Gå til innhold

Om mann som aldri har tid til oss

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gift kvinne , holdt sammen i  over 20 år.Opp og nedturer har det jo vært sånn er det å leve lenge sammen.Vi er i starten av 50 årene begge to. Alle tre ungene har flyttet ut, sistemann nå i fjor.  Trodde liksom  vi skulle ha mer tid til hverandre. Men der tok jeg feil gitt.Siden vi fikk barn tidlig i forholdet så har vi liksom litt mer frihet nå. Han skal bare sitte hjemme foran pc ,tv og telefon.Han har overhodet ikke noe sosialt liv han sitter bare å chatter på diverse kanaler.Både med menn og damer noe som jeg synes er litt rart. Han blir sur bare jeg spør om han hjelp til en liten ting. Eller om vi to skal finne på noe gøy sammen.Det har vært så lite intimitet de siste 7-8 årene at jeg blir sprø. Jeg kan telle til sånn 10 ganger på disse årene. Har spurt han flere ganger om han ikke bare vil avslutte for han sender jo signaler til meg om at han er drit lei. Men neida vi skal være sammen, han har ikke lyst til å gå fra meg .Han har det vel for komfertabelt med at jeg ordner og fikser alt. Jeg er bare så møkklei, prøvde å flørte med han i julen, men fikk da skikkelig kjeft for jeg måtte jo skjønne at nå skulle han sitte på pc og lese noe greier siden han hadde sittet å sett film hele kvelden med familien som var på besøk. Jeg måtte da skjønne det ? Sånn er det vær gang jeg hinter frempå om litt oppmerksomhet....som nå blir bare sjeldnere og sjeldnere....Fordi jeg er lei av å føle meg som en idiot for at jeg ikke får noe som helst respons av han annet en sur kjefting. Jeg må forstå han hele tiden.Men han skal ikke forstå meg. Orker snart ikke prøve mer...Han mener det er jeg som er sprø og ber meg roe meg ned....rotetete innlegg fra en frustert kone.....

Anonymkode: 2a91b...2a2

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han ikke vil at du skal gå. Han har jo gratis hushjelp og kokk. Ville han vært interessert i å være sammen med deg dersom dere hadde hver deres bolig og du ikke gjorde noe i hans hus?

Hva får du ut av dette forholdet egentlig? Et forhold, spesielt når man ikke har barn i hus, skal være en berikelse. Du skal kunne skrive en liste over fordeler og ulemper og konkludere med at livet ditt er enklere og bedre med enn uten partneren din.

Anonymkode: 0df37...8fb

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Ah..sur gammel gubbe allerede i 50 årene.. 

Nei. Det er jo fortsatt rikelig med år å faktisk leve på. For det første.

For det andre hadde jeg aldri klart å være i et forhold der jeg ikke blir sett og anerkjent, og møtt med kjærlighet. Jeg har såvidt følt på det en gang eller to når mannen er superstresset med jobb over lang tid, og sliten hjemme, og det er fryktelig vondt å ha det slik i eget hjem. 

Anonymkode: 64bf2...3f0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

TS her Ja det er akkurat det jeg føler meg.Har laget en slik liste han kom ikke så godt ut.Men hver gang jeg tar opp at vi bør gjøre mer sammen så er alt min skyld.Det er jeg som ikke tar intiativ sier han men vet jo at han gjør jo det aldri selv. Han får meg til å føle meg som en liten dritt.Samtidig som han sier at nå skal han bli bedre.Altså han sa det i mai i fjor ikke noe skjedde ....samme leksen i august og nå i jula....Da etter at jeg hadde vartet opp hele familien hans julaften og første dag.Han satt der for han skulle ikke ha noe ekstra bry med at det kom besøk som han sa til meg etter at han selv ba de. Jeg kjenner jeg er så lei av å ha det sånn...Før måtte vi være sammen for barna sin skyld.Nå må vi holde sammen fordi var dyr sammen....altså serr hva er det han egentlig tenker med? Vi har vært separert  i fire måneder, men han klarte ikke engang å komme seg ut av huset.En uke før han egentlig skulle flytte så kommer han med at han ville heller bli...Og dumme meg tenkte jo på barna som da var mindre og sa ja.Han lovet å endre seg men ingenting skjedde......Jeg vet jo egentlig hva jeg må gjøre her...men han tviholder på at alt skal bli så mye bedre...Noe det aldri kommer til å bli vet jeg innerst inne ....

• Hjerte 2
Skrevet

Livet er for kort for å leve sånn og det høres ut som du har kastet bort nok tid på dette allerede. Det er egentlig ikke noe mer å si.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde levd livet mitt sånn jeg ville, uten å engasjere han. Mener ikke nå at du skal være utro.

Hva gøy vil du finne på med han? Gjør det alene, eller med venner. Så kan han sitte der selv og være sur gubbe. Antagelig vil det bli skilsmisse etterhvert.

Anonymkode: 5c42d...cb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde levd livet mitt sånn jeg ville, uten å engasjere han. Mener ikke nå at du skal være utro.

Hva gøy vil du finne på med han? Gjør det alene, eller med venner. Så kan han sitte der selv og være sur gubbe. Antagelig vil det bli skilsmisse etterhvert.

Anonymkode: 5c42d...cb1

I dette livet trenger man fysisk nærmet med en annen person, en som ser deg, det å føle seg som et team. Og som viser stor omsorg for deg.

Jeg hadde heller valgt alene-livet, enn å bo med en som illustrerte at de mener jeg ikke er verdt dette hver eneste dag. 

Anonymkode: 64bf2...3f0

• Nyttig 1
Skrevet

Finn ett treningssenter og få deg en kjekk ung PT du kan trene med tre ganger i uka.

Kom i ditt livs form, og la han sitte der å chatte med andre damer.

Til du en dag kommer hjem og sier at nå kan vi dele boet. Jeg har funnet en fin leilighet jeg har lyst på.

Anonymkode: b2841...247

Skrevet

Han har avsluttet forholdet, men bare ikke flyttet ut.. Det er bedre å være alene enn å føle seg ensom i et dårlig «forhold».Det er ikke små barn å ta hensyn til lenger og du kan flytte hvor du vil. Han vil jo egentlig være skilt men gidder ikke flytte ut. Så han holder deg på avstand istedet. Så da får du si at dere må selge boligen fordi du skal kjøpe deg ny bolig alene.

Anonymkode: fb7e3...64c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

TS Tusen takk for svar , det er godt å høre andres mening og råd. Jeg føler meg så alene med alt sammen så godt å få det ut til noen.Jeg gjør masse med venner uten han kino,konserter fester mm. Han vil jo aldri bli med på noe av det jeg foreslår.Og hvis han vil noe så bestiller han til seg selv.Og da snakker jeg om dyre ferier i to tre uker hvor jeg har sittet alene igjen med ungene.Fått beskjed etter at han har bestillt turen seff så han liksom har den i boks før han har fortalt meg om det. Jeg har tenkt 1000 ganger at jeg fortjener bedre.Men han er flink til å holde meg nede, og si at jeg ikke klarer noen ting.Det er kveldende å ha det sånn over så lang tid. Jeg gjør det meste her uansett så kommer ikke til å merke stor forskjell om jeg er alene. Han er for opptatt med seg og sitt til å se de som er glad i han forsvinne....Nå om dagen har han funnet en dame han chatter med dag og natt og jeg har bare å finne meg i det for jeg er jo bare sykelig sjalu....men synes virkelig ikke det er koselig at mannen sender hjerte emoiji til damer.Men han får vel litt annen oppmerksomhet enn her hjemme så for han er det jo helt topp.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS her Ja det er akkurat det jeg føler meg.Har laget en slik liste han kom ikke så godt ut.Men hver gang jeg tar opp at vi bør gjøre mer sammen så er alt min skyld.Det er jeg som ikke tar intiativ sier han men vet jo at han gjør jo det aldri selv. Han får meg til å føle meg som en liten dritt.Samtidig som han sier at nå skal han bli bedre.Altså han sa det i mai i fjor ikke noe skjedde ....samme leksen i august og nå i jula....Da etter at jeg hadde vartet opp hele familien hans julaften og første dag.Han satt der for han skulle ikke ha noe ekstra bry med at det kom besøk som han sa til meg etter at han selv ba de. Jeg kjenner jeg er så lei av å ha det sånn...Før måtte vi være sammen for barna sin skyld.Nå må vi holde sammen fordi var dyr sammen....altså serr hva er det han egentlig tenker med? Vi har vært separert  i fire måneder, men han klarte ikke engang å komme seg ut av huset.En uke før han egentlig skulle flytte så kommer han med at han ville heller bli...Og dumme meg tenkte jo på barna som da var mindre og sa ja.Han lovet å endre seg men ingenting skjedde......Jeg vet jo egentlig hva jeg må gjøre her...men han tviholder på at alt skal bli så mye bedre...Noe det aldri kommer til å bli vet jeg innerst inne ....

Om dere også i mange år med unger snakket om brudd, men endte opp med å «holde sammen for ungene» så tenker jeg jo du bør prøve deg på et friår alene. 

Får du kjøpt en grei leilighet selv da? Evt beholde huset om ønsket? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS Tusen takk for svar , det er godt å høre andres mening og råd. Jeg føler meg så alene med alt sammen så godt å få det ut til noen.Jeg gjør masse med venner uten han kino,konserter fester mm. Han vil jo aldri bli med på noe av det jeg foreslår.Og hvis han vil noe så bestiller han til seg selv.Og da snakker jeg om dyre ferier i to tre uker hvor jeg har sittet alene igjen med ungene.Fått beskjed etter at han har bestillt turen seff så han liksom har den i boks før han har fortalt meg om det. Jeg har tenkt 1000 ganger at jeg fortjener bedre.Men han er flink til å holde meg nede, og si at jeg ikke klarer noen ting.Det er kveldende å ha det sånn over så lang tid. Jeg gjør det meste her uansett så kommer ikke til å merke stor forskjell om jeg er alene. Han er for opptatt med seg og sitt til å se de som er glad i han forsvinne....Nå om dagen har han funnet en dame han chatter med dag og natt og jeg har bare å finne meg i det for jeg er jo bare sykelig sjalu....men synes virkelig ikke det er koselig at mannen sender hjerte emoiji til damer.Men han får vel litt annen oppmerksomhet enn her hjemme så for han er det jo helt topp.

DU KØDDER 🫥😳😳😳😳

Bestiller dyre ferieturer alene? (Eller- om han er alene vet jo ikke vi, men han er nå iallefall ikke interessert i familien). 

• Nyttig 5
Skrevet

men TS, det handler jo overhode ikke om hva HAN vil - hva vil DU? DEfiner hva som mangler, hva du trenger - kommuniser det tydelig med enkle ord og avslutt med "nå vet du hva jeg vil - hva tenker du om veien videre basert på dette?" 

Anonymkode: a845b...b96

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg bør kunne klare meg greit på egenhånd :)

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At du gidder... 

Anonymkode: 986ac...26e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Så klart han har det jo som plommen i egget, bor praktisk talt på hotell med en egen tjener som varter han opp… Nei, du fortjener virkelig så mye bedre enn dette! 

Anonymkode: bd68b...b40

• Nyttig 2
Skrevet
AprilLudgate skrev (8 minutter siden):

Om dere også i mange år med unger snakket om brudd, men endte opp med å «holde sammen for ungene» så tenker jeg jo du bør prøve deg på et friår alene. 

Får du kjøpt en grei leilighet selv da? Evt beholde huset om ønsket? 

AprilLudgate skrev (7 minutter siden):

DU KØDDER 🫥😳😳😳😳

Bestiller dyre ferieturer alene? (Eller- om han er alene vet jo ikke vi, men han er nå iallefall ikke interessert i familien). 

TS her ...ja en av mange teite ting jeg har funnet meg i opp gjennom årene....dessverre...

• Hjerte 2
Skrevet

sikkert komfortabelt for han. du fikser alt hjemme, deler på regninger og han slipper å gi deg oppmerksomhet og kan heller gi sin oppmerksomhet til andre kvinner på nett.

Anonymkode: c30ad...e6e

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i alle dager er du fortsatt sammen med ham?

Anonymkode: a2a13...7d6

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...