Gå til innhold

Hva er greia med VG: MinMote ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være tull??? Prøver de å få folk til å hate mote eller noe sånt ? Merkelige og rare damer som fronter artiklene, med sminketips og diverse. 

Anonymkode: c7255...fb4

• Liker 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du ikke er i målgruppen?

Anonymkode: 3769a...3fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det må jo være tull??? Prøver de å få folk til å hate mote eller noe sånt ? Merkelige og rare damer som fronter artiklene, med sminketips og diverse. 

Tenker det samme som deg, og er enig med første svaret her: Du (og jeg) er ikke i målgruppa. Den skandinaviske, androgyne moten er det styggeste som finnes, og blir hyllet verden over, men merkelig nok er det ingen andre som bruker det enn.. Fashionista skandinavere.

Søppel. 

Anonymkode: ba011...157

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er heller hvor søpla er, her eller der….

Anonymkode: fca34...d28

AnonymBruker
Skrevet

Er mote i seg selv som skulle vert søppel. Skiftende moter hele tiden trigger kvinner til å kjøpe nytt hele tiden. Shoppe, Shoppe, Shoppe. Dette tåler ikke kloden lenger!

Anonymkode: 5ee4a...878

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje du ikke er i målgruppen?

Anonymkode: 3769a...3fa

Hvem er målgruppen da??😅 rare damer med utvekster? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke den rare måten de skriver på. De bør bestemme seg for om de vil bruke engelsk eller norsk. Sånn som det er nå, så er det veldig rotete og vanskelig å lese.

Anonymkode: e02a3...cb1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De prøver vel sårt å finne opp moter. Det er jo ingen her i landet som går kledt slik. Det hadde sikkert vært kjedelig om de tok pulsen på hva folk faktisk kler seg. Tror ingen leser seg opp på MinMote før de tar på seg klær om morgenen.

Ellers har jeg reagerte på at alle motehus med skandinavisk opprinnelse nå bruker folk i rullestol, med synlige hudsykdommer og svart hud når de fronter klærne sine. Kanskje for å være overdrevent politiske korrekte. Men det er vel slik det skal være nå. Men det gjenspeiler jo ikke kjøpemassen som kanskje lurer på hvordan klærne vil se ut på dem. Man får ikke inntrykk av det på bildene de fronter. Men de ønsker vel å vise et bilde av at de er inkluderende. 

Anonymkode: 22eec...627

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er som andre journalister som kun er opptatt av å skrive om det som er populært der og da, samme hvor motstridende det måtte være. En gang kan det være sær mote som ofte kritiseres for å være unødvendig produksjon av klær ingen vil gå med, og neste dag kan det være om problemene med fast fashion og hvordan gjøre kupp i bruktbutikker. De taler med to tunger.

Moteindustrien har vel aldri vært helt i takt med behov. Den skaper et behov, og dekker så få (behov) at man må kjøpe flere plagg i håp om å få dekket dem, noe de ikke gjør. For eksempel korte,tykke dunjakker som rekker til under brystet. De er for varme til mild vår og høst, samtidig som de er altfor kalde til vinteren.

Anonymkode: 1841c...123

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De prøver vel sårt å finne opp moter. Det er jo ingen her i landet som går kledt slik. Det hadde sikkert vært kjedelig om de tok pulsen på hva folk faktisk kler seg. Tror ingen leser seg opp på MinMote før de tar på seg klær om morgenen.

Ellers har jeg reagerte på at alle motehus med skandinavisk opprinnelse nå bruker folk i rullestol, med synlige hudsykdommer og svart hud når de fronter klærne sine. Kanskje for å være overdrevent politiske korrekte. Men det er vel slik det skal være nå. Men det gjenspeiler jo ikke kjøpemassen som kanskje lurer på hvordan klærne vil se ut på dem. Man får ikke inntrykk av det på bildene de fronter. Men de ønsker vel å vise et bilde av at de er inkluderende. 

Ja, sånn er det med all form for inkludering. De skal i hvert fall ikke få kjeft for ikke å inkludere minoriteter, men representerer dermed ikke flertallet når det går for langt. Når det er sagt, jeg har faktisk fortsatt ikke sett en eneste klesmodell i rullestol

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns du folk med hudsykdommer er ekle? Eller at folk i rullestol eller svart hud er det? Det virker sånn. Hva vet du om det gjenspeiler kjøpemassen eller ei? Folk med synlige hudsykdommer, rullestol eller svart hud trenger også klær og vil ha fine klær. De kan også være interessert i klær og mote selv om de ikke er helt A4. Og du kan da få en formening om hvordan plagget vil se ut på deg, selv om modellen var hudsykdom eller er mørk 😂 Så lenge dere har noenlunde samme kroppsform. Jeg er ikke spesielt woke av meg og liker ikke overdreven politisk korrekthet, men akkurat mangfold syns jeg er fint. Savner ikke den tiden da alle modeller var helt perfekte. Selv om jeg var like tynn som supermodellene var på den tiden og derfor lett kunne få en formening om hvordan plagget satt på meg. Det kan jeg fortsatt, for jeg er fortsatt slank, men syns likevel at det er fint at de bruker modeller i flere størrelser og hudtoner og ikke bare de med perfekt hud og kropp.

Når det gjelder min mote syns jeg språket deres er fryktelig dårlig. Ellers har jeg ikke noe imot siden og leser når jeg finner noe interessant. 

Anonymkode: b5229...358

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes stort sett artikkelene i Min Mote er veldig bra og interessante jeg

Anonymkode: ee1cd...045

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er når de prøver å lokke folk som meg, som ikke er interessert i mote, ved å klikke på linkene ved å late som de handler om noe annet. Ting som "prinsesse Kate skapte sensasjon/hylles/imponerer. Og så viser det seg at det var pga en kjole.

Anonymkode: 4bf86...773

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, sånn er det med all form for inkludering. De skal i hvert fall ikke få kjeft for ikke å inkludere minoriteter, men representerer dermed ikke flertallet når det går for langt. Når det er sagt, jeg har faktisk fortsatt ikke sett en eneste klesmodell i rullestol

Det har jeg. Flere ganger. Det er helt ok hvor de viser klærne på 2 ulike modeller men i tilfellene hvor klærne kun vises på en person i rullestol har jeg null formening om hvordan kjolen faktisk sitter på kroppen. 

For meg er også bruk av pluss size modeller en utfordring når jeg nett shopper da de fyller klærne fryktelig ut. Som slank sier det meg ingenting så foretrekker når klærne blir vist på 2 ulike kropper da klærne ser veldig forskjellige ut avhengig av kropp. Har ikke behov for å se en modell helt lik meg, men jeg har en forståelse av hvordan ting vil sitte på meg hvis jeg ser de på en slank høy modell. 

Anonymkode: 3f80c...29a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2026 den 20.09):

Synes stort sett artikkelene i Min Mote er veldig bra og interessante jeg

Anonymkode: ee1cd...045

Enig

Anonymkode: 31d49...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...