Gå til innhold

Gravid og redd for hjernesvulst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er halvveis i svangerskapet og har hatt null symptomer hittil. De siste 4 ukene derimot har jeg hatt mye migrene, trykk i hodet, slørete syn (kan også være pga linser), og nå den siste uka flere episoder der jeg stopper helt opp og mister ordene jeg skal si. Hadde senest en episode på jobb før helgen der jeg blacket helt ut og en kollega måtte overta. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg dratt til legen sporenstreks, men samtidig kan jo alle disse symptomene linkes til graviditet og migrene... Jeg er livredd for noe skummelt, som typ hjernesvulst. Var på vei til å bestille MR, men ser at de ikke vil ta på gravide... Graver meg skikkelig ned nå, og tenker bare det verste.. :( 

Anonymkode: 54d59...917

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er halvveis i svangerskapet og har hatt null symptomer hittil. De siste 4 ukene derimot har jeg hatt mye migrene, trykk i hodet, slørete syn (kan også være pga linser), og nå den siste uka flere episoder der jeg stopper helt opp og mister ordene jeg skal si. Hadde senest en episode på jobb før helgen der jeg blacket helt ut og en kollega måtte overta. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg dratt til legen sporenstreks, men samtidig kan jo alle disse symptomene linkes til graviditet og migrene... Jeg er livredd for noe skummelt, som typ hjernesvulst. Var på vei til å bestille MR, men ser at de ikke vil ta på gravide... Graver meg skikkelig ned nå, og tenker bare det verste.. :( 

Er nok noe mer normalt som for høyt blodtrykk. 

Greit å sjekke ut, uansett! 🙂

Anonymkode: 87b41...482

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok flere MR bilder under svangerskapet, etter henvisning fra lege. Fikk beskjed om at det gikk helt fint. Sunt og friskt barn. Hvis noe kan være galt med hjernen bør du absolutt rådføre deg med lege. 

Anonymkode: 7f736...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen likevel :)

Anonymkode: 4121d...0f2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tok flere MR bilder under svangerskapet, etter henvisning fra lege. Fikk beskjed om at det gikk helt fint. Sunt og friskt barn. Hvis noe kan være galt med hjernen bør du absolutt rådføre deg med lege. 

Anonymkode: 7f736...e5f

Ikke skrem vedkommende!

Kjære ts. jeg forstår at det hjelper å lufte tankene dine med andre, men i morgen ringer du fastlegen kokka 8 og bestiller haste time. Si at du er gravid og bekymrer deg. Stresset og angsten trenger å få bekreftelse og svar. Håper det bare er angst, da det ikke er farlig. Det føles bare vemmelig med adrenalinet i blodet, det kan gi litt av hvert av symptomer. De du nevner er typisk angst, håper det hjelper litt. God natt 😊

Skrevet

Dette skal utredes umiddelbart, ikke med hovedvekt på hjernesvulst, men preeklampsi.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper du fikk time hos legen TS.

Anonymkode: 90553...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Var hos legen i dag, hun var ikke bekymret.. Hodepinen er ikke typisk "hjernesvulst" da den ikke er konstant, men kommer og går og blir borte med paracet, altså relativt mild. Trykket i hodet mente hun var bihulene siden jeg har vært forkjøla.  "Tåkete syn" var heller ikke noe hun bekymret seg for da jeg bruker linser, og det som får varsellampene til å blinke typisk er bortfall av syn, tap av sidesyn, at man mister sidesynet osv. Har ikke noe av dette. At jeg surrer mente hun var typisk gravidhjerne. Blodtrykk og urinprøve var fint (mtp på svangerskapsforgiftning). Så får vel prøve å slå meg til ro med det. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ts her. Var hos legen i dag, hun var ikke bekymret.. Hodepinen er ikke typisk "hjernesvulst" da den ikke er konstant, men kommer og går og blir borte med paracet, altså relativt mild. Trykket i hodet mente hun var bihulene siden jeg har vært forkjøla.  "Tåkete syn" var heller ikke noe hun bekymret seg for da jeg bruker linser, og det som får varsellampene til å blinke typisk er bortfall av syn, tap av sidesyn, at man mister sidesynet osv. Har ikke noe av dette. At jeg surrer mente hun var typisk gravidhjerne. Blodtrykk og urinprøve var fint (mtp på svangerskapsforgiftning). Så får vel prøve å slå meg til ro med det. 

Det er jo dette jeg mener med surrete - skrev visst "miste sidesyn" to ganger etter hverandre 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk symptomer på preeklampsi mange uker før jeg fikk diagnosen, så bare vær OBS selv om trykket er innafor nå. Jeg hadde også bare spor eller maks 1 på proteiner selv den dagen jeg fikk akutt hypertensiv krise og holdt på å gå inn i anfall.. 

Anonymkode: 350af...5b3

AnonymBruker
Skrevet

Bare sånn til informasjon så er det ikke skadelig for barnet i magen å ta MR av hodet. MR bruker ikke røntgenstråler, slik som CT. CT forsøker man å unngå om man er gravid.

Anonymkode: 54090...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...