Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våkner hver morgen og føler meg deprimert. Føler på at det ikke er noe mening med dagen, at dagen kommer til å bli tung, ensom og kjedelig, og føler ingen motivasjon til å begynne den. Våkner også med klump i halsen og lyst til å gråte. Men så står jeg opp - og kan føle meg betydelig bedre 1-2 timer etterpå. 

Er dette normalt? Jeg vil ikke anse det som et stort problem, siden det ordner seg gjennom starten på dagen. Men jeg hadde det ikke slik da jeg var yngre.

Anonymkode: c00c4...ad9

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg også føler meg litt sånn når alle har kommet seg avgårde og jeg er igjen pga litt ekstra ferie/senere start på dagen. "Litt lost, og alene" og bare kan sette meg i sofa og si ufff.

Anonymkode: da728...29b

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Flere?:-)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Om det vedvarer i over 2 uker er det et klart tegn på klinisk depresjon, faktisk er det å føle seg mer deprimert på morgenen et mer alvorlig symptom enn å føle seg deprimert gjennom hele dagen.  Er det kortvarig så er det nok mer fordi hjernen skiller ut mindre dopamin og seretonin rett etter søvn

Anonymkode: c55ec...845

Skrevet

Mange med bipolar lidelse er mer deprimert på morgenen enn resten av dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kjenne på det nå i januar. Det er mørkt og kaldt, og en ganske monoton måned. 

Men bare de få minuttene man går fra å sove godt under en varm dyne, til å våkne, forstå at man må opp, mulig ut i kulda, og alt det der.

Glasset er som regel halvfullt igjen nesten før jeg er i dusjen. 

Likevel, en veldig ubehagelig følelse der og da. Men bekymrer meg ikke. 

Anonymkode: b6cbe...658

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig for meg når jeg er inne i milde dårlige perioder. Vil si det er et tegn på at du ikke har det helt bra!

Anonymkode: 16ee0...fab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter psykisk og kan kjenne det sånn i perioder. 

Det som hjelper meg er å forberede godt før jeg legger meg.

Sette frem myk morgenkåpe og varme tøfler foran sengen så det ikke blir så kaldt å stå opp. Ordne til sånn at det bare er å skru på knappen på trakteren neste morgen- kaffen står klar når jeg er ferdig på badet ❤️

Legge frem klær på kvelden som jeg kan hoppe rett inn i på mitt varme bad ❤️ 

Ha klar noen koselige gjøremål på morgenkvisten sånn at de "dårlige timene" forsvinner litt uten at man legger merke til det. Jeg er sykmeldt så jeg forstår ikke at dette er mulig for alle, men jeg ser en episode av serien jeg er oppslukt av på morgenkvisten etter at jeg har kledt på meg og stelt meg. ❤️

Gjøre litt ut av øyeblikket selv om man er litt nedfor. Jeg tenner noen telys og setter de i lykter som jeg har på bordet rett ved siden av der jeg sitter å ser på serie på macen ❤️

Når benet blir friskt nok skal jeg begynne å gå morgentur igjen. Vet at dette ikke er for alle, men jeg synes det er godt å gå tur, kjenne kulda bite i kinnene og masse frisk luft i lungene. Det er så godt å komme inn igjen etterpå ❤️

Lykke til uansett ts, husk at vi går mot vår og lysere tider for hver dag som går! 🌷🍀

Anonymkode: 7b66e...408

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik hver morgen når jeg går på Ozempic/Wegovy. Det går bort med en gang jeg slutter, så er tydelig at det er det. 

Er det tilfellet for deg?

Anonymkode: fc078...84d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker nå i 40-årene at jeg tåler lavt blodsukker veldig dårlig. Blir motløs og irritabel. Før morgenmøter MÅ jeg spise. Hvis ikke blir jeg gretten og negativ inni meg. 

Anonymkode: a3662...a31

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det slik hver morgen når jeg går på Ozempic/Wegovy. Det går bort med en gang jeg slutter, så er tydelig at det er det. 

Er det tilfellet for deg?

Anonymkode: fc078...84d

Jeg er ikke ts men går på wegovy. Har det omvendt, morgendeprimert når jeg ikke bruker det og har det bra når jeg går på det 😅

Anonymkode: dad9e...0e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Våkner hver morgen og føler meg deprimert. Føler på at det ikke er noe mening med dagen, at dagen kommer til å bli tung, ensom og kjedelig, og føler ingen motivasjon til å begynne den. Våkner også med klump i halsen og lyst til å gråte. Men så står jeg opp - og kan føle meg betydelig bedre 1-2 timer etterpå. 

Er dette normalt? Jeg vil ikke anse det som et stort problem, siden det ordner seg gjennom starten på dagen. Men jeg hadde det ikke slik da jeg var yngre.

Om du allerede har en lidelse som som innebærer at du sliter med depresjoner så er ikke unormalt at alt kan føles noe tyngre på mårran, men om du ikke har dette  så er det ikke depresjon. Depresjon er en klinisk lidelse og ikke noe som kommer om morgningen og forsvinner etter et par timer.

Anonymkode: 0e07c...cb2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Om det vedvarer i over 2 uker er det et klart tegn på klinisk depresjon, faktisk er det å føle seg mer deprimert på morgenen et mer alvorlig symptom enn å føle seg deprimert gjennom hele dagen.  Er det kortvarig så er det nok mer fordi hjernen skiller ut mindre dopamin og seretonin rett etter søvn

Anonymkode: c55ec...845

Da er jeg deprimert også. Jeg våkner og så kommer følelsen / angsten « å nei, hvordan holde ut jobb.» Forferdelig. Føler alltid at jeg er litt syk eller har vondt noe sted også. 

Anonymkode: 787f8...a1c

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har det slik i perioder. Jeg tror det har med overgangsalderen å gjøre. Det er verst når jeg våkner. Føler det er som å bestige et fjell å stå opp, samtidig orker jeg ikke å bli liggende. Når jeg kommer til frokost går det bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...