Durancell Skrevet 5. januar #1 Skrevet 5. januar Har egentlig aldri funnet en foundation som sitter pent på meg og nå er det helt håpløst føler jeg. Har blitt eldre og det merkes og synes. Hvilken foundation passer når man er 41 år og sliter litt med rød og uten hud, i tillegg til fregner jeg kunne klart meg uten? Ønsker ikke noe som dekker for mye, men orker heller ikke å være så gusten i huden heller.
HMK Skrevet 5. januar #2 Skrevet 5. januar (endret) Jeg har vært VELDIG fornøyd med Mary Kay cc cream. Den jevber hudtonen uten å være heldekkende, og den gir fukt. Endret 5. januar av HMK
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Skrevet 5. januar Nilens jord 😊 Det er gjerne lurt å bruke en veldig flytende, da tykke vil sette seg i linjer som man gjerne får når man bikker 40. Husk en god dagkrem under som gir godt med fukt, fukt når du legger deg, og en god fuktmaske innimellom. Hvilke produkter bruker du under? Det er ofte veldig viktig. Anonymkode: 44dd4...be7
AnonymBruker Skrevet 5. januar #4 Skrevet 5. januar Bruker denne fra Camilla Phil : Camilla Pihl Beauty BB Cream SPF25 - Lett og fuktgivende | Vita.no Er veldig fornøyd med den Anonymkode: ed9b8...dec
AnonymBruker Skrevet 5. januar #5 Skrevet 5. januar Lumene cc krem. Den er veldig naturlig og fin på meg. Og fine nyanser for nordisk hud. Anonymkode: a44a8...31c 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar #6 Skrevet 5. januar Jeg (40 år) er veldig fornøyd med denne😊https://lyko.com/no/bareminerals/bareminerals-original-spf-15-foundation-fairly-light?gad_source=1&gad_campaignid=16718898170&gbraid=0AAAAADgCiCjEZa1LtQMzBxNzRx0yKBwY9&gclid=CjwKCAiA3-3KBhBiEiwA2x7FdDQVt4yJBZrAPDrai8RkSeI0CKet1NVgN1x11U4W_c9qUQXpOW7ocxoCzEcQAvD_BwE Har ennå ikke funnet en flytende foundation som er fin på voksen hud. Anonymkode: 232b1...14d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #7 Skrevet 5. januar Lumene cc her også. Bare sjekk innom flere butikker, f.eks. HM har andre farger enn Vita. Før brukte jeg Erborian bb på vinter, og Erborian cc på sommer. Men de ble litt for dyre til slutt, gikk derfor over til Lumene, og den kan jeg fint bruke hele året ☺️ (Har en som er litt brunere enn den vanlige til sommer siden jeg blir ganske gylden i huden da. Så da blander jeg i hånden før jeg smører på) Anonymkode: 6ed06...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #8 Skrevet 5. januar Er fornøyd med Erborian cc red correct. Har rosacea. Ikke fått testet den på sommeren ifbm fregner enda. Anonymkode: 53707...105 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar #9 Skrevet 5. januar Jeg bruker Sensai luminous sheer foundation. Anonymkode: db639...915
Durancell Skrevet 5. januar Forfatter #10 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nilens jord 😊 Det er gjerne lurt å bruke en veldig flytende, da tykke vil sette seg i linjer som man gjerne får når man bikker 40. Husk en god dagkrem under som gir godt med fukt, fukt når du legger deg, og en god fuktmaske innimellom. Hvilke produkter bruker du under? Det er ofte veldig viktig. Anonymkode: 44dd4...be7 Jeg bruker oat-in calming cream og dermide relief barrier moisturizer. Pleier vanligvis å bruke solkrem hele året i tillegg.
Durancell Skrevet 5. januar Forfatter #11 Skrevet 5. januar Her var det mange forskjellige typer ja. Hadde vært enklere om alle brukte den samme😆 Jeg må nok google litt ja. Jeg har brukt Hello Pretty Foundation, men føler ikke den er helt riktig.
