Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

kan noen gi et tips om et ok treningsprogram?

jeg er høvelig slank, men har fått litt mannebryst og noe mage. Dette ønsker jeg å stramme opp. Resten er det lite fett på på kroppen ( armer, ben).  
2-3 gang i uken….  Takk for tips!

Anonymkode: 32c61...06b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du trives med, egentlig. I alle fall som første steg. Da blir det mer lystbetont, og du kommer i gang og får en vane. 

Akkurat nå er det aller viktigste å komme i gang. ikke gjøre ting perfekt. 

Anonymkode: b7827...088

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det du trives med, egentlig. I alle fall som første steg. Da blir det mer lystbetont, og du kommer i gang og får en vane. 

Akkurat nå er det aller viktigste å komme i gang. ikke gjøre ting perfekt. 

Skjønner det… men jeg vil ha et program så man føler man ikke bare flakser hit og dit, så det blir litt system på ting…

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en garmin pulsklokke så kan du finne treningsprogrammer i appen og sette opp ditt eget program. Alternativt få en PT til å ordne et program til deg. 

Anonymkode: d7a11...71d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner det… men jeg vil ha et program så man føler man ikke bare flakser hit og dit, så det blir litt system på ting…

Men hva slags aktivitet liker du, da? Noe som har gitt deg glede og som du har mestret før. 

Hvilke muligheter har du? Utstyr hjemme, senter, natur. 

Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Skaff deg en personlig personlig trener. Sjekk ut den nettsiden også hvis du ikke vil betale mye for PT der du trener. Spørs hvor du bor osv. Lykke til!

https://www.superprof.no/

Endret av Flammen12
Skrevet

Dette får du som regel inkl 1 time til å sette opp om du melder deg inn på treningssenter 

Skrevet
4 minutter siden, Mei88 said:

Dette får du som regel inkl 1 time til å sette opp om du melder deg inn på treningssenter 

Yes. Spørs om ts vil ha litt oppfølging i starten. Riktig teknikk osv.

Skrevet
Flammen12 skrev (30 minutter siden):

Yes. Spørs om ts vil ha litt oppfølging i starten. Riktig teknikk osv.

Da kan det nok kjøpes enkle timer for det hos ansatte på senteret 

AnonymBruker
Skrevet

M57. Begynte for to år siden, og brukte noen timer med pt. Har også i ettertid fått fysioterapeut til å sette opp et program, slik at jeg nå har tre å veksle på. Etter litt tid kjenner du på eget behov, og kan kombinere selv. Jeg jogger i tillegg. 

Anonymkode: 099f7...2ad

Skrevet

For lite info om hva du liker, mrn her kommer det et program. Bytt ut det som ikke passer.   - Tirsdag- Intervall , 3 blokker med vekselvis 2 minutter gåing og løping. Torsdag - treningsstudio. 10 minutter romaskin, 5 minutter trappemaskin og 7 forskjellige styrkeøvelser 3 x10 repetisjoner. Få time med pt for å starte riktig.   - søndag, skitur.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva målet er, og slanking handler mest om kosthold selv om desto mer muskler du har, desto mer forbrenner du under og etter aktivitet. Erfaring med trening med apparater/frivekter er også en faktor hvis du tenker trening på 'studio, det tar tid å øve inn riktig "form" på mange øvelser, slik at en får fullt utbytte. Mesteparten av de jeg ser på helsestudio er ikke effektive, verken med program eller intensitet (mye dilling på mobiltelefoner).

Personlig er jeg en stor fan av å gå bratte oppoverbakker i marka med vekt i sekken et par ganger i uka, sommer som vinter, for cardio og beinstyrke. De fleste steder i Norge har mulighet for dette med ei bratt "Stikk ut"-løype.

Jeg trener styrke ca. 4 ganger i uka i tillegg, men jeg har trent med vekter i over 40 år så dette er innarbeid, og jeg trenger ikke bruke tid på å lære øvelser. I voksen alder anbefaler jeg supersets, dvs. at en går i mellom to øvelser uten nevneverdig pauser, dette gjør at en ikke kjører med så tung belastning slik at en unngår overbelastning/skader. Økta blir også veldig effektiv med tanke på tidsbruk, og jeg er oftest ferdig på 45 minutter. 

Mann 55, som har beholdt muskelmassen med lav fettprosent i 25 år.

Anonymkode: d74f3...90a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...