AnonymBruker Skrevet 4. januar #1 Skrevet 4. januar Har to barn på 7 og 9 år. Uansett hvilke votter jeg kjøper blir de alltid våte gjennom. Regnvotter har holdt, men det blir for kaldt i denne kulden. Hva kjøper dere andre foreldre som holder de tørre og varme gjennom dagen? Gjerne noe som ikke koster skjorta. Anonymkode: 65960...230
AnonymBruker Skrevet 4. januar #2 Skrevet 4. januar Jeg syns kun det er Hestra som holder mål. Koster mye, men syns de er de eneste som duger. Den beste der er den Fjellvotten.., med ullfor. Anonymkode: adb82...019 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar #3 Skrevet 4. januar Hvor kaldt er det når du sier våte? Er det vått vær er det eneste som holder regnvotter, evt med tynnere ullvotter inni. Kaldt er relativt, vi har Fjellvotten til de kaldeste dagene (men synes de har akkurat litt for kort mansjett til å holde snøen ute), og Didriksons med lang mansjett til de ikke fullt så kalde, men fremdeles tørre. Skal prøve Didriksons sine med ekstra innervotter også, og se om de liker det bedre. Nøstebarn som barnehagevott er også veldig god, selv om de blir våte holder de godt på varmen. Anonymkode: 3a625...a84
AnonymBruker Skrevet 4. januar #4 Skrevet 4. januar Polarn og Pyret og Hestra Anonymkode: be11b...22d
AnonymBruker Skrevet 4. januar #5 Skrevet 4. januar Pass på at de har ekstra vitter å bytte til når de blir våte. Alle votter unntatt regnvotter vil bli våte i bruk. Vi har hestra til våre barn, og de er jo bra de, men de er ikke vanntette. Pga ulla holder de greit på varmen selv om de er våte, men det beste er å ha flere votter så man kan få på seg tørre votter. Yngste min har votter fra hestra og skogstad. (Skogstad sine er veldig gode egentlig) https://skogstadsport.no/produkt/j-salbu-votter-2/ eldste har hestra og therese jorhøy (hun er litt bestemt på designet og foretrekker TJ sine votter, men tar hestra på de kaldeste dagene.) Anonymkode: cdd47...11d 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #6 Skrevet 4. januar Hestra og Nøstebarn sine har vi sverget til. Datteren liker Nøstebarn best. De blir våte, men siden de er i ull blir hun ikke kald. Anonymkode: 00ecf...3c9
smurfebuss Skrevet 4. januar #7 Skrevet 4. januar Disse fra Bula er ikke så dyre. Vannsøyle på 10K. Nå var de litt utplukket i størrelse pga salg både her og der, men bare å lete så finner du det du trenger. https://sportoutlet.no/product/118317?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_campaign=21308762562&gad_source=1&gad_campaignid=21319167514&gbraid=0AAAAADQlQRlwpdO7pTt1JbiBBBnTRxqVF&gclid=Cj0KCQiAvOjKBhC9ARIsAFvz5lihb-rbN1wyxgpPrzO5AhD19O4sfrjRgvvq4p0-qrbtYPuo9BxIbnMaAjAmEALw_wcB&c=57 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #8 Skrevet 4. januar smurfebuss skrev (4 timer siden): Disse fra Bula er ikke så dyre. Vannsøyle på 10K. Nå var de litt utplukket i størrelse pga salg både her og der, men bare å lete så finner du det du trenger. https://sportoutlet.no/product/118317?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_term=&utm_campaign=21308762562&gad_source=1&gad_campaignid=21319167514&gbraid=0AAAAADQlQRlwpdO7pTt1JbiBBBnTRxqVF&gclid=Cj0KCQiAvOjKBhC9ARIsAFvz5lihb-rbN1wyxgpPrzO5AhD19O4sfrjRgvvq4p0-qrbtYPuo9BxIbnMaAjAmEALw_wcB&c=57 Supert om de funker for dere! De er, etter vår erfaring, ikke vanntette nok til vestlandsvær. Og siden det ikke er ull inni blir de også kalde. (Har testet dem på fjelltur i skikkelig regn, og de ble klissbløte. -så var ikke snakk om lek i vann heller). Vi sverger til hestra votter. Blir bløte de også, men ull inni gjør at de fremdeles varmer. Samt de som er i flere lag tørker kjapt. Anonymkode: 78a95...924
AnonymBruker Skrevet 4. januar #9 Skrevet 4. januar Ha flere par votter. Min bruker og regnvotter med tykke ullvotter inni hvis det er litt vått og kaldt. Anonymkode: 1b829...f92
AnonymBruker Skrevet 4. januar #10 Skrevet 4. januar Ull, ull, ull og ULL. Ingenting annet duger i denne kulden. Vind- og vanntett stoff uttapå, ull inni (må VÆRE ull, ikke se ut som ull!). Anonymkode: b7659...3ba 1
smurfebuss Skrevet 4. januar #11 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Supert om de funker for dere! De er, etter vår erfaring, ikke vanntette nok til vestlandsvær. Og siden det ikke er ull inni blir de også kalde. (Har testet dem på fjelltur i skikkelig regn, og de ble klissbløte. -så var ikke snakk om lek i vann heller). Vi sverger til hestra votter. Blir bløte de også, men ull inni gjør at de fremdeles varmer. Samt de som er i flere lag tørker kjapt. Anonymkode: 78a95...924 Det er sant. Jeg snakker ut fra ganske tørt trøndervintervær. Vi har brukt Hestra (men ikke fjellvotten, primaloft kanskje?), Bula og Johaug, tror jeg, de siste årene. Og hjemmestrikka ullvotter. Det er det jeg bruker på jobb også (barnehage), og de holder mye mer på varmen enn vanlige votter når jeg stadig må ta de av og på og fikse andres våte votter. Ellers har jeg klipt av fleeceforet inni regnvotter og heller brukt ullvotter (stinker mindre og - bonus!). 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #12 Skrevet 4. januar Tovete ullvotter med (evt forede) regnvotter utenpå! Eneste som duger her, og holder selv frysepinnen god og varm. Anonymkode: 2141a...a27 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #13 Skrevet 4. januar smurfebuss skrev (1 time siden): Det er sant. Jeg snakker ut fra ganske tørt trøndervintervær. Vi har brukt Hestra (men ikke fjellvotten, primaloft kanskje?), Bula og Johaug, tror jeg, de siste årene. Og hjemmestrikka ullvotter. Det er det jeg bruker på jobb også (barnehage), og de holder mye mer på varmen enn vanlige votter når jeg stadig må ta de av og på og fikse andres våte votter. Ellers har jeg klipt av fleeceforet inni regnvotter og heller brukt ullvotter (stinker mindre og - bonus!). Man kan kjøpe ufora regnvotter, vi har noen gode fra PoP Anonymkode: 1b829...f92 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #14 Skrevet 4. januar Hestra og ullvotter fra Graveniid Anonymkode: 4880e...6a2
smurfebuss Skrevet 4. januar #15 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Man kan kjøpe ufora regnvotter, vi har noen gode fra PoP Anonymkode: 1b829...f92 Ja, har hatt det og. Men noen ganger var det bare tid til å dra innom Obs, og der var alle jeg fant med for.
Rosa Dartle Skrevet 4. januar #16 Skrevet 4. januar (endret) Hestra og Reima. Jeg kjøper også en del ullvotter. Perfekt i tørt og kaldt vær sånn det er nå. Selv om de blir litt våte, tar det tid før de blir kalde, og de har bedre bevegelsesfrihet enn polvotter. Bare pass på at det er 100 % ren ull, ellers blir de iskalde i stedet. Tror faktisk jeg kjøpte de siste fra Janus på Sparkjøp. Endret 4. januar av Rosa Dartle
AnonymBruker Skrevet 5. januar #17 Skrevet 5. januar Hestra er sjelden feil. Men dyre. Ellers liker jeg didrikson vintervotte, de er varme. Gode æ bruke. Og en av de bedre h a gjelder vanntett. Iallefall lekte ene jenta mi i søledammer med de. Men de var tørre inni. Ellers hjemmestrikka ullvotter med ufora regnvotter utenpå. Anonymkode: b4cb4...b77
AnonymBruker Skrevet 5. januar #18 Skrevet 5. januar Hestra fjellvotten med hjemmelaget tovete ullvotter i eller hestra goretex votter. Tror at regnvotter med tovete ullvotter vil funke bra det også. Du kan også prøve tynne ullvotter i vottene dere allerede har. Ullvottene må være av 100% ull. Anonymkode: 9f707...e21
AnonymBruker Skrevet 5. januar #19 Skrevet 5. januar Hestra er sikkert topp, men jeg synes det funker helt fint med billige vintervotter, så lenge de har noen å bytte til gjennom dagen. De har to par hver gjennom dagen, også tørker vi alle over natten. Anonymkode: ab4bb...d76
AnonymBruker Skrevet 5. januar #20 Skrevet 5. januar Jeg sliter med at de sitter så dårlig på jeg. Spesielt på 1 åringen som har bittelitt for stor dress. Får ingen votter ordentlig utenpå dressen på armene. Noen tips? Anonymkode: 6ffd9...385
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå