Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde det vært en kvinne som skrev at mannen forandrer seg når kvinnen er gravid, hadde det haglet inn med «rødt flagg», «dump ham», «for en idiot»+++++++++ 😉

Anonymkode: 78741...0ed

Nei det kommer vel an på hvordan han forandret seg, men det er ganske stor forskjell på de kroppslige forandringene en kvinne går igjennom i et svangerskap og mannen som jo ikke er gravid og den eneste endringen hos mannen kroppslig er at testosteronet synker mot slutten av kvinnens svangerskap for å være mer følelsesmessig tilstede for barnet og kvinnen.

Anonymkode: 9677e...d33

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Apehjerne", hva raller du om?

Anonymkode: c8399...763

Aper har ikke språk.

Et voksent menneske bør kunne kommunisere. Det gjelder også TS sin partner.

Hun bør kommunisere fremfor å være en surpomp.

Anonymkode: ed53f...a55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dump henne!

Anonymkode: d6bc9...b76

herre min for noe utrolig dumt og frekt og si. det er faktisk ganske så vanlig og være hormonell når man er gravid

Anonymkode: b1a5f...06e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

herre min for noe utrolig dumt og frekt og si. det er faktisk ganske så vanlig og være hormonell når man er gravid

Det er ganske vanlig at vi damer er klar over det og kan henvise til kunnskap, forklare hva som skjer og ikke minst spørre oss selv om det er hormonene som tuller med oss før vi klikker på mannen. At vi er gravide gir oss ikke fripass til å oppføre oss som dass.

Jeg klarer fint å kommunisere til mannen at jeg har en dårlig dag og usikker på hvorfor. Mye lettere for partner å støtte når jeg kommuniserer hva som rører seg og hva jeg trenger.

Anonymkode: ed048...fdf

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aper har ikke språk.

Et voksent menneske bør kunne kommunisere. Det gjelder også TS sin partner.

Hun bør kommunisere fremfor å være en surpomp.

Det er selvsagt vanskelig å være uenig i, men det er også mulig å hjelpe partneren sin å kommunisere i situasjoner med påkjenninger og omveltninger, som en graviditet kan være. Jeg står derfor fast ved at TS bør spørre om hva hun trenger fra ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min datter fra tidligere hadde spurt om hun kunne fortelle moren sin at hun skulle bli storesøster. Det ble litt stille før samboer sa at det kunne hun. Fikk kjeft for det noen uker etterpå av samboer at samboer skulle fortelle venninnene sine  det først og at de nærmeste skulle vite det før alle andre, men hun hadde jo sagt det var greit. I ettertid sa sambo at hun syns det var vanskelig å si nei til stedatteren. Dette fikk jeg kjeft for. 

Anonymkode: 986c1...433

Ok, du har min medfølelse! 

Anonymkode: 6d409...342

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Huff, så mange teite svar du får! Hun er full i hormoner, og reagerer nok ekstra sterkt. Vær der for henne, støtt henne, klem henne, rydd ekstra, gi henne omsorg selv om hun er urimelig, kjøp blomster, lag middag, vask klær, støvsug, gi fotmassasje. Det er i hvert fall ting jeg ville satt pris på at min mann gjorde da jeg var gravid. Typisk at man blåser ut hormonene sine på de som betyr aller mest for en i livet.. dessverre.. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er selvsagt vanskelig å være uenig i, men det er også mulig å hjelpe partneren sin å kommunisere i situasjoner med påkjenninger og omveltninger, som en graviditet kan være. Jeg står derfor fast ved at TS bør spørre om hva hun trenger fra ham.

De fleste klarer å skjerpe seg når de er gravide.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Supersmurf skrev (1 minutt siden):

Huff, så mange teite svar du får! Hun er full i hormoner, og reagerer nok ekstra sterkt. Vær der for henne, støtt henne, klem henne, rydd ekstra, gi henne omsorg selv om hun er urimelig, kjøp blomster, lag middag, vask klær, støvsug, gi fotmassasje. Det er i hvert fall ting jeg ville satt pris på at min mann gjorde da jeg var gravid. Typisk at man blåser ut hormonene sine på de som betyr aller mest for en i livet.. dessverre.. 

De fleste klarer å skjerpe seg når de er gravide. Jeg mistenker at TS har for dårlig kustus på sin kvinne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste klarer å skjerpe seg når de er gravide.

Jeg mener likevel at det er mulig, lurt og riktig å forsøke å være en så god partner mulig. En annen gang er det nok den andre som trenger dette.

Jeg vil også understreke at jeg selvsagt ikke mener det er fritt frem for den gravide dama, bare at TS bør spørre hva hun trenger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste klarer å skjerpe seg når de er gravide. Jeg mistenker at TS har for dårlig kustus på sin kvinne.

