Gå til innhold

Knusktørr, og ingenting funker.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg smører meg hele tiden, men det er som om det bare hjelper så lenge kremen ligger på huden. Etter at jeg vasker meg er jeg like tørr liksom. I ansiktet spesielt. Har startet med dusjolje og da ble det bedre men hendene og ansiktet funker ikke olje på. 

Noen som kan hjelpe meg? :papirfly:

Anonymkode: e0d55...4af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg skjønner hva du mener, men fuktighetskrem er jo beregnet på å fukte, smøre og beskytte huden. Uten denne beskyttelsen vil huden din kjennes tørr. Spesielt nå vinterstid er det mange som plages ekstra mye av tørr hud.

• Hjerte 2
Skrevet

Hvis du uansett er knusktørr ville jeg sluttet å smøre så mye. 

Masse ugreie stoffer rett inn på kroppens største organ! Og det virker ikke en gang? Nei takk. 

Nøyaktig hvilke kremer har du prøvd? 

Anonymkode: 131a5...a82

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvor ofte vasker du deg? Vann og såpe/renseprodukter kan virke uttørrende på huden, og de fleste blir vel ekstra tørre i kaldt vær. Jeg vasker ansiktet kun med vann når jeg dusjer. De øvrige dagene tar jeg en fuktig klut og tørker ut av øyekroken når jeg våkner. Funker bra så lenge man ikke bruker mye sminke.

Anonymkode: 3bf7a...308

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Oljebad, det fungerer her. Har du ikke badekar, så kjøp deg en badestamp med slange på feks Jula. 

Anonymkode: 6621a...4a6

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Roci skrev (12 minutter siden):

Jeg er litt usikker på om jeg skjønner hva du mener, men fuktighetskrem er jo beregnet på å fukte, smøre og beskytte huden. Uten denne beskyttelsen vil huden din kjennes tørr. Spesielt nå vinterstid er det mange som plages ekstra mye av tørr hud.

Dette stemmer ikke. Ja, man blir tørrere på vinteren, luften er kald og inneholder svært lite fuktighet. 

Men ingen har egentlig behov for fuktighetskrem fra "naturens" side. Kremen er ikke en beskyttelse, men over tid vil kremen SKAPE behovet den er ment til å dekke. Altså tilnærmet lureri fra bransjen… 

Og hvis TS er knusktørr både med og uten krem, så er det bedre UTEN. 

ikke vaske med for mye såpe, kaldere vann, sjeldnere vann på kroppen, drikke godt med væske og spise sunt og variert. 

Med det sagt slet jeg med ekstrem tørr hud, og jeg smurte og smurte og smurte. Ingenting hjalp. Etter traumeterapi derimot ble jeg bedre… Det var en stressrespons. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du uansett er knusktørr ville jeg sluttet å smøre så mye. 

Masse ugreie stoffer rett inn på kroppens største organ! Og det virker ikke en gang? Nei takk. 

Nøyaktig hvilke kremer har du prøvd? 

Bruker Cosmica sine parfymefrie produkter, jeg tenker det samme som deg men jeg blir veldig usikker på hva som er gode produkter sånn egentlig 😅 

ts

Skrevet

Huden min på hendene tørker ut så den sprekker, får bokstavelig talt sår som blør når det er så kaldt og tørt. Jeg har brukt masse penger på all slags kremer og ting som skal hjelpe, til slutt kjøpte jeg o keefes working hands kremen på clas ohlson, av alle ting liksom. Men med en gang jeg stakk fingeren i boksen så kjente jeg at det var noe annerledes, kremen sank rett inn i huden og jeg fikk ikke den fettete laget som gjør at du helst ikke vil ta i noe. Jeg bruker den på resten av kroppen og på tørre flekker i ansiktet også, funker knall. 

Anonymkode: e7aa9...5bf

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg blir også veldig tørr og bruker bepanthen på de tørreste flekkene både i fjes og på kropp. 
Ellers kjører jeg med aloe vera gele (99% aloe vera) og en parfymefri solkrem på resten av fjeset, så får det bare stå til tenker jeg. 

Skrubber/vasker skånsomt med klut over ansiktet og hele kroppen for å fjerne løs hud, dusjer med shower oil og smører meg med CeraVe på kroppen. 

Anonymkode: ca515...a51

• Hjerte 2
Skrevet

Tusen takk for tips! 😁

ts

Skrevet

Jeg jobber mye med jord og blir ofte tørr på hendene.

Mitt beste tips er: Glycinello håndkrem . Den er å få kjøpt flere steder, men jeg linket til Vita, da den er dyrere på fysiske apotek.

Den inneholder glycerin/glyserol som har dokumentert å ha god effekt, og det stemmer virkelig.

I ansiktet bruker jeg ingenting, men vasker meg kun med vann der. Dusjolje er lurt å bruke på kroppen 👍

Anonymkode: 2d116...ae4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det eneste som fungerer på min hud er Locobase Repair. Kremen er fet, men trekker godt inn i huden etter litt tids bruk. Jeg har aldri hatt finere hud, hverken i ansikt eller på hender enn det jeg har nå. Jeg tar også D-vitamin tilskudd (som også kan hjelpe på hud og hår). 
Min opplevelse er at de aller fleste kremer og oljer inneholder parfymer/tilsetningsstoffer huden min reagerer på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Vera skrev (Akkurat nå):

Det eneste som fungerer på min hud er Locobase Repair. Kremen er fet, men trekker godt inn i huden etter litt tids bruk. Jeg har aldri hatt finere hud, hverken i ansikt eller på hender enn det jeg har nå. Jeg tar også D-vitamin tilskudd (som også kan hjelpe på hud og hår). 
Min opplevelse er at de aller fleste kremer og oljer inneholder parfymer/tilsetningsstoffer huden min reagerer på.

Jeg kjøpte og brukte denne i flere dager uten at det hjalp noen ting, hvor fort fungerte den for deg? Etter ca 2 uker ga jeg opp og prøvde noe annet pga sprukne blodige hendene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Ja, man blir tørrere på vinteren, luften er kald og inneholder svært lite fuktighet. 

Men ingen har egentlig behov for fuktighetskrem fra "naturens" side. Kremen er ikke en beskyttelse, men over tid vil kremen SKAPE behovet den er ment til å dekke. Altså tilnærmet lureri fra bransjen… 

ikke vaske med for mye såpe, kaldere vann, sjeldnere vann på kroppen, drikke godt med væske og spise sunt og variert. 

Med det sagt slet jeg med ekstrem tørr hud, og jeg smurte og smurte og smurte. Ingenting hjalp. Etter traumeterapi derimot ble jeg bedre… Det var en stressrespons. 

Jeg uttrykte meg uklart. Dersom TS hud av en eller annen grunn er tørr, dvs. mangler fett, så vil den kjennes tørr uten tilførsel av dette. Noen er heldige og har en velregulert hud av seg selv, men jeg er ikke enig med deg i at dette gjelder "alle".

Det er også mulig at jeg misforsto TS, jeg oppfattet at huden hennes kjentes tørr når hun vasket av kremen, ikke så lenge hun beholdt kremen på huden.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjøpte og brukte denne i flere dager uten at det hjalp noen ting, hvor fort fungerte den for deg? Etter ca 2 uker ga jeg opp og prøvde noe annet pga sprukne blodige hendene. 

Jeg har brukt denne i sikkert 10 år, så jeg husker ikke eksakt hvor lenge det tok før den begynte å fungere. Men jeg ville nok ha prøvd 1 mnd før jeg ga opp. 
Husk at din hud har sin egen preferanse..du må finne det som fungerer for din - og det er ikke sikkert at Locobase er løsningen for din hud. Det finnes også mange typer av denne kremen - og Repair er en av de feteste i merket. De andre har ikke fungert for meg. 

P.S Jeg bruker ALDRI såpe eller andre tilsetninger enn vann i ansiktet, kun Locobase. 

Endret av Vera
Skrevet

Jeg er forsiktig med såpebruk, og unngår såper som stripper huden.

I ansiktet synes jeg en fuktiggivende essens, etterfulgt av Lancome renergie trippel serum, og så en god dagkrem med solfaktor, er suveren på tørr vinterhud for dagbruk. Bruker også Meso-maske før sminke om jeg har tid. (Filorgia er suveren) 

På kvelden gjelder samme prinsipp med flere lag. Essens, (aktive produkter etter behov - peeling hjelper mot tørr hud da det øker hudfornyingen), hyaluronsyre, nattkrem, olje (varierer hvilken type) og så en god nattmaske. 

Føler en krem alene ofte bare legger seg oppå huden og skjuler problemet, i stedet for å aktivt gjøre noe med problemet. 

Anonymkode: bd4ef...398

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg løper ute året rundt. Er også en del uker i et varmere klima.

Og kan bekrefte at hudens behov endrer seg STORT gjennom året, syklus, kosthold, tilfeldigheter, med mer... Har aldri opplevd noen avhengighet av produkter, bare at de gjør veldig mye for min hud - brukt riktig. 

Jeg tilpasser hudpleien nesten dag for dag. I perioder der huden er fin trenger jeg i praksis ikke produkter. Og ofte bruker jeg bare litt vann i ansiktet. Om jeg skal sminke meg bruker jeg en lett dagkrem med faktor som base for at sminken skal sitte jevnt. Og jeg bruker gjerne også disse periodene til å bruke flere aktive produkter for å bedre huden - c-vitamin, retinoler, aha/bha. 

Akkurat nå er tørrhet problemet. Tørr inneluft, vedfyring, joggeturer i minusgrader. Da er det fukt i ulike varianter, også gjennom aktive produkter, som gjelder. Og retinoler og c-vitamin tar jeg en pause fra. 

• Liker 3
Skrevet

Miniderm 👌🏻

Anonymkode: 1c62c...bef

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og kan bekrefte at hudens behov endrer seg STORT gjennom året, syklus, kosthold, tilfeldigheter, med mer... Har aldri opplevd noen avhengighet av produkter, bare at de gjør veldig mye for min hud - brukt riktig. 

Samme her😊 Har bl.a. blitt kvitt store porer og hudormer med riktig pleie. Nå vinterstid opplever jeg også had huden trenger mer fukt og pleie enn om sommeren, da holