Gå til innhold

Nedtrapping Cipralex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trappet ned i forbindelse med angsttrening ved Modum bad. Var ille noen uker, men livet er så mye bedre uten.

Jeg ble helt apatisk av å gå på cipralex. Var ikke noe liv. Vil heller føle alt, enn ingenting.

Spesielt at du har gått på disse i 20 år. Er det ikke meningen at slike medikamenter skal brukes over en kort periode, sammen med annen form for behandling?

Anonymkode: 22e3b...c93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les om seponeringssyndrom. Trappet av Cipralex i høst, etter å ha stått på det i 18 år. Har tidligere prøvd flere ganger, men har blitt så dårlig at jeg har trappet opp igjen. I høst trappet jeg ned samtidig som jeg trappet opp på wellbutrin. Det tok på ingen måte bort ubehaget, men lettet  noe, men var kvalmt og svimmel i 2-3 måneder. Wellbutrin skal visst være enklere å trappe av, men jeg har ikke kommet så langt enda.

Ellers vil jeg anbefale deg og ikke følge fastlegens nedtrappingsplan. Få leger anerkjenner hvor voldsomt seponeringssyndrom kan bli. Trapp ned sakte! Og da mener jeg typ 1 mg hver 14. dag eller lignende. Det øker sannsynligheten for suksess. Finnes også støttegrupper for nedtrapping på ssri. Se link under. 

https://www.nedtrappingsnettverket.no

Anonymkode: c7a50...101

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange leger og psykiatere er altfor raske med nedtrapping. Har man gått på det i 20 år så har man tid til å trappe ned mye saktere enn det du gjør.

Jeg fikk tips av en på dps at man kan få Cipralex i dråpeform. Da kan man trappe ned mye mindre skritt av gangen og ha full kontroll.

Anonymkode: a6b85...797

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mange leger og psykiatere er altfor raske med nedtrapping. Har man gått på det i 20 år så har man tid til å trappe ned mye saktere enn det du gjør.

Jeg fikk tips av en på dps at man kan få Cipralex i dråpeform. Da kan man trappe ned mye mindre skritt av gangen og ha full kontroll.

Har ikke prøvd dråper selv, men såvidt jeg forstår gir disse mer bivirkning fordi raskere opptak. 

Skal ikke være enkelt 🫠

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Les om seponeringssyndrom. Trappet av Cipralex i høst, etter å ha stått på det i 18 år. Har tidligere prøvd flere ganger, men har blitt så dårlig at jeg har trappet opp igjen. I høst trappet jeg ned samtidig som jeg trappet opp på wellbutrin. Det tok på ingen måte bort ubehaget, men lettet  noe, men var kvalmt og svimmel i 2-3 måneder. Wellbutrin skal visst være enklere å trappe av, men jeg har ikke kommet så langt enda.

Ellers vil jeg anbefale deg og ikke følge fastlegens nedtrappingsplan. Få leger anerkjenner hvor voldsomt seponeringssyndrom kan bli. Trapp ned sakte! Og da mener jeg typ 1 mg hver 14. dag eller lignende. Det øker sannsynligheten for suksess. Finnes også støttegrupper for nedtrapping på ssri. Se link under. 

https://www.nedtrappingsnettverket.no

Anonymkode: c7a50...101

Takk for at du deler dine erfaringer - OG for en veldig nyttig link 👍

Anonymkode: d6384...b4b

Skrevet

Er det sant :( Hvor har du det fra, link?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...