Durancell Skrevet 8. januar Forfatter #61 Skrevet 8. januar Roci skrev (24 minutter siden): Dette kan med stor sannsynlighet bedres med en enkel hudpleierutine med 3 produkter: Rens for fjerne sminke, azelainsyre (azelaic acid) for å dempe rødhet og redusere uren hud, samt en lett fuktighetskrem for din hudtype, som jeg tipper er kombinert, sensitiv med tendenser til urenheter. Og så bør du bruke solkrem når sola begynner å titte fram. Kommer gjerne med produkttips (du trenger ikke dyre produkter) og forslag til rutine for morgen og kveld, om du ønsker det Jeg har en rens jeg er veldig fornøyd med, ellers tar jeg gjerne imot tips til azelaic acid som er bra😊
Roci Skrevet 8. januar #62 Skrevet 8. januar Durancell skrev (15 minutter siden): Jeg har en rens jeg er veldig fornøyd med, ellers tar jeg gjerne imot tips til azelaic acid som er bra😊 Både The Ordinary og The Inkey List har gode produkter med azelaic acid 10%, som er en fin konsentrasjon til å begynne med. Begge produktene er uten parfyme, alkohol og eteriske oljer, som er greit å ha dersom man har litt sensitiv/reaktiv hud. Du får tak i de bl.a. hos Vita og de fleste apotek. Andre produkter å vurdere er f.eks. Dr. Ceuracle Azelaic 10 & Madeca Ampoule, dette inneholder også en ingrediens kalt madecassosid, som styrker hudbarrieren og virker beroligende på huden. Paula's Choice 10% Azelaic Acid Booster, inneholder i tillegg til azelainsyre også BHA (salicylsyre) som er effektivt mot fet og uren hud, samt adenosine og lakrisroteffekt som styrker og beroliger huden. Husk patch test før du begynner å bruke serumet - påfør en liten mengde produkt bak øret eller på innsiden av håndleddet (begge er steder med litt tynnere hud), og vent i minst 24 timer. Ikke vask av produktet. Dersom det ikke oppstår noen irritasjon, skal det være trygt å bruke produktet i ansiktet. Som med alle aktive ingredienser bør du begynne gradvis, og så kan du bruke produktet oftere etterhvert som huden blir vant til det. Start f.eks. med et par kvelder i uka på renset hud, bruk evt. en fuktighetskrem i tillegg. Du kan også legge et tynt lag fuktighetskrem før azelainsyre som en "buffer" til å begynne med. Øk gradvis til huden tåler å bruke produktet hver kveld Håper dette kan være til hjelp 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar #63 Skrevet 8. januar Durancell skrev (29 minutter siden): Jeg har en rens jeg er veldig fornøyd med, ellers tar jeg gjerne imot tips til azelaic acid som er bra😊 Skinoren er helt fantastisk. Den er på resept, men det får du fort hos nettlege. The Ordinary sin azelaic acid ødela huden min fullstendig, selv om det er lavere % enn Skinoren. Sistnevnte reagerer jeg ikke på i det hele tatt, selv om jeg har veldig sensitiv hud. Anonymkode: 270bb...592 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #64 Skrevet 8. januar Bruker Mac Studio Radiance face and body foundation. Den er flytende og legger seg pent. Det er også mange forskjellige farger å velge i mellom slik at man kan finne riktig nyanse. Ellers var jeg veldig fornøyd med en foundation jeg fant på normal, men den finner jeg jo ikke igjen noe sted; The Makeup Library Foundation serum. Blander inn noen dråper Mixologist Glow Foundation Drops fra BeautyAct hvis jeg vil ha litt glød. Anonymkode: 47b99...d91
AprilLudgate Skrevet 8. januar #65 Skrevet 8. januar Durancell skrev (14 timer siden): Tror jeg har litt av alt-hud. Sliter med rød nese og hake. Uren hud på haka. Ingen foundation som legger seg pent på nesa. Har prøvd mye forskjellig opp igjennom, men synes ingenting legger seg pent dessverre. Jeg ville begynt med god hudpleie og brukt året på det+spf. Ang rødt så kan du korrigere det med grønt. Enten concealerform, eller Cckrem som er grønn. Om du tør legge ut bilde (sladde øyne) så er det lettere å gi råd til produkter.
AprilLudgate Skrevet 8. januar #66 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skinoren er helt fantastisk. Den er på resept, men det får du fort hos nettlege. The Ordinary sin azelaic acid ødela huden min fullstendig, selv om det er lavere % enn Skinoren. Sistnevnte reagerer jeg ikke på i det hele tatt, selv om jeg har veldig sensitiv hud. Anonymkode: 270bb...592 Jeg likte veldig godt TO sin azaleic jeg - mens The Inkey List sin var no go. Ikke prøvd Skinoren
Durancell Skrevet 8. januar Forfatter #67 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skinoren er helt fantastisk. Den er på resept, men det får du fort hos nettlege. The Ordinary sin azelaic acid ødela huden min fullstendig, selv om det er lavere % enn Skinoren. Sistnevnte reagerer jeg ikke på i det hele tatt, selv om jeg har veldig sensitiv hud. Anonymkode: 270bb...592 Skinoren har jeg. Har brukt Rosazol også, som var det som hjalp mot den verste røde huden og kvisene på haka. Helt 100% blir det aldri, men jammen var det ille en stund. Stygt og vondt.
AnonymBruker Skrevet 11. januar #68 Skrevet 11. januar Jeg bruker Zao Second Skin Tinted Serum, den er laget av kun naturlige ingredienser, er flytende og funker for meg som er 51. Den selges bl a på greenspirit. no Anonymkode: 155eb...9d9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå