastisk far? Nei, gleder meg til å få sagt alt dette foran alle vi er glade i, selv om jeg kommer til å sippe masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå