Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som egentlig skjedde rundt Sofia av Sverige. 

https://www.vg.no/nyheter/i/L41XX9/nye-epstein-avsloeringer-rammer-sverige

Hun omtales som «vår Sofia» i eposter sendt til Epstein fra kvinnen som introduserte Sofia til Epstein. Hun var ung Skandinavisk kvinne, som vi jo vet Epstein likte. Eposten er ekkel, fokuset på at hun på det tidspunktet var i ferd med å gifte seg med prinsen. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
CeXNS skrev (På 1.2.2026 den 15.21):

Jeg lurer på hva som egentlig skjedde rundt Sofia av Sverige. 

https://www.vg.no/nyheter/i/L41XX9/nye-epstein-avsloeringer-rammer-sverige

Hun omtales som «vår Sofia» i eposter sendt til Epstein fra kvinnen som introduserte Sofia til Epstein. Hun var ung Skandinavisk kvinne, som vi jo vet Epstein likte. Eposten er ekkel, fokuset på at hun på det tidspunktet var i ferd med å gifte seg med prinsen. 

https://www.seher.no/kongelig/svarer-om-epstein-invitasjon/84171654

Se & Hør skriver at de møttes noen få ganger for 20 år siden. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

I noen kongehus har det konsekvenser å oppføre seg som en stut.

Sitat

Under the cover of darkness, Andrew Mountbatten-Windsor has left Royal Lodge and is now in temporary quarters on the Sandringham estate.  It is understood that he will stay at Wood Farm until the renovations on Marsh Farm are completed in April.

The Sun, which was the first to report his departure, quoted one of Andrew's friends: "Leaving was so humiliating for him that he chose to do it under the cover of darkness.  He didn't want to have a big emotional goodbye, even though Royal Lodge is a place where he had so many family memories.

https://royalmusingsblogspotcom.blogspot.com/

Siden til Marlene er satt opp sånn at postene vises i sin helhet. Dere kan jo gjette hvem posten som kommer etter nattrangleren handler om.

Endret av Nymerïa
  • Liker 3
Skrevet
Ti.09 skrev (47 minutter siden):

https://www.seher.no/kjendis/bryter-tausheten/84206884

Prins William, prinsesse Kate og prins Edward tenker på ofrene i Epstein-saken. Har godt inntrykk av de alle tre, de virker så fornuftige. Jeg kan ikke si det samme om Andrew.

Ja, godt å se at de fleste kongelige vet å oppføre seg skikkelig. I motsetning til de vi har her til lands. Så bilde av dronning Maxima som gav kong Harald en god klem under OL. Godt å se at kongeparet har sympati og medfølelse. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Gratulerer med dagen, Andrew! 😃🎂💂

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Eufemia- skrev (På 4.1.2026 den 15.59):

Siden vi ikke er gitt tillatelse til å omtale andre kongehus i tråden som omhandler det norske, så synes jeg at vi skal ha mulighet til å diskutere disse i denne tråden.

Jeg mener at vi også bør kunne dra paralleller ift. det norske kongehus, naturlig nok. Det favner det som heter relevans og ytringsfrihet ift. å poengtere relevante sammenligninger. 

Personlig opplever jeg at både det danske og svenske kongehus er dyktige på å gjøre jobben sin og være gode representanter for sitt kongehus og sitt land. 
Det danske kongehus er eksepsjonelt dyktige. https://www.kongehuset.dk/

Det er nåtiden vi skal fokusere på, og hvordan de ulike kongehusene skjøtter sine roller som representanter for deres monarki i vår moderne tid. 

Det var nå ei turbulent tid for svenskene på 80-90 tallet da det raste rundt party-kungen. 

• Liker 2
Skrevet

Hurra, hurra! 😱

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
parmanoia skrev (5 timer siden):

Gratulerer med dagen, Andrew! 😃🎂💂

Og hvilken feiring det ble 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skulle ønske vi hadde sånne folk i Norge

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
34 minutter siden, Nymerïa said:

Jeg skulle ønske vi hadde sånne folk i Norge

Ja, absolutt. 👏

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet ikke om andre har sett denne artikkelen i The Spectator:
The hunting of Andrew Mountbatten-Windsor has gone too far

Artikkelen er ikke verdt å lese. Jeg poster det kun fordi artikkelforfatteren Brendan O'Neill også har skrevet  andre artikler det heller ikke er verdt å lese:
There is Something Horribly Medieval About This Posthumous Pummelling of Jimmy Savile
If You Were Abused by Jimmy Savile Maybe You Should Keep It to Yourself

Det sier selvsagt enormt mye om hva slags mann artikkelforfatteren er, men det sier også mye om samfunnet når slike menn får betalt for å skrive slike artikler. Denne mannen blir forresten regelmessig invitert til BBC for å gi sine meninger om samfunnet. 

Endret av SVK
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
SVK skrev (3 timer siden):

Vet ikke om andre har sett denne artikkelen i The Spectator:
The hunting of Andrew Mountbatten-Windsor has gone too far

Artikkelen er ikke verdt å lese. Jeg poster det kun fordi artikkelforfatteren Brendan O'Neill også har skrevet  andre artikler det heller ikke er verdt å lese:
There is Something Horribly Medieval About This Posthumous Pummelling of Jimmy Savile
If You Were Abused by Jimmy Savile Maybe You Should Keep It to Yourself

Det sier selvsagt enormt mye om hva slags mann artikkelforfatteren er, men det sier også mye om samfunnet når slike menn får betalt for å skrive slike artikler. Denne mannen blir forresten regelmessig invitert til BBC for å gi sine meninger om samfunnet. 

Uff, han ja. Han er en typisk 'mørkemann' i den forstand at han hevder å være liberterianer og forsvarer av ytringsfrihet, samtidig som han tenderer å ta litt for mye Møllers trann.

Han har også en greie for menn i maktposisjoner. Det vi anser som kriminell og korrupt er for han synonymt med styrke (selv om han kanskje ikke formulerer det akkurat slik). Og ja, han er ikke unik i britisk media.  

Folk som han saltet ned Harry og Meghan for noen år tilbake, samtidig som de var langt mildere mot Andrew.

• Liker 2
Skrevet
FORFAR skrev (5 timer siden):

Uff, han ja. Han er en typisk 'mørkemann' i den forstand at han hevder å være liberterianer og forsvarer av ytringsfrihet, samtidig som han tenderer å ta litt for mye Møllers trann.

Han har også en greie for menn i maktposisjoner. Det vi anser som kriminell og korrupt er for han synonymt med styrke (selv om han kanskje ikke formulerer det akkurat slik). Og ja, han er ikke unik i britisk media.  

Folk som han saltet ned Harry og Meghan for noen år tilbake, samtidig som de var langt mildere mot Andrew.

Helt enig i det skriver. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Ti.09 skrev (På 14.1.2026 den 18.57):

Svenskene og danskene er veldig heldige med sin kongefamilie. De har hatt sine utfordringer de også, men det er ingenting i forhold til de utfordringene det norske kongehuset står overfor nå. Jeg lurer på hvordan de hadde taklet Marius og Durek...

Det lurer jeg også på. MEN jeg vil si det er ikke tilfeldig om man får en sønn som Marius eller at datteren din gifter seg med en som Durek. Det er oppdragelsen. Den svenske og danske kongefamilien taklet Marius og Durek ved gi en langt bedre oppdragelse enn det norske kronprinsparet og kongeparet. 

På samme måte som Sverige med sine atomkraftverk aldri har måttet takle noe lignende Tjernobyl-ulykken. Sverige har drevet atomkraftverkene forsvarlig slik at noe lignende aldri oppstod i Sverige. 

Endret av SVK
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Må si at jeg i helgen måtte smile litt av slagferdigheten til britiske medier (vet ikke hvilken av dem det var) som hadde overskrift «Now he’s sweating» til bildet av Andrew liggende i setet… 😛 

• Liker 3
Skrevet
Andrea59 skrev (38 minutter siden):

Må si at jeg i helgen måtte smile litt av slagferdigheten til britiske medier (vet ikke hvilken av dem det var) som hadde overskrift «Now he’s sweating» til bildet av Andrew liggende i setet… 😛 

Britiske aviser kan det med overskrifter. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...