Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir gal av snorkingen! Hun sier hun kan ikke noe for det. men tilbyr seg aldri å ligge seg på sofaen. Legger seg dritseint og kommer inn på soverommet om natten og begynner å snorke innen en time etter. Satan er alltid jeg som må gå ut på sofaen midt på natten. Faen skal jeg gjøre. Får aldri nok søvn. Vi har bare et soverom. Stua er fuckings åpen kjøkkenløsning slik at  kjøleskapet høres. Det durer og lager masse lyder. 

Anonymkode: c0693...c47

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at det er frustrerende. Er hun overvektig?. Eller noen annen grunn til at hun snorker? Du kan bruke ørepropper? Søvn er viktig, man blir utslitt av å ikke få sove pga en snorkede partner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrkSolsikke skrev (22 minutter siden):

Skjønner godt at det er frustrerende. Er hun overvektig?. Eller noen annen grunn til at hun snorker? Du kan bruke ørepropper? Søvn er viktig, man blir utslitt av å ikke få sove pga en snorkede partner. 

Nei ikke overvektig vil jeg si. Bruker air pods pro med støydemper og svak klassisk musikk eller ingenting, men ingenting hjelper. Har prøvd ørepropper, men hjelper ikke det heller. Syns det bare er ubehagelig å ha på, egentlig det samme med airpods. 

Jeg hører ganske godt også, våkner lett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med henne om problemet (prøv å unngå å være anklagende og sur hvis du ønsker at hun skal være mottakelig for det du sier er mitt tips, lett å gå den veien om man har sovet dårlig, men prøv å behold roen) og fortell at det går på søvnen løs flere netter på rad. Foreslå at legen kanskje kan hjelpe og overtal henne til å bestille seg en time dit. Be henne fortelle legen også at det snorkes såpass at du ikke får sove.

Anonymkode: 22a51...519

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eventuelt også som en midlertidig nødløsning: prøv sånne voksørepropper som de som heter Quies, de er langt mer behagelige. Det er voks du kan forme. Har du smartklokke eller pulsklokke, bruk vibrasjon som alarm om du er avhengig av det om morgenen.

Anonymkode: 22a51...519

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg blir gal av snorkingen! Hun sier hun kan ikke noe for det. men tilbyr seg aldri å ligge seg på sofaen. Legger seg dritseint og kommer inn på soverommet om natten og begynner å snorke innen en time etter. Satan er alltid jeg som må gå ut på sofaen midt på natten. Faen skal jeg gjøre. Får aldri nok søvn. Vi har bare et soverom. Stua er fuckings åpen kjøkkenløsning slik at  kjøleskapet høres. Det durer og lager masse lyder. 

Er det vibrasjoner i kondensatoren du hører? Prøv om du kan sette en korkpropp eller tilsvarende mellom gitteret og baksiden og få slutt på vibrasjonen. 

Anonymkode: 9c92f...c92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får snakke med henne å si at du blir bekymret for hennes helse, ettersom hun snorker såpass mye. Det er ikke normalt at et friskt menneske snorker masse, da har hun kanskje problemer med nesen eller søvnapné, selv om det er mindre sannsynlig dersom hun er normalvektig, så kan det forekomme. Det vil nok ikke skape god stemning om du snakker med henne med samme tonefall som du skriver HI, så jeg tror den beste vinklingen er bekymring for helsen hennes. 

Anonymkode: 98075...e52

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Be henne gå til fastlegen og få en henvisning til Øre nese hals. Hun må fortelle at snorkingen er et stort problem for deg. Hun vil få med et apparat hjem som registrerer pustestopp mens hun sover (søvnapné). Hvis hun har søvnapné vil hun få snorkemaske/c-pap. Den er helt stillegående og fjerner snorkingen totalt, pluss er helsefremmende for henne, som ikke lenger vil ha pustestopp i løpet av natta hvis hun har apné.

Jeg fikk et helt nytt liv mtp søvn når min samboer begynte med c-pap.

Anonymkode: 26ba0...a6e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Min eks snorka plutselig hver natt som en hel motorvei. Det var allergier, rett og slett. Kurert med antihistaminer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tynn og veltrent og snorket masse så min eksmann ble dritforbanna. Det du IKKE gjør er å vekke henne brutalt og være sint. Det var utrolig ubehagelig, man snorker jo ikke med vilje! En gang vekket han meg så hardt at jeg trodde jeg ble overfalt, ble livredd. Da klarte ikke jeg å sovne igjen, for å si det sånn. Enormt belastende for forholdet. Nå er det slutt, så jeg vet ikke om jeg snorker like mye. Men jeg drakk mye på den tiden, vi la oss sent, det kan ha forsterket mye sånt. jeg gikk ikke til noen utredning, men det kan kanskje hjelpe også å skylle nesen.

Anonymkode: 399b6...f6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg soundcore! Mannen min snorker også, prøvd AirPods, ørepropper og egentlig alt! 

Men disse funker sjukt bra! 

Anonymkode: 8d926...7b1

AnonymBruker
Skrevet

Bytt ut sofaen i stua med sovesofa. Ordne kjøleskapet. 

Anonymkode: c4546...f2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kjøp deg soundcore! Mannen min snorker også, prøvd AirPods, ørepropper og egentlig alt! 

Men disse funker sjukt bra! 

Må legge til: har modellen Sleep A30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tipp henne over på siden, så hun ikke ligger på ryggen.

Anonymkode: b302b...408

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snorking er helt grusomt(!) og ødelegger søvnen til partner. Du må nesten snakke med hun om alvorligheten av dette. Det går utover din helse at du får store søvnmangel over tid. Greit at hun ikke kan noe for det men det er ikke en unnskyldning til å ikke ta tak i det. Her har det fungert at samboer legger seg på siden, da opphører all snorking. Samt endre kosthold hjelper veldig. Men er det perioder det er for ille så må han ta sofaen. Det er kjipt men sånn er det. Vi alle trenger søvn. Jeg selv sover som en stille mus men våkner av det meste. 

Anonymkode: eed98...2c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt!

Du må få kona til å gå til legen. Kanskje kan en snorkeoperasjon hjelpe?

Anonymkode: 2ed9d...360

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreslå særboere.

Anonymkode: e861c...db1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

med dette undeliggende sinnet du har er det bare en ting å gjøre: bli single. 

Anonymkode: 1973a...28d

AnonymBruker
Skrevet

Bruk ørepropper. 

Anonymkode: 1daa9...b5b

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange som sliter med allergier tett nese osv. og man kan jo ikke noe for det. Men man burde iallefall teste ut alt  som kan hjelpe. Man kan sjekke seg hos bla. ØNH lege for å sjekke nese og hals. Hjelper ingenting så må man vel nesten ha hvert sitt soverom? Noen er overvektige osv og spiser feil og har det som hovedårsaken- og da må de gjøre en innsats og gå ned i vekt og spise riktig.  

Anonymkode: 4f9eb...238

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...