Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken sparekonto har du til hvilken rente? Ser Bank2 har best rente (4,77) men den har så få og dårlige omtaler. Så kommer Lea bank med litt mindre rente (4,71) men har mange omtaler og bra. Jeg skal bare ha sparepenger der inne.. men har de en ok rente? Vet ikke om jeg stoler på bank2.. 

Anonymkode: dcd81...b64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stoler du ikke på bank2?

Anonymkode: 85b04...fb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor stoler du ikke på bank2?

Pga. få omtaler og ser de har fått dårlig score ut fra omtalene. Har du bank2?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, Eika. Bank 2 har for dårlig rente.

Skrevet

iflg bytt.no så har bank 2 best rente på høyrente konto, 

AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (6 minutter siden):

iflg bytt.no så har bank 2 best rente på høyrente konto, 

Ja, for allmennheten stemmer nok det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fastrenter hos sparebank1, Bluestep og NCbank, på henholdsvis 5,19, 5,03 og 4,95%. Så har jeg 5% hos MMbank (settes snart ned til 4,8), 4,95% settes ned til 4,56 og Morrow, 4,75%. 

Anonymkode: a3b17...25b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har fastrenter hos sparebank1, Bluestep og NCbank, på henholdsvis 5,19, 5,03 og 4,95%. Så har jeg 5% hos MMbank (settes snart ned til 4,8), 4,95% settes ned til 4,56 og Morrow, 4,75%. 

Her jeg bor, gir Sparebank 1 langt lavere rente. Bluestep har senket renta til 4,81 med bindingstid på 6 måneder eller et år.

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (4 timer siden):

Her jeg bor, gir Sparebank 1 langt lavere rente. Bluestep har senket renta til 4,81 med bindingstid på 6 måneder eller et år.

Det er jo noe av greia med binding, man får den renten som gjelder når man starter kontoen. 5,19 har stått seg bra. Det var et jubileumstilbud de hadde. Hvor man bor har vel bare noe å si for de bankene som gir spesialtilbud til lokale eller til og med bare vil ha kunder fra nærområdet. Jeg bor i Oslo og har konto på Nordmøre. 

NC bank har forresten fortsatt tilbudet med 4,95% i et halvt år.

AnonymBruker
Skrevet

Har kredittbanken og er veldig fornøyd. Har 5% effektiv fram til februar, da går den ned i 4.8% effektiv. Månedlig kapitalisering

Anonymkode: 4be95...ffb

Skrevet (endret)

kredittbanken.no har nå 4,4 % for nye kunder og er neppe så aktuell som den var tidligere.

Valget av sparekonto avhenger av hvor mye du setter inn, hvor mange uttak du trenger i løpet av et år og om det plager deg at du må bruke KID-nummer ved innskudd eller at det er 31 dagers oppsigelse ved uttak. 

På bytt.no ligger det mange gamle og lite relevante kommentarer, Det er begrenset hvor mye kundeservice du trenger på en sparekonto, så det bør ikke plage nevneverdig om de snakker svensk der. 

Selv anbefaler jeg gjerne mmbank.no  4,8 % og 11 frie uttak., Men du må ha 250 000 inne og bruke KID. Har vært i rentetoppen i flere år.

Bank2 er også god, De har nå bedre vilkår på sparekonto uten oppsigelsestid enn på konto med 31 dagers oppsigelse,. Merkelig: Men den svenske eieren er en seriøs aktør som har vært i det norske markedet med gode betingelser i mange år. Ingen grunn til bekymring.

For konti uten KID  eller andre begrensninger kan penni.no (Eika) være verd å sjekke nærmere. Renten på sparekonto er ikke helt i toppen, men de har en god og brukervennlig nettbank. Og de tilbyr 3% på brukskonto, suverent best i klassen.

Legg inn din profil og sjekk finansportalen.no

Endret av nojac
AnonymBruker
Skrevet
nojac skrev (6 minutter siden):

kredittbanken.no har nå 4,4 % for nye kunder og er neppe så aktuell som den var tidligere.

Valget av sparekonto avhenger av hvor mye du setter inn, hvor mange uttak du trenger i løpet av et år og om det plager deg at du må bruke KID-nummer ved innskudd eller at det er 31 dagers oppsigelse ved uttak. 

På bytt.no ligger det mange gamle og lite relevante kommentarer, Det er begrenset hvor mye kundeservice du trenger på en sparekonto, så det bør ikke plage nevneverdig om de snakker svensk der. 

Selv anbefaler jeg gjerne mmbank.no  4,8 % og 11 frie uttak., Men du må ha 250 000 inne og bruke KID. Har vært i rentetoppen i flere år.

Bank2 er også god, De har nå bedre vilkår på sparekonto uten oppsigelsestid enn på konto med 31 dagers oppsigelse,. Merkelig:

For konti uten KID  eller andre begrensninger kan penni.no (Eika) være verd å sjekke nærmere. Renten på sparekonto er ikke helt i toppen, men de har en god og brukervennlig nettbank. Og de tilbyr 3% på brukskonto, suverent best i klassen.

Legg inn din profil og sjekk finansportalen.no

Hadde MM Bank tidligere. Nettbanken deres er jo som ett dataprogram fra 90-tallet. Ufattelig lite intuitivt syntes når jeg....og tungvindt!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde MM Bank tidligere. Nettbanken deres er jo som ett dataprogram fra 90-tallet. Ufattelig lite intuitivt syntes når jeg....og tungvindt!!

Om du bare skal la pengene stå på en sparekonto over tid har det liten betydning hvor bra nettbanken er.

Anonymkode: 06142...f2b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Bank2 er en spesialbank for de med økonomisk trøbbel. De refinansierer boliglån med betalingsanmerkninger, ustabil inntekt og dårlig økonomi. Vil tippe kunderådgivere der tidvis kan få en skyllebøtte fra kundene som mister hus og hjem.

Antagelig vesentlig mindre klaging fra kunder som kun har sparekonto der

AnonymBruker
Skrevet

Leabank? Vel, nå er vi på 5.januar og enda har jeg ikke sett snurten av desemberrentene. Veldig vanskelig å vite om du får utbetalt riktig rentebeløp hos dem, da du ikke kan følge daglig opptjening og de utbetaler ukonsekvent og umulig å vite om rentebeløpet gjelder dagene forrige måned eller om de også har beregnet ut de dagene i inneværende måned som har gått før de får fingeren ut og utbetaler. Beløpene stemmer aldri med det som er riktig iht renten. I ordentlige banker får du nemlig oversikt over daglig opptjente renter og kan enkelt følge med om noe ikke stemmer. Det kan du ikke hos lea, og her rundes det nok stadig av til deres fordel. Rentene er lavere enn de nominelle rentene de opplyses om, og hvertfall den effektive renten.

Anonymkode: 6733f...476

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leabank? Vel, nå er vi på 5.januar og enda har jeg ikke sett snurten av desemberrentene....

Meg over. Legger også til dette om Lea bank. Googles ai oppsummering

Flere kunder hevder Lea Bank har gitt misvisende informasjon om rentesatser, spesielt på sparekontoer hvor de opprettet nye produkter (som "Sparekonto Pluss") med høyere rente, mens eksisterende kontoer fikk vesentlig lavere rente uten tydelig varsling, noe som før, under og etter renteøkninger førte til at kunder følte seg lurt og fikk dårligere betingelser. Kritikk går også på høye renteintervaller på forbrukslån, manglende informasjon, og problemer med kort eller oppstartsgebyrer, mens andre har hatt positive opplevelser, spesielt ved refinansiering. 
Hva sier kundene om renten?
Misvisende sparerente: En vanlig klage er at Lea Bank har manipulert «sparerenten» ved å opprette "Sparekonto Pluss" uten at kunder forstod forskjellen. De gamle kontoene fikk da en «skjult» mye lavere rente, selv om det på papiret kunne se ut som man hadde en god rente, ifølgeen brukeranmeldelse på Bytt.no.
Dårligere betingelser: Flere rapporterer om at sparerenten har blitt satt ned gjentatte ganger, mens den ikke har blitt justert opp i takt med markedsrenten, som andre banker har gjort, ifølge Bytt.no. 
Generell kritikk og erfaringer
Høye renteintervaller:Finansplassen anmelder Lea Bank for lite konkurransedyktige renter på forbrukslån, med høye renteintervaller.
Manglende info/dårlig nettbank: Noen kunder opplever nettsiden og nettbanken som simplistisk og kritiserer manglende informasjon.
Svindelanklager: Det finnes også påstander om svindel, ofte i forbindelse med samarbeidspartnere hvor kundene føler seg lurt, ifølge Trustpilot-anmeldelser. 
Hva sier de som er fornøyde?
Noen kunder har hatt positive opplevelser, spesielt med å refinansiere lån til lavere rente og forbedre sin økonomiske hverdag. 
Konklusjon:
Det er en blanding av sterkt negative og positive erfaringer. Mange av de negative kommentarene sentrerer seg rundt opplevd dårlig behandling av innskuddsprodukter og misvisende renteinformasjon, spesielt for de som har hatt kontoer lenge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leabank?

.... Rentene er lavere enn de nominelle rentene de opplyses om, og hvertfall den effektive renten.

Leabank har tre ulike høyrente/sparekonti. Ingen av dem er i dag helt i toppen. Og den med best rente har bare 2  gebyrfrie uttak i året.

Akkurat nå er Bank2 den beste blant "KID-bankene", men det kan endre seg raskt.

Men jeg har ingen tro på din påstand om at Leabank (eller andre banker) gir lavere rente enn den de oppgir (nominelt). Kan du dokumentere dette med eksempler?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2026 den 9.50):

Hvilken sparekonto har du til hvilken rente? Ser Bank2 har best rente (4,77) men den har så få og dårlige omtaler. Så kommer Lea bank med litt mindre rente (4,71) men har mange omtaler og bra. Jeg skal bare ha sparepenger der inne.. men har de en ok rente? Vet ikke om jeg stoler på bank2.. 

Har du sjekket på finansportalen.no? der kan man fylle ut relevant info og søke slik at man får tilpasset resultatet til det som er aktuelt for akkurat deg. 

Anonymkode: 88dab...e39

Skrevet

Jeg har morrow, 4,80% rente. Ingen gebyr eller uttaksbegrensning. Måndelig renteutbetaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...