AnonymBruker Skrevet 4. januar #1 Skrevet 4. januar Har en diskusjon med en venninne. Hun tok ut avspasering og hadde fri fra jobb fra 19 Desember til 30 Desember. Hun ble syk 18 Desember og fikk sykemelding ut året. Hun sier at nå sparte hun de avspasering dagene og kan bruke de senere? Er det rett? Hun hadde jo avtalt fri de dagene. Er sikkert anderledes hvis hun hadde ferie de dagene? Anonymkode: 61546...70b
AnonymBruker Skrevet 4. januar #2 Skrevet 4. januar Man får ikke tilbake avspasering på samme måte som ferie. Har man avtalt avspasering og blir syk er de dagene tapt. Unntaket er hvus en har egen avtale om dette med arbeidsgiver. Anonymkode: 5c4bf...513 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar #3 Skrevet 4. januar Kommer sikkert an på arbeidsgiver. Feriedager får man tilbake, avspasering er mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, og ikke lovregulert vil jeg tro. På min arbeidsplass hadde vi nok fått avspaseringen tilgode igjen. Anonymkode: ebeaf...276 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #4 Skrevet 4. januar På min arbeidsplass ville man fått de avspaseringsdagene tilbake. Noe annet ville lett oppleves som surt og pedantisk. Anonymkode: 8ac10...f9e 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar #5 Skrevet 4. januar Nei. Om man blir spurt om å bytte en vakt f.eks. fra en dag til en annen, og man blir syk på den nye vaktdagen, så må man ikke jobbe dobbelt. Anonymkode: 5accf...192
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå