Gå til innhold

Helgedagmamma er det noe som folk har brukt for?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ei dame i 30 årene,har 2 små barn i barneskolealder og en voksen sønn.

Jeg har viet mitt liv til barna,jeg trives når det er mange barn rundt meg,synes ikke at det er stress eller mas,det er rett og slett bare koseligt.

Jeg ser også at ungene liker at vi har et åpent hjem.

For 2 helger siden hadde jeg 5 barn her fra fredag til søndag.

merker jo at jeg blir sliten men ikke pga mas eller krangel,for det er det ikke noe av,men heller det at jeg ikke kan slenge beina på bordet å ta 5 min pause.

men det er heller ikke verdens undergang.

2 andre mødre som jeg passet barna til nevnte dette for meg å bli helgedagmamma,du er jo så flink,rolig også er du så tolmodig.

Og dette kunne du tjent litt penger på sa de.

Så da lurer jeg på om helgedagmamma er noe som folk kunne tenke seg,om det så var for å få ungefri,ta seg en tur til danmark,ut med venninnegjengen eller fordi de skal jobbe????

Og hva tar man for en helg,altså fra fredags ettermiddag til søndags ettermiddag??

Pris perr barn?

For dette kunne jeg faktisk tenke meg å prøve på.

1-2 helger i måneden er min tanke da.

Er dette noe foreldre kunne tenke seg,hatt behov for osv ??

Også hadde det jo selvfølgelig spedd på inntekten også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det finnes sikkert nok av alenemødre som jobber skift ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det tror jeg nok det er behov for.

I min situasjon har jeg 1 barn på 9 år, å både samboer og jeg jobber skift. Det hender da at våre skift faller på samme helg, og da ville det vært fint å ha tilgang til helgedagmamma.

Høres ut til at du trives med barn rundt deg, og hvorfor da ikke gjøre som den ene moren sa, tjen penger på det.

Å hvis det til stadighet er mange barn hos deg, så koster det når man skal servere mange barn mat.

Gjest allium
Skrevet

Har du vurdert å bli besøkshjem? Det er det ihvertfall behov for.

Da kommer det noen barn annenhver eller hver fjerde helg, og det kan være helt normale barn, gjerne barn av aleneforeldre som er slitne.

Gjest StoreSky
Skrevet

Du kan ta kontakt med sosialkontoret/trygdekontoret i nærheten av deg. De hjelper blandt annet alene-foreldre med avlastning!

Skrevet

Det er helt sikkert bruk for det. Aleneforeldre som studerer og kunne tenke seg en helg/kveld fri, men som ikke har nettverk rundt seg til å gjøre det mulig.

Skiftarbeidere trenger helt sikkert et slikt tilbud.

Og så synest jeg det var en god tanke det med besøkshjem. :)

Skrevet

Syntes det hørtes helt topp ut jeg. Vi har f.eks ingen besteforeldre. Og alle andre har fullt opp meg egen familie så for oss hadde dette vært supert hvis vi ville en tur ut eller noe.

Skrevet

Synes det hørtes ut som en god idè!! Jeg er alene om omsorgen, pappaen stiller ikke opp. Hadde vært deilig med en helg fri en gang i blandt

Gjest Gjest
Skrevet

Bor du i Tromsø? I så fall melder vi oss med en gang. Vi har ingen slekt her som kan stille opp. Skulle gjerne hatt noen som kunne ta snuppa f.eks. noen timer en og annen lørdag, og kanskje overnatting av og til.

Det kunne aldri falle meg inn å gå til sosialkontoret eller hvor det er man går for å komme inn under en "ordning" a la besøkshjem. Innbiller meg også at vi er for ressurssterke til å få det.

Men hvor mye er passende pris for en lørdag eller en helg? Hvor mye er dere villig å betale for det? Jeg har dessverre ikke peiling på passepriser.

Skrevet

God ide!

Kanskje du kan henge opp en lapp i barnehager og SFO i ditt nærmiljø for å få noen "kunder".

Når det gjelder pris har jeg ingen aning. Men kanskje 400 for et døgn? Det koster jo som regel 200 for en dag hos en vanlig dagmamma.

Besøkshjem høres jo også veldig smart ut da, da blir det jo litt oftere enn 2 ganger i halvåret.

Tenkte kanskje på at de som trenger helgedagmamma kanskje ikke trenger det så ofte at det kan være et problem at barna ikke blir så godt kjent med deg. Hvis det kun hver 3 mnd. så blir du jo nesten som en ukjent hver gang.

Men syns absolutt det er en god ide.

Skrevet

Jeg tror sikkert behovet er der. Når det gjelder betaling har jeg bekjente som har "leid inn" barnevakt for helgen for 2500-3000 kroner. Tror det er vanlig takst for at et voksent ansvarlig menneske skal ha ansvar for ditt barn i 2-3 dager.

Ambi

:smoke:

Gjest gjest1
Skrevet

Synes dette høres veldig positivt ut! Og kanskje nettopp holde seg unna barnevernet, fordi mange kvier seg for å gå via de for å få besøkshjem for barna sine, mange synes kanskje det er "lettere" å gjøre det hele privat

Gjest Gjesta
Skrevet

Et besøkshjem sitter igjen med rundt 400 kroner pr barn pr helg.

Gjest Gjest
Skrevet
Et besøkshjem sitter igjen med rundt 400 kroner pr barn pr helg.

Det var ikke mye å sitte igjen med etter å ha ansvaret for barn en hel helg.

Det burde jo si litt om de som er besøkshjem, at de gjør det for barnas skyld, og at det er noe de vil gjøre.

Gjest Gjesta
Skrevet
Det var ikke mye å sitte igjen med etter å ha ansvaret for barn en hel helg.

Det burde jo si litt om de som er besøkshjem, at de gjør det for barnas skyld, og at det er noe de vil gjøre.

jepp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...