AnonymBruker Skrevet 5. januar #21 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): den kan du ikke ha alene, du må ha foundation/tint over. Ikke ment for å være frekk, jeg brukte den selv lenge alene, har også rosacea, men jeg fant ut at man begynner å se "syk" i ansiktet utover dagen, fargen blir helt feil. Jeg bruker Garnier SkinActive BB Cream, jeg liker den godt, har brukt den lenge, men problemet er at av og til oksiderer den seg på meg mye, ikke hver gang og jeg skjønner ikke hva er det avhengig av. Altså, av og til ser jeg litt for orange ut. Anonymkode: a1eea...3b5 Samme erfaring som deg. Den er ofte en grei løsning for video-kontoret - den tar bort det røde. Men jeg går ikke ut døra med denne alene. Den ser flott ut i et sminkespeil, men blir feil i en lang rekke lyssettinger. Anonymkode: a44a8...31c
AnonymBruker Skrevet 5. januar #22 Skrevet 5. januar Lumene cc cream på meg også, den er til og med ganske dekkende. Det er imidlertid litt vanskelig å få tak i de nøytrale fargene i butikk. Anonymkode: a6fec...606 1
Harlekin Skrevet 5. januar #23 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er fornøyd med Erborian cc red correct. Har rosacea. Ikke fått testet den på sommeren ifbm fregner enda. Anonymkode: 53707...105 Jeg synes også denne er veldig god. Jeg bruker den underst, og så en lett dekkende tint over. Av og til bruker jeg ELF sin Halo Glow, som gir mye glød. Ellers liker jeg Chanel sin water-fresh tint. Den er ikke særlig dekkende, men jevner ut og gir et friskt og naturlig resultat. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #24 Skrevet 5. januar Harlekin skrev (1 minutt siden): Jeg synes også denne er veldig god. Jeg bruker den underst, og så en lett dekkende tint over. Av og til bruker jeg ELF sin Halo Glow, som gir mye glød. Ellers liker jeg Chanel sin water-fresh tint. Den er ikke særlig dekkende, men jevner ut og gir et friskt og naturlig resultat. Jeg kan bruke litt av den for kveldsbruk. Men synes raskt den fremhver porer alt for mye - noe som gjelder mye av "glød" på moden hud. Anonymkode: a44a8...31c
Milla29 Skrevet 5. januar #25 Skrevet 5. januar Jeg har ikke vært så glad i flytende foundation tidligere egentlig, har brukt mest i pudderform - men prøvde meg på Caia sin Frontrow etter den var på salg i sommer, og den er jeg veldig fornøyd med, og blir gjenkjøp nå den er tom (drøy er den også). 1
Harlekin Skrevet 5. januar #26 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan bruke litt av den for kveldsbruk. Men synes raskt den fremhver porer alt for mye - noe som gjelder mye av "glød" på moden hud. Anonymkode: a44a8...31c Det er vel smak og behag. Jeg liker at den gir glød, og synes ikke porene mine blir noe synligere.
AnonymBruker Skrevet 5. januar #27 Skrevet 5. januar Durancell skrev (2 timer siden): Her var det mange forskjellige typer ja. Hadde vært enklere om alle brukte den samme😆 Jeg må nok google litt ja. Jeg har brukt Hello Pretty Foundation, men føler ikke den er helt riktig. Det kommer jo helt ann på hudtype, hudtone og hvilket resultat du vil ha. Ei med annen hudtone og hustype, vil se helt annerledes ut enn deg.. Anonymkode: 83f5f...e09
AnonymBruker Skrevet 5. januar #28 Skrevet 5. januar Harlekin skrev (2 timer siden): Det er vel smak og behag. Jeg liker at den gir glød, og synes ikke porene mine blir noe synligere. Det kan jo være det fungerer fint. Men helt ærlig har jeg aldri sett at glow produkter fungerer godt på moden hud. Selv ikke på j-lo når filteret ikke er på. Enhver ujevnhet eller pore synes ekstra godt. Og det blir også raskt en feil look - selv i dempet belysning. Det ser supert ut i sminkespeilet/badet. Men jeg ville spurt noen venninner om den ærlige meningen for å være sikker. Anonymkode: a44a8...31c 3
Hunter7 Skrevet 5. januar #29 Skrevet 5. januar Særs fornøyd med Seamless Skin Tint fra Lisa Eldridge og Vital Skincare Complexion Drops fra Westman Atelier
Roci Skrevet 6. januar #30 Skrevet 6. januar Vil bare minne om at underlaget har mye å si for et vellykket resultat, uavhengig av hvilken foundation du velger. Huden bør være ren og godt fuktet, bruk evt. også en primer, for å få en jevn, pen og holdbar hudsminke. 3 2
CrazyCatLady2500 Skrevet 6. januar #31 Skrevet 6. januar CC-krem fra Erborian (hvis du har råd, men den er verdt det) eller Lumene.
AnonymBruker Skrevet 6. januar #32 Skrevet 6. januar Roci skrev (37 minutter siden): Vil bare minne om at underlaget har mye å si for et vellykket resultat, uavhengig av hvilken foundation du velger. Huden bør være ren og godt fuktet, bruk evt. også en primer, for å få en jevn, pen og holdbar hudsminke. Det har blitt mye viktigere med årene for min del i alle fall. Særlig peeling (AHA/BHA), fukt og jevn hudpleie. Og hva jeg bruker under sminke. Men også at jeg bruker kniv på disse små dunene i ansiktet. Anonymkode: a44a8...31c
AnonymBruker Skrevet 6. januar #33 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har blitt mye viktigere med årene for min del i alle fall. Særlig peeling (AHA/BHA), fukt og jevn hudpleie. Og hva jeg bruker under sminke. Men også at jeg bruker kniv på disse små dunene i ansiktet. Anonymkode: a44a8...31c Ja, underlag har faktisk alt å si. For meg har microneedling vært en gamechanger, skulle ønske jeg hadde fått opp øyene for det for 10 år siden. Men bedre sent enn aldri! Anonymkode: 270bb...592
AnonymBruker Skrevet 6. januar #34 Skrevet 6. januar Hvem er rimeligst og hvilke finner man i butikk og ikke bare netthandel? Av de som er nevnt til nå.? ikke ts ,men bare lurer om noen vet det Anonymkode: b7951...717
AnonymBruker Skrevet 6. januar #35 Skrevet 6. januar Underlag er det viktigste for at foundation skal sitte pent, særlig fukt. På en tørr, flassete hud så blir bare alt det fremhevet. Og er det veldig oljete hud, kan foundation skli av. Er det veldig rød eller kvisete hud så blir det vanskeligere å dekke. Du trenger ikke investere i verdens dyreste eller mest avanserte hudpleierutine, eller bruke masse penger på microneedling eller laser for og få fantastisk hud, men du bør ha rens, serum og krem tilpasset din hud, og så gjerne bruke en eller annen form for peeling en gang i uka. Så begynn der. Jeg har fuktfattig rosaceahud, men tendens til å bli oljete i pannen. Jeg liker som mange andre er erborian cc red correct og lumene cc cream Med litt pudder i T-sone. Det er jo ikke full dekkende foundation, selv om de kan bygges til en viss grad. For mer dekkende liker jeg Armani luminous silk foundation for middels dekkende, og Estee Lauder Double Wear som kan bygges til å bli heldekkende. Anonymkode: 68ffc...e92 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar #36 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er rimeligst og hvilke finner man i butikk og ikke bare netthandel? Av de som er nevnt til nå.? ikke ts ,men bare lurer om noen vet det Anonymkode: b7951...717 Nå ble et billigmerke fra Normal nevnt over her, jeg vet ikke hva den koster (og har heller ikke prøvd den). Men billigste av mine anbefalinger er Lumene CC cream, den koster rundt 200kr og du finner den på Vita og HM bl.a. Anonymkode: 68ffc...e92
AnonymBruker Skrevet 6. januar #37 Skrevet 6. januar Jeg (K46) bruker Make-up forever HD skin foundation, med et par dråper L'Oreal Glotion. Men jeg har veldig tørr, sensitiv hud, så for at det skal se bra ut må jeg ha en skikkelig tykk krem under. Og her vil nok mange steile - jeg bruker Bepanthen salve som primer 😅 Anonymkode: 270bb...592 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #38 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, underlag har faktisk alt å si. For meg har microneedling vært en gamechanger, skulle ønske jeg hadde fått opp øyene for det for 10 år siden. Men bedre sent enn aldri! Anonymkode: 270bb...592 Ja, synes det gir veldig god effekt. Men jeg sliter noe med sprengte blodkar. Tror heller det ikke er anbefalt ved roscea. Så som regel anbefaler hudpleieklinikken andre behandlinger. Anonymkode: a44a8...31c
AnonymBruker Skrevet 6. januar #39 Skrevet 6. januar Er 54 og bruker Jan Thomas sin cc cream, glow to dull skin. Anonymkode: 652a8...661
AnonymBruker Skrevet 6. januar #40 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (På 5.1.2026 den 11.01): Veldig fornøyd med Origins Himling SPF 40 Energy-boosting Tinted moisturizer Er som en cc krem, jevner ut hudtone. Tar på tynt lag, dytter på med svamp eller fingrene. Eventuelle småting som trenger ekstra dekk (feks under øynene) dytter jeg bittelitt concealer. Sisley sin liker jeg godt (eye concealer). Sensai har også en fin, glowing base m/solfaktor. Minner også om en cc krem som jevner ut hudtone. Er vel ment som en primer/base, men funker fint alene, eventuelt med bittelitt concealer der det trengs. Er 47, har sluttet helt med foundation, det ser mye bedre ut med lettere produkter (som de jeg har nevnt). I tillegg slippe styret med å finne riktig farge på foundation. Ekstra farge kan fikses med litt rouge evt solpudder. Anonymkode: aa3f7...695 Jeg som svarte Nilens jord. Jeg bruker også denne innimellom, men høst og vinterstid kaker den seg og blir helt flekkete. Anonymkode: 44dd4...be7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå