AnonymBruker Skrevet 5. januar #21 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hørtes sånn ut da jeg sa jeg tror jeg har kreft pga vektnedgangen og da ble det sagt «vi tar noen prøver og ser» å etter det har jeg hatt full panikk og sett for meg selv liggende på dødsleie Anonymkode: 55d79...841 Tror nok det bare var vanlige blodprøver Anonymkode: 35b3a...98a 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar #22 Skrevet 5. januar ts. Du har ikke kreft. Legen har ikke bekymring for kreft. Det er helseangsten din som rir deg nå. Søk hjelp for helseangsten din, det er gode behandlinger for helseangst. Anonymkode: 8e352...dda 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar #23 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hørtes sånn ut da jeg sa jeg tror jeg har kreft pga vektnedgangen og da ble det sagt «vi tar noen prøver og ser» å etter det har jeg hatt full panikk og sett for meg selv liggende på dødsleie Anonymkode: 55d79...841 Legen har tatt bekymringen din på alvor og sjekker nok mest sannsynlig for å berolige deg/avkrefte at det er det skumleste skumle som kreft ofte representerer for oss. Ellers hadde du jo gått og bekymret deg for at det IKKE ble tatt slike prøver. Om vektnedgang er det eneste store symptomet du har så har det mest sannsynlig en annen naturlig årsak, men legen sjekker bare for å utelukke at det er kreft. Anonymkode: 4b953...c2f 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #24 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er dårlig matlyst med vektnedgang typisk symptom på kreft? Har gått ned en del kilo siste mnd fordi jeg ikke har matlyst for tiden da jeg føler meg skikkelig deprimert etter en meget traumatisk hendelse. Derfor jeg nå er sikker på at jeg har kreft Anonymkode: 55d79...841 Her har du jo svaret selv. Du har mistet matlysten pga depresjon/traume. Fokuser heller på å komme deg til hektene psykisk i stedet for å mate angsten din ved å tenke på kreft. Klem fra meg. Dette ordner seg. Anonymkode: bd96e...c4f 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar #25 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ikke vær redd. Mange sånne ting sjekker de jo for å avkrefte også. Og om det er noe som helst urovekkende som dukker opp så blir du fulgt opp. Er du skikkelig urolig så ringer du legen i morra og spør. Og om de hadde oppdaget noe som utvilsomt var kreft så går det nesten traumatisk kjapt inn i pakkeforløp. Snakker av erfaring. Da går du ikke og venter og venter og lurer. Anonymkode: 4b953...c2f Dette stemmer! Ved påvist kreft går det kjapt.... Jeg snakker også av erfaring. Anonymkode: 7f8ad...730 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar #26 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er dårlig matlyst med vektnedgang typisk symptom på kreft? Har gått ned en del kilo siste mnd fordi jeg ikke har matlyst for tiden da jeg føler meg skikkelig deprimert etter en meget traumatisk hendelse. Derfor jeg nå er sikker på at jeg har kreft Anonymkode: 55d79...841 Vektnedgang er et typisk symptom på dårlig matlyst... Du må prøve å tenke logisk. ❤️ Du er sikker på at du har kreft fordi du har helseangst. Anonymkode: 54fa9...a15 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #27 Skrevet 5. januar Men vet dere om det finnes en spesifikk «kreftblodprøve» eller om det er div blodprøver for å sjekke flere mer vanlige ting som indikerer hvordan kroppen har det? Tusen takk til alle som svarer meg, denne helseangsten er brutal 💔 Anonymkode: 55d79...841
AnonymBruker Skrevet 5. januar #28 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men vet dere om det finnes en spesifikk «kreftblodprøve» eller om det er div blodprøver for å sjekke flere mer vanlige ting som indikerer hvordan kroppen har det? Tusen takk til alle som svarer meg, denne helseangsten er brutal 💔 Anonymkode: 55d79...841 Det finnes spesifikke kreftmarkører som *kan* gi *mistanke* om kreft, men de er såpass lite pålitelige at jeg ikke får tatt dem selv en gang. Og jeg har faktisk hatt kreft Men selv ikke i oppfølging av friske kreftpasienter har blodprøver noen fast plass (i alle fall ikke for min type kreft, det varierer sikkert). De som har spredning tar disse prøvene, for da kan de sammenligne fra gang til gang. Når det er sagt, du sier du har hatt angst og dårlig matlyst. Da har du jo svaret på vektnedgangen din der? Ikke gidd å belymre deg, det er så bortkastet. Søk hjelp til helseangsten dersom den tar helt over (det har den kanskje gjort allerede?). Anonymkode: 24e00...d53 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar #29 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men vet dere om det finnes en spesifikk «kreftblodprøve» eller om det er div blodprøver for å sjekke flere mer vanlige ting som indikerer hvordan kroppen har det? Tusen takk til alle som svarer meg, denne helseangsten er brutal 💔 Anonymkode: 55d79...841 Men du, husk at å stille spørsmål her inne hjelper ikke mot helseangst, det gjør den verre. Det er bare legen din som kan hjelpe deg med dette. Anonymkode: 54fa9...a15 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #30 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes spesifikke kreftmarkører som *kan* gi *mistanke* om kreft, men de er såpass lite pålitelige at jeg ikke får tatt dem selv en gang. Og jeg har faktisk hatt kreft Men selv ikke i oppfølging av friske kreftpasienter har blodprøver noen fast plass (i alle fall ikke for min type kreft, det varierer sikkert). De som har spredning tar disse prøvene, for da kan de sammenligne fra gang til gang. Når det er sagt, du sier du har hatt angst og dårlig matlyst. Da har du jo svaret på vektnedgangen din der? Ikke gidd å belymre deg, det er så bortkastet. Søk hjelp til helseangsten dersom den tar helt over (det har den kanskje gjort allerede?). Anonymkode: 24e00...d53 Tusen takk for svaret ditt ❤️ så da er sannsynligheten stor for at legen min bare har tatt «vanlige» blodprøver av meg? Masse god bedring til deg!❤️ Kreften jeg tror jeg har finnes det selvfølgelig ingen bedring for - der er døden eneste utvei og jeg vil ikke dø fra barna mine og jeg er en ung dame i «min beste alder» men jeg er så overbevist om at jeg skal dø at det er helt jævlig. Var en lege som sa til meg en gang «du vet når det er ekte sykdom» og nå vet jeg det, det er ekte og det gjør meg gal og JA jeg trenger absolutt hjelp for helseangsten min 😭 Anonymkode: 55d79...841 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #31 Skrevet 5. januar Jeg avbestilte til og med negletimen min for jeg tenkte jeg trenger jo ikke ordne neglene igjen. Jeg skal jo dø i løpet av de neste dagene / ukene - ingen som bryr seg om neglene mine når jeg ligger i en sykehusseng uansett 😭 skjønner dere hvor dypt dette sitter? Hvem tenker sånn?! Dette er jo ikke normal tankegang Anonymkode: 55d79...841
AnonymBruker Skrevet 5. januar #32 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk for svaret ditt ❤️ så da er sannsynligheten stor for at legen min bare har tatt «vanlige» blodprøver av meg? Masse god bedring til deg!❤️ Kreften jeg tror jeg har finnes det selvfølgelig ingen bedring for - der er døden eneste utvei og jeg vil ikke dø fra barna mine og jeg er en ung dame i «min beste alder» men jeg er så overbevist om at jeg skal dø at det er helt jævlig. Var en lege som sa til meg en gang «du vet når det er ekte sykdom» og nå vet jeg det, det er ekte og det gjør meg gal og JA jeg trenger absolutt hjelp for helseangsten min 😭 Anonymkode: 55d79...841 men tror du at du faktisk har kreft eller er det kun helseangst du har? Anonymkode: a2052...e1f
AnonymBruker Skrevet 5. januar #33 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): men tror du at du faktisk har kreft eller er det kun helseangst du har? Anonymkode: a2052...e1f Jeg tror virkelig at jeg har kreft ja 😭💔 Anonymkode: 55d79...841
AnonymBruker Skrevet 5. januar #34 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg avbestilte til og med negletimen min for jeg tenkte jeg trenger jo ikke ordne neglene igjen. Jeg skal jo dø i løpet av de neste dagene / ukene - ingen som bryr seg om neglene mine når jeg ligger i en sykehusseng uansett 😭 skjønner dere hvor dypt dette sitter? Hvem tenker sånn?! Dette er jo ikke normal tankegang Anonymkode: 55d79...841 du må neste bestille time hos en psykolog så fort som mulig, det der er ovehode ikke noe bra Anonymkode: a2052...e1f 1 1
Tidsklemmen Skrevet 5. januar #35 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dårlig matlyst med vektnedgang typisk symptom på kreft? Har gått ned en del kilo siste mnd fordi jeg ikke har matlyst for tiden da jeg føler meg skikkelig deprimert etter en meget traumatisk hendelse. Derfor jeg nå er sikker på at jeg har kreft Anonymkode: 55d79...841 Kommer an på hvilken type kreft. Ofte ved kreft mister man vekt, uten å endre spisevaner.
AnonymBruker Skrevet 5. januar #36 Skrevet 5. januar Tidsklemmen skrev (Akkurat nå): Kommer an på hvilken type kreft. Ofte ved kreft mister man vekt, uten å endre spisevaner. Du, les rommet da. For en tåpelig kommentar! Anonymkode: 8e352...dda
AnonymBruker Skrevet 5. januar #37 Skrevet 5. januar Tidsklemmen skrev (Akkurat nå): Kommer an på hvilken type kreft. Ofte ved kreft mister man vekt, uten å endre spisevaner. Ååh, jeg trodde det automatisk kun var dårlig matlyst som gjorde at man gikk ned i vekt ved kreft, ikke at det også kunne være å miste vekt uten å endre på noe spisevaner. Takk for svar Anonymkode: 55d79...841
AnonymBruker Skrevet 5. januar #38 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg avbestilte til og med negletimen min for jeg tenkte jeg trenger jo ikke ordne neglene igjen. Jeg skal jo dø i løpet av de neste dagene / ukene - ingen som bryr seg om neglene mine når jeg ligger i en sykehusseng uansett 😭 skjønner dere hvor dypt dette sitter? Hvem tenker sånn?! Dette er jo ikke normal tankegang Anonymkode: 55d79...841 Dette er langt forbi normal oppførsel, og det er veldig vondt å ha det sånn. Ta vare på deg selv frem til du får kontakt med fastlegen/psykolog, og logg av internett OG logg av "å kjenne etter" i kroppen din. Har du noen rundt deg du kan tilbringe tid med som kan søtte deg frem til du får hjelp? Anonymkode: 8e352...dda 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #39 Skrevet 5. januar I fjor oppdaget legen min noe i mine blodprøver, og jeg ble sendt til utredning for blodkreft. Tok en biopsi og der var det ikke noe kreft heldigvis. Men uansett, blodprøven var ikke en kreftblodprøve, men de så noe uvanlig på blodverdiene mine, mengden røde og hvite blodceller, jernnivå osv. Blodprøven din blir vel sendt til en lab? Jeg fikk tilgang der til mine resultater selv, når de var ferdig analysert. Da kan jeg se hva hvilke blodprøver som er tatt og hva målingene er. Og neste gang jeg tar blodprøver kan jeg se om og hvordan verdiene har endret seg. Det satt jeg pris på. Om du ikke får tilgang til resultatene dine fra laben, kan du få de fra legekontoret, når de er klare. Men fortell legen din om helseagsten, sånn på alvor! Anonymkode: 3b5cc...c60
AnonymBruker Skrevet 5. januar #40 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ååh, jeg trodde det automatisk kun var dårlig matlyst som gjorde at man gikk ned i vekt ved kreft, ikke at det også kunne være å miste vekt uten å endre på noe spisevaner. Takk for svar Anonymkode: 55d79...841 Men dette skrev jeg til deg tidligere? Leser du ikke svarene du får? Ja, du er syk, av helseangst. Du har ikke kreft. Anonymkode: 54fa9...a15 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå