Gå til innhold

Hvorfor er det så mange i Asia som er transpersoner?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har det vært snakk om i mange år, på tull og litt på ekte. Menn i vestlige land som "henter" seg kvinner hjem fra Asia får høre at de på passe på å ikke hente seg en ladyboy hjem. Og det er jo en viss sannhet i dette, da mange men der driver med drag/blir trans. 

Jeg har sett her i Norge også at mange som er adoptert hit, tilflyttet hit eller er mixed går fra å være gutt til å bli trans/ikke-binær og lignende, langt mer enn andre verdensdeler jeg kjenner til.

Hva er grunnen til at det er så mye av det i Asia?

Anonymkode: 489ea...ca2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor sjukt mye folk i Asia. Ikke rart at mangfoldet og variasjonene blir større

Anonymkode: 68fa2...438

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

4,8 milliarder mennesker er asiatere. I Norge er vi 5,6 millioner. 

Anonymkode: be09c...cb1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Åh. Ingenting er bedre enn den bombesikre «jeg har sett» statistikken til folk for å komme med påstander. 

Anonymkode: 3a31b...758

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjønn, kjønnskategorier og -identitet har tradisjonelt vært mer flytende og dynamisk i en del ikke-vestlige samfunn. En del av de du refererer til vil neppe anse seg som å være trans på den måten vi bruker begrepet. 

Anonymkode: 17901...19d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kjønn, kjønnskategorier og -identitet har tradisjonelt vært mer flytende og dynamisk i en del ikke-vestlige samfunn. En del av de du refererer til vil neppe anse seg som å være trans på den måten vi bruker begrepet. 

Anonymkode: 17901...19d

Dette er et ekstremt viktig poeng. Man ser en helt annen forståelse av kjønn her enn i midtøsten området, som i stor grad definerer hvordan vesten ser på kjønn. 

Og det henger på volumet av mennesker : mangfoldet og variasjonene blir større, og det gjør at aksepten for dette blir større også. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi alle flytter fra landsbyen til turiststeder så de synes veldig godt. 

Anonymkode: fb65d...ee6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2026 den 9.24):

Dette har det vært snakk om i mange år, på tull og litt på ekte. Menn i vestlige land som "henter" seg kvinner hjem fra Asia får høre at de på passe på å ikke hente seg en ladyboy hjem. Og det er jo en viss sannhet i dette, da mange men der driver med drag/blir trans. 

Jeg har sett her i Norge også at mange som er adoptert hit, tilflyttet hit eller er mixed går fra å være gutt til å bli trans/ikke-binær og lignende, langt mer enn andre verdensdeler jeg kjenner til.

Hva er grunnen til at det er så mye av det i Asia?

Anonymkode: 489ea...ca2

Kan det rett og slett bare skyldes at de er så ekstremt mange mennesker?

At 0.5 til 2 % blir veldig mange mennesker når man snakker om X antall millioner mennesker? 😅

Algoritmene i de fleste sosiale medier er selvforsterkende. Så hvis du begynner å klikke deg inn på innhold fra transpersoner så dukker det opp overalt. 

Men det gjelder ikke bare for transpersoner. Det gjelder også for politisk innhold, musikk, osv.

Ser du litt for lenge på en ADHD-video i Feeden din på TikTok, Facebook som eller Instagram så blir du nedlesset med ADHD-content.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2026 den 9.33):

Åh. Ingenting er bedre enn den bombesikre «jeg har sett» statistikken til folk for å komme med påstander. 

Ikke meg du svarer, men det må jo gå an å komme med observasjoner i et diskusjonsforum for vanlige folk uten å bli halshugget. Personen du svarer, er på ingen måte bastant, men spør på en åpen måte, og det virker som om vedkommende er mottakelig for ulike typer svar.

Hvis det hadde vært et vitenskapelig forum for forskere og eksperter, kunne man forstått reaksjonen din, men Kvinneguiden er altså ikke kun ment for vel dokumenterte forskningsresultater. Det finner du helt sikkert et annet sted.

Anonymkode: dd514...2cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2026 den 9.33):

Hva med å ta en titt på trådtittelen? Skråblikk og generaliseringer ...

Anonymkode: dd514...2cd

Skrevet

Prosentvis er det vel ganske likt, men lettere å bli akseptert i Asia.

AnonymBruker
Skrevet

Buddhisme og at det tredje kjønn har vært akseptert i århundrer som noe normalt.

Anonymkode: 8924a...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...