Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe ny Apple enhet og er litt usikker på om jeg skal gå for iPad med Magic Keyboard eller MacBook.

Hva liker dere best og hvorfor?
For meg blir det hverdagslige ting som surfing, streaming, litt skriving.

Tar gjerne imot erfaringer og tips!

Anonymkode: e4f7e...3cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for MacBook, spesielt siden du skal bruke den til skriving. Vet ikke hvor godt det fungerer med iPad med Magic Keyboard på fanget eller om du kommer til å bruke den ved et bord? Jeg foretrekker å sitte i sofaen med Mac-en på fanget.

Selv foretrekker jeg MacBook Air, jeg har aldri blitt helt komfortabel med iPad selv om jeg elsker iPhone og egentlig alt annet Apple.  Bruker mest iPhone, men når jeg skal surfe, være på forum, se serie osv er det veldig kjekt å ha air-en på fanget mens jeg diller med andre ting eller lukker meg inn i min egen boble med AirPods på. 

Anonymkode: 24c4b...978

Skrevet

Med det du sier du skal bruke den til ville jeg gått for iPad Pro med Magic keyboard. Da har du både iPad og en laptop. Kjøp også med en Apple pencil.

Hvis du skal bruke tyngre programmer som krever mye kraft og skal redigere mye eller bruke ekstern skjerm ville macbook vært et bedre valg.

Skrevet

Macbook, helt klart.

Skrevet

Uten tvil en iPad pro med tastatur, apple pen og selvfølgelig oppgrader den når du kjøper. Har selv gått for denne løsning og angrer ikke et sekund. Har absolutt alt jeg trenger, kan i tillegg bruke iPad som tegnebrett. Jeg bruker denne mye i jobb. Så her har du muligheten til å kjøpe deg det ultimate verktøy. 

Skrevet

Kommer an på hvor mye du skal skrive. 
Jeg har iPad Pro med Magic Keyboard, og bruker den til alt jeg gjør privat. Keyboard er bra, MEN ikke like bra som på jobb-laptopen min. Jeg ville ikke hatt iPad hvis jeg skrev MYE. 
Jeg er glad jeg gikk for denne løsningen selv, den passer perfekt for meg siden jeg ønsker fleksibiliteten som kommer med keyboard/ikke keyboard. Skal jeg reise og ikke skal skrive noe, tar jeg bare av Magic Keyboard. Jeg er også glad jeg gikk for Pro pga lengre «levetid» (jeg gjør det samme med telefon også, kjøper alltid Pro, og har den heller i flere år). 
Det skal sies at jeg aldri har brukt MacBook, men jeg regner med den er enda bedre i bruk enn en laptop av type ikke veldig dyr (dvs min jobb-PC). 

Anonymkode: b37b1...6ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 21.33):

Jeg ville gått for MacBook, spesielt siden du skal bruke den til skriving. Vet ikke hvor godt det fungerer med iPad med Magic Keyboard på fanget eller om du kommer til å bruke den ved et bord? Jeg foretrekker å sitte i sofaen med Mac-en på fanget.

Selv foretrekker jeg MacBook Air, jeg har aldri blitt helt komfortabel med iPad selv om jeg elsker iPhone og egentlig alt annet Apple.  Bruker mest iPhone, men når jeg skal surfe, være på forum, se serie osv er det veldig kjekt å ha air-en på fanget mens jeg diller med andre ting eller lukker meg inn i min egen boble med AirPods på. 

Anonymkode: 24c4b...978

Dette er et godt poeng - iPad med Magic Keyboard er litt ustabil hvis du har den på fanget når du skriver, siden tyngdepunktet er høyt. Det går, men man må være litt forsiktig. Det er bedre å ha den på bordet. 

Anonymkode: b37b1...6ec

Skrevet

Jeg liker å kunne krype opp i sofaen. Mye bedre med et fast tastatur så ipad hadde ikke fungert.

Anonymkode: 25a07...1d7

• Liker 1
Skrevet

MacBook Air. Et mye mer allsidig verktøy, også til privat hjemmebruk.

Vet ikke helt hvor mye mer du må ut med for den kontra en tilsvarende iPad, men brukeropplevelsen er en helt annen – i positiv forstand. Vi har en iPad og to MacBooks i huset, og IPad'en ligger stort sett og samler støv.

En 13" iPad og en 13" Macbook Air har drøyt 600 gram i vektforskjell, og Macbook er 5mm tykkere. Det er ikkeno'.

Klarer du de tre(?) ekstra tusenlappene så gjør du et mye bedre kjøp.

Anonymkode: 77e55...a2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...