Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eufemia- skrev (2 timer siden):

?? Lurer på hva poenget med dette bildet er også…. De fleste av OSS vet hvem det svenske kongehuset/kongefamilien består av….

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
enkefru skrev (5 minutter siden):

?? Hva er poenget her? 

Jeg ser et flott kongepar! Det er i seg selv et flott og forbilledlig poeng, mener jeg. 

• Liker 3
Skrevet
enkefru skrev (5 minutter siden):

?? Lurer på hva poenget med dette bildet er også…. De fleste av OSS vet hvem det svenske kongehuset/kongefamilien består av….

Tråden åpner for å kunne mene også om andre kongehus enn vårt eget. 
Det svenske kongehuset er dyktige i å fremme sitt land gjennom sine roller som kongelige. 
2f5f0952-0f29-47f2-9d4b-a4dad1026e18?for

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Natttåke skrev (På 4.1.2026 den 22.47):

Så skjønn Mary fremstår. Ekte. 

Ja, helt enig - hun virker helt fantastisk.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Mary er virkelig dronning-emne. For dere som er interessert ligger det endel dokumentarer om det danske kongeparet på NRK. Blant annet en om Kong Frederik og Grønland! Likte også den om Dronning Mary - med natur som terapi. 

Jeg er imponert over hvor godt hun prater dansk. Til å ha lært det i voksen alder er det vanskelig å høre at hun egentlig er australsk! 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Hun er veldig godt likt og fyller rollen sin på en seriøs og dedikert måte. Jeg har fulgt med på deres kongehus lenge, og er dypt imponert over jobben de gjør for sitt land både innenlands og ved statsbesøk. 
Hun fikk en god opplæring i starten, og som satte henne i stand til å forstå hele konstitusjonen kompleksitet. Vi ser også at hun utfører de offentlige pliktene på en måte som at hun har forstått det hele. Hun er ytterst elegant til enhver tid, og er åpenbart opptatt av hvordan hun fremstår i offentligheten. Det ser ut til at dette faller naturlig for henne i måten hun er, verdig og likevel naturlig i sin væremåte. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (5 minutter siden):

Enig, danskene har vært heldige med sin dronning. Ingen bråk med henne. Jeg har også godt inntrykk av kronprinsesse Victoria, prinsesse Kate, prinsesse Anne og hertuginne Sophie. De er engasjerte, og gjør en fantastisk jobb. 👏

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Hirondelle skrev (1 minutt siden):

Mary er virkelig dronning-emne. For dere som er interessert ligger det endel dokumentarer om det danske kongeparet på NRK. Blant annet en om Kong Frederik og Grønland! Likte også den om Dronning Mary - med natur som terapi. 

Jeg er imponert over hvor godt hun prater dansk. Til å ha lært det i voksen alder er det vanskelig å høre at hun egentlig er australsk! 

Hun lærte seg dansk på rekordtid. Det har kanskje noe med at hun er høyt utdannet og har hele tiden hatt et stort ønske om å lære seg språket i sitt nye hjemland. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Gulline skrev (6 minutter siden):

Hun lærte seg dansk på rekordtid. Det har kanskje noe med at hun er høyt utdannet og har hele tiden hatt et stort ønske om å lære seg språket i sitt nye hjemland. 

Som (kommende) kronprinsesse hadde hun neppe så mye valg, men jeg er uansett imponert over hvor god hun er :nikke:  

• Liker 2
Skrevet
Hirondelle skrev (Akkurat nå):

Som (kommende) kronprinsesse hadde hun neppe så mye valg, men jeg er uansett imponert over hvor god hun er :nikke:  

Ja, hun er uten tvil et fint menneske som i tillegg er ytterst profesjonell i sin utførelse både som kronprinsesse og nå - dronning. Leder store arrangementer hvor hun holder taler for fullsatte saler. Hun er også en glimrende ambassadør for dansk design. Har beudret henne fra første gang hun ble presentert som Fredriks utkårede. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Eufemia- skrev (2 timer siden):

Tråden åpner for å kunne mene også om andre kongehus enn vårt eget. 
Det svenske kongehuset er dyktige i å fremme sitt land gjennom sine roller som kongelige. 
2f5f0952-0f29-47f2-9d4b-a4dad1026e18?for

Da hadde det vært fint med en kommentar til bildene man la ut… litt pussig med bilder uten noe tekst bare 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Eufemia- skrev (20 timer siden):

84063132.webp?imageId=84063132&x=0.00&y=

Jeg syns det grå håret og skjegget ser så rotete ut. Han kunne godt ha barbert seg skikkelig og lagt inn en toning i likhet med sin kone. Litt mer kontroll over det uregjerlige gråstenket hadde gjort seg. Slik det fremstår på dette bildet ser det ikke spesielt distingvert ut.

Kjolen hennes sitter heller ikke spesielt godt fra brystparti til hofter. Ikke tilpasset henne godt nok. Hvilket arrangement er bildet fra? Lenke er ikke oppgitt.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Frøydiss skrev (30 minutter siden):

Jeg syns det grå håret og skjegget ser så rotete ut. Han kunne godt ha barbert seg skikkelig og lagt inn en toning i likhet med sin kone. Litt mer kontroll over det uregjerlige gråstenket hadde gjort seg. Slik det fremstår på dette bildet ser det ikke spesielt distingvert ut.

Kjolen hennes sitter heller ikke spesielt godt fra brystparti til hofter. Ikke tilpasset henne godt nok. Hvilket arrangement er bildet fra? Lenke er ikke oppgitt.

Bildet er fra nyttårskuren som det danske kongehus avholder hvert år, første nyttårsdag. 
https://www.seher.no/kongelig/andre-kongelige-har-noe-a-laere/84059631

Skrevet
Hirondelle skrev (7 minutter siden):

Stille? :fnise: 

Dronning Margrethe, eller øvrige kongelige for den sak skyld, kan ikke uttale seg om politikk. 
Derfor beskrives hun på den måten, som en (stille) statement. Helt genialt, tenker nå jeg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hirondelle skrev (11 minutter siden):

Stille? :fnise: 

Synes også det var rimelig loud, det diademet 🤭

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...