AnonymBruker Skrevet 5. januar #12 Skrevet 5. januar Veldig fornøyd med Origins Himling SPF 40 Energy-boosting Tinted moisturizer Er som en cc krem, jevner ut hudtone. Tar på tynt lag, dytter på med svamp eller fingrene. Eventuelle småting som trenger ekstra dekk (feks under øynene) dytter jeg bittelitt concealer. Sisley sin liker jeg godt (eye concealer). Sensai har også en fin, glowing base m/solfaktor. Minner også om en cc krem som jevner ut hudtone. Er vel ment som en primer/base, men funker fint alene, eventuelt med bittelitt concealer der det trengs. Er 47, har sluttet helt med foundation, det ser mye bedre ut med lettere produkter (som de jeg har nevnt). I tillegg slippe styret med å finne riktig farge på foundation. Ekstra farge kan fikses med litt rouge evt solpudder. Anonymkode: aa3f7...695
AnonymBruker Skrevet 5. januar #13 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig fornøyd med Origins Himling SPF 40 Energy-boosting Tinted moisturizer Er som en cc krem, jevner ut hudtone. Tar på tynt lag, dytter på med svamp eller fingrene. Eventuelle småting som trenger ekstra dekk (feks under øynene) dytter jeg bittelitt concealer. Sisley sin liker jeg godt (eye concealer). Sensai har også en fin, glowing base m/solfaktor. Minner også om en cc krem som jevner ut hudtone. Er vel ment som en primer/base, men funker fint alene, eventuelt med bittelitt concealer der det trengs. Er 47, har sluttet helt med foundation, det ser mye bedre ut med lettere produkter (som de jeg har nevnt). I tillegg slippe styret med å finne riktig farge på foundation. Ekstra farge kan fikses med litt rouge evt solpudder. Anonymkode: aa3f7...695 Origins *Ginzing Anonymkode: aa3f7...695
AnonymBruker Skrevet 5. januar #14 Skrevet 5. januar Kom på en annen, billig type som fås hos Normal. Merket Spotless, en cc krem mot blant annet rødhet/ ujevn hudtone. En venninne nevnte denne og anbefalte den som et rimelig og bra produkt. Anonymkode: aa3f7...695
AnonymBruker Skrevet 5. januar #15 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kom på en annen, billig type som fås hos Normal. Merket Spotless, en cc krem mot blant annet rødhet/ ujevn hudtone. En venninne nevnte denne og anbefalte den som et rimelig og bra produkt. Anonymkode: aa3f7...695 CC+ Tinted daycream SPF 30: https://spotles-skn.com/product/renew-conditioner-200ml/ Anonymkode: aa3f7...695
AnonymBruker Skrevet 5. januar #16 Skrevet 5. januar https://fredrikoglouisa.no/produkt/glowing-base-30-ml/?gad_source=1&gad_campaignid=14742580248&gbraid=0AAAAADEe18IA7NGLxlFbXG8-vzNPTm9wf&gclid=CjwKCAiA3-3KBhBiEiwA2x7FdNsEvJHH-a1iw-wmZN5_qXoxkS_cvdIO9SVgDb_hpRzRsbKPgiqT7xoCJi0QAvD_BwE https://www.vita.no/makeup/ansikt/bb-cream/origins-ginzing-energy-boosting-tinted-moisturizer-spf40 Anonymkode: aa3f7...695
AnonymBruker Skrevet 5. januar #17 Skrevet 5. januar https://fredrikoglouisa.no/produkt/phyto-cernes-eclat-15ml/?srsltid=AfmBOorFE6Wp2nB9vgUrtaSeg_9VylALWJhOILegZnqZvDtTYj79aFJe Dyr, men veldig god. Trenger bare bittelitt, svært drøy. Anonymkode: aa3f7...695
AnonymBruker Skrevet 5. januar #18 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Er fornøyd med Erborian cc red correct. Har rosacea. Ikke fått testet den på sommeren ifbm fregner enda. Anonymkode: 53707...105 den kan du ikke ha alene, du må ha foundation/tint over. Ikke ment for å være frekk, jeg brukte den selv lenge alene, har også rosacea, men jeg fant ut at man begynner å se "syk" i ansiktet utover dagen, fargen blir helt feil. Jeg bruker Garnier SkinActive BB Cream, jeg liker den godt, har brukt den lenge, men problemet er at av og til oksiderer den seg på meg mye, ikke hver gang og jeg skjønner ikke hva er det avhengig av. Altså, av og til ser jeg litt for orange ut. Anonymkode: a1eea...3b5
AnonymBruker Skrevet 5. januar #19 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er fornøyd med Erborian cc red correct. Har rosacea. Ikke fått testet den på sommeren ifbm fregner enda. Anonymkode: 53707...105 Jeg har den også - jeg bruker den på røde kinn/sprengte blodkar, under lumene cc. Særlig nå om vinteren med blek hud. Synes det tar det røde godt, og totalresultatet blir likevel naturlig. Alene er denne for lite dekkende for meg. Anonymkode: a44a8...31c
AnonymBruker Skrevet 5. januar #20 Skrevet 5. januar Durancell skrev (1 time siden): Her var det mange forskjellige typer ja. Hadde vært enklere om alle brukte den samme😆 Jeg må nok google litt ja. Jeg har brukt Hello Pretty Foundation, men føler ikke den er helt riktig. Jeg har prøvd mye - det meste som er nevnt. Det som går igjennom på flere av forslagene er at det i større grad er cc kremer, ofte fargekorrigerende, i ulike varianter. Du vil gjerne oppleve at de har lettere, men likevel god, dekkevne. Er gode å bygge litt akkurat der man trenger det (kinnene for min del). Foundation blir lett for tungt og tørt på mer moden hud. Anonymkode: a44a8...31c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå