G.A. Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Vi har nå 3 søte jenterotter som vi skal gi bort. Tenkte å ha en pause, og så skaffe oss 2 hannrotter. Er det noen som har hatt hannrotter her? Er det stor forskjell på gutte og jenter rotter? Gnager de mer? Lukter de mer? Markerer de rundt om i huset?
Gjest Pusemamma Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 Hei. Jeg har hatt hann rotter for noen år siden. Ja de markerer og de lukter ikke alltid særlig godt. Som regel når jeg tok han opp så skvetta han litt på hendene mine. Når jeg flytta møblene kunne jeg se han hadde skvetta under sofaen langs hele gulvet langs veggen . Måtta rive ut teppet. De sier at hann rottene er mer sosiale men jeg har ikke erfaring med hunn rotter. Mine var veeldig kosete ( har hatt tre tilsammen) og likte og bli klødd på magen og ligge inne erme på genseren. Det var og populært og stjelen fruken jeg spiste. I full fart opp på fanget og prøvde og ta med seg eple etc. Eneste som er synd at de har så kort levetid. alle mine ble rett over to år da de ble syke og jeg måtte avlive de. Lykke til med rottene
Gjest Gjesta Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg har kun hatt hannrotter, så jeg kan ikke sammenligne dem med hunnene. Men, samtlige av mine tre markerte veldig mye når de var ute og spaserte (tynn stripe tiss der de gikk). Ellers er de gjerne en del større. Mine var rolige og jeg kan ikke huske noen spesiell lukt. De ville gjerne kose, ligge i genseren etc. Endret 5. april 2006 av Phobia
G.A. Skrevet 24. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2006 Men, samtlige av mine tre markerte veldig mye når de var ute og spaserte (tynn stripe tiss der de gikk). Hmm, kanskje det ikke var markering.. Jeg hadde nettopp mine 3 rotter hos dyrlegen, og de tynne stripene med tiss var pga urinveisinfeksjon.. Så nå koser de seg med en ts rømme/medisin 2 ganger daglig
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2006 #5 Skrevet 24. april 2006 Litt vel tilfeldig at tre rotter jeg hadde på forskjellige tidspunkter hadde UVI alle sammen, syns du ikke? For ikke å snakke om at de måtte hatt det hele livet. Med mindre rotter er svært utsatt for UVI, ikke vet jeg. Jeg vet bare at utidig markering er en erfaring mange har med hannrotter.
Gjest Gjesta Skrevet 24. april 2006 #6 Skrevet 24. april 2006 Jeg må bare understreke at det ikke var snakk om en konstant stripe med tiss så de nærmest laget sti, altså. Men innimellom så du en kort stripe tiss der de spaserte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå