Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Litt inspirert av en annen tråd her, men denne gang for dame. 

Jeg har slitt med å finne sjampoen som fungerer for håret mitt over tid, og trodde endelig jeg hadde funnet svaret i rituals of sakura. Brukt den ei stund nå, og håret blir like mykt og fint, føles rent lenge, trenger ikke føne det hver gang og håret ser sunt og friskt ut. 
Problemet er bare at hodebunnen min på ingen måte liker den. Tørr hud som flaker av, klør, «kviser», så jeg må finne et alternativ. 
Er det noen som har forslag til milde, sannsynligvis helst parfymefri sjampo og balsam som kan erstatte denne? 
Jeg har mye hår, og problemet har ofte vært at etter litt tid med samme sjampo oppleves det fett om jeg lufttørker det i tillegg til at det oppleves tørt/stivt/matt. Dette gjelder også sjampo kjøpt og anbefalt av frisør

Anonymkode: aac01...d71

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har slitt med å finne sjampoen som fungerer for håret mitt over tid, og trodde endelig jeg hadde funnet svaret i rituals of sakura. Brukt den ei stund nå, og håret blir like mykt og fint, føles rent lenge, trenger ikke føne det hver gang og håret ser sunt og friskt ut. 
Problemet er bare at hodebunnen min på ingen måte liker den. Tørr hud som flaker av, klør, «kviser», så jeg må finne et alternativ. 
Er det noen som har forslag til milde, sannsynligvis helst parfymefri sjampo og balsam som kan erstatte denne? 
Jeg har mye hår, og problemet har ofte vært at etter litt tid med samme sjampo oppleves det fett om jeg lufttørker det i tillegg til at det oppleves tørt/stivt/matt. Dette gjelder også sjampo kjøpt og anbefalt av frisør

Jeg sliter med sensitiv hud. Ikke problemer med hodebunnen, men dersom jeg bruker sjampo/balsam med parfyme så smitter det over på huden, og jeg klør som en gal. Så jeg bruker i dag Aco sine sjampo og balsam. Special Care Dry Scalp Moisturising Shampoo og ConditionerDe koster litt, men farmasiet har de en del på tilbud. Har brukt den lenge og jeg er fornøyd 😌 

Anonymkode: 3ed31...151

• Nyttig 2
Skrevet

Coop sin babysjampo. Den er uten parfyme.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter så jævlig med hodbunnsproblemer og den eneste sjampoen min hodebunn tolererer er Aco sin Dry Scalp Moisturizing shampoo fra apotek. 

Men håret mitt hadde nok satt pris på en volumsjampo.. Men må prioritere hodebunnen og så bruker jeg ulike balsamer og kurer i lengdene. 

Anonymkode: 7eeaa...523

• Nyttig 1
Skrevet

Coops Änglemark fungerer veldig bra for meg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid 3 shampoer og balsamer i dusjen. Håret mitt liker at jeg bytter på. Akkurat nå har jeg Aussi, rød Elvital og Kerastase.

Anonymkode: 56c29...5f8

Skrevet

Bruk balsam i hodebunnen og før du skyljer den ut. Det gjev fukt til hodebunnen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

By veira sensitive kjøpt på normal. 

Anonymkode: 68f92...eda

• Nyttig 1
Skrevet
Capazitet skrev (13 timer siden):

Bruk balsam i hodebunnen og før du skyljer den ut. Det gjev fukt til hodebunnen.

Balsam skal ikke i hodebunn. Får med fett hår på kjøpet.

Anonymkode: 2bb8c...654

Skrevet

Jeg har slitt lenge med ekstrem kløe i hodebunnen. Min redning har væsrt kms remedy cleansing shampoo, kms moist repair shampo og balsam. Håret tåler flere dager uten vask, er uten friss, men med mye glans. Bruker renseshampoen først. Har vært igjennom olaplex, elvitaø, sebastian, aussie, morrocan oil osv. men kms har endret hodetbunnen min.

Anonymkode: 7ffa4...7ab

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Balsam skal ikke i hodebunn. Får med fett hår på kjøpet.

Det er positivt for oss som har tørr og kløande hodebunn.

• Nyttig 1
Skrevet
Fjellvann skrev (På 6.1.2026 den 15.34):

Coops Änglemark fungerer veldig bra for meg. 

Denne har jeg også oppdaget, fungerer bra for meg og! Og ikke minst veldig billig. Har ikke prøvd balsamen, men bruker en balsam fra Define og en hårkur innimellom.

Anonymkode: 36946...686

Skrevet
Capazitet skrev (5 timer siden):

Det er positivt for oss som har tørr og kløande hodebunn.

Helt enig, men det er da avgjørende at man har balsam uten parfyme og silikoner om det skal i hodebunn.. jeg har balsam som er laget for hodebunn også har jeg en til som jeg har i lengden ved behov

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.1.2026 den 12.07):

Jeg har slitt lenge med ekstrem kløe i hodebunnen. Min redning har væsrt kms remedy cleansing shampoo, kms moist repair shampo og balsam. Håret tåler flere dager uten vask, er uten friss, men med mye glans. Bruker renseshampoen først. Har vært igjennom olaplex, elvitaø, sebastian, aussie, morrocan oil osv. men kms har endret hodetbunnen min.

Hvor kjøper du de? Bruker du da cleansing shampo og deretter moist repair?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.1.2026 den 15.16):

Neutral håndsåpe kan brukes på hele kroppen inkl. håret.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvor kjøper du de? Bruker du da cleansing shampo og deretter moist repair?

Jeg har kjøpt mine på Lyko. Bruker først renseshampoen så fukt. Håret kjennes litt stritt ut etter renseshampoen, og jeg bruker den kun i hosebunnen. Vært kjempe fornøyd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2026 den 10.13):

Jeg har kjøpt mine på Lyko. Bruker først renseshampoen så fukt. Håret kjennes litt stritt ut etter renseshampoen, og jeg bruker den kun i hosebunnen. Vært kjempe fornøyd

Tusen takk at du kom og svarte meg.❤️

AnonymBruker
Skrevet

Min hodebunn er svært sensetiv, klør og blir rød av de fleste shampooer. Har slitt mye med shampoo od det å finne en som fungerer. Har oljete hodebunn men tørt hår. 

Bruker sånn scalp brush når jeg vasker håret. Lar alltid shampoo bli litt i håret før jeg skyller den ut. I tillegg vasker jeg håret alltid 2 ganger. Jeg bruker kun shampoo i hodebunnen til daglig og kun 1 gang i måneden at jeg jobber inn shampoo i lengden (men vasker kun hodebunnen 2 ganger) 

Etter at jeg har tatt balsam i lengden av håret og latt det sitte i noen minutter bøyer jeg hodet frem så håret henger ned og først da vasker jeg hodebunnen for gang nr 2 og skyller ut shampooen og balsamen samtidig. 

Jeg har nå brukt denne fast i over 1 år kanskje 2. 

https://lyko.com/no/aromatica/aromatica-tea-tree-purifying-shampoo-400ml?gad_source=1&gad_campaignid=16718898170&gclid=Cj0KCQiA1JLLBhCDARIsAAVfy7hXCliDEhvhugX2AKgwp7k-VJbspjJ3D4tAb84xKhyc4onssyW5FbMaAvv6EALw_wcB

Jeg har også god erfaring med denne men den gjør ikke håret mitt like lenge rent etter vask. 

https://lyko.com/no/davines/davines-naturaltechrenewing-shampoo?gad_source=1&gad_campaignid=16718898170&gclid=Cj0KCQiA1JLLBhCDARIsAAVfy7iMlwLuOEklze9HLHtsCI0mL-FHXMHNkIL7IsCpeA-nVsekBZUa-5YaAvJ2EALw_wcB

Nå har jeg sluttet å teste shampooer. Holder meg til disse 2 så lenge de er i produksjon.

Anonymkode: f4664...fde

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne har anbefalt barneshampoo. Jeg skal teste det selv nå og oppdatere i denne tråden :)

Anonymkode: 8b841...9f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...