Okei, der mistet du all troverdighet.

• Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du kan starte med å spørre om det er noe hun trenger fra deg.

Ikke spør om noe!!

Hun kan misforstå og tolke det på verste mulige måte.

Bare jatt med. Unngå brå bevegelser.

Anonymkode: 5e47a...122

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her får du bare svar fra bortskjemte kjerringer som ikke klarer å kontrollere hormonene sine. Men testosteron, det må man kunne kontrollere!

Anonymkode: 6e9e2...184

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man har ikke rett til å endre seg og bli et troll bare fordi man er gravid! 
Hun får jammen ta seg sammen og forstår du trekker deg unna!!

k40, og født to barn 

Anonymkode: 41fad...cd7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær litt ekstra raus og ha god tålmodighet nå. Det er mye hormoner i omløp for ikke å snakke om alt det fysiske ellers som skjer (alt fra 50% mer blod som må pumpes rundt i kroppen så man er konstant på ‘trening’, relaxin gjør leddene ustabile og for mange veldig vonde ++ som gjør at man sover dårlig, har det ubehagelig osv). Og noen blir mer irritable enn andre, så ikke ta ting personlig - hun gjør det ikke med vilje men det koker litt ekstra hos henne akkurat nå. 

Anonymkode: 25832...ef5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man har ikke rett til å endre seg og bli et troll bare fordi man er gravid! 
Hun får jammen ta seg sammen og forstår du trekker deg unna!!

k40, og født to barn 

Bare fordi du (og jeg) slapp unna den verste irritabiliteten under graviditeter er det faktisk mulig å ha empati og forståelse for de som treffes mer av disse hormonene. Det må være utrolig slitsomt for henne. Det beste partneren kan gjøre er å støtte og være grei mot kvinnen som bærer frem hans barn, det varer ikke for evig. 

Om det vipper over til total ufinhet er det en ting, men kort lunte og litt ekstra pepper tåler man i noen måneder. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær litt ekstra raus og ha god tålmodighet nå. Det er mye hormoner i omløp for ikke å snakke om alt det fysiske ellers som skjer (alt fra 50% mer blod som må pumpes rundt i kroppen så man er konstant på ‘trening’, relaxin gjør leddene ustabile og for mange veldig vonde ++ som gjør at man sover dårlig, har det ubehagelig osv). Og noen blir mer irritable enn andre, så ikke ta ting personlig - hun gjør det ikke med vilje men det koker litt ekstra hos henne akkurat nå. 

Enig at han ikke må ta det personlig, men mange endrer seg jo ikke så til de grader. Jeg gjorde ikke det. Og det med at datteren hans ikke skulle ha fortalt moren sin/eksen om det likevel, vitner jo om primadonnanykker. Hans datter bør jo være blant nær familie, og ikke er vel eksen venninne med hennes venninner vil jeg tro. Tullehøne tenker jeg.

Hilsen kvinne.

Anonymkode: 6d409...342

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare fordi du (og jeg) slapp unna den verste irritabiliteten under graviditeter er det faktisk mulig å ha empati og forståelse for de som treffes mer av disse hormonene. Det må være utrolig slitsomt for henne. Det beste partneren kan gjøre er å støtte og være grei mot kvinnen som bærer frem hans barn, det varer ikke for evig. 

Om det vipper over til total ufinhet er det en ting, men kort lunte og litt ekstra pepper tåler man i noen måneder. 

Nei, det synes jeg faktisk ikke. Hun kan på samme måte som at han må tilpasse seg, gjøre sitt beste for det. 
Er så alle disse kvinnene som skal skylde på ræva oppførsel pga hormoner her og der.

Hvem vet om jeg hadde haug med hormoner når jeg gikk gravid eller èi? Jeg sa de får ta seg sammen jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hadde det vært en kvinne som skrev at mannen forandrer seg når kvinnen er gravid, hadde det haglet inn med «rødt flagg», «dump ham», «for en idiot»+++++++++ 😉

Anonymkode: 78741...0ed

Ser du ingen forskjell på en gravid kvinne full av hormoner og en vanlig sur gubbe? Ikke i det hele tatt?

Anonymkode: 99c91...b04

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det synes jeg faktisk ikke. Hun kan på samme måte som at han må tilpasse seg, gjøre sitt beste for det. 
Er så alle disse kvinnene som skal skylde på ræva oppførsel pga hormoner her og der.

Hvem vet om jeg hadde haug med hormoner når jeg gikk gravid eller èi? Jeg sa de får ta seg sammen jeg.

Selv om du ikke merket til hormoner betyr ikke det at dem rundt deg ikke merket noe 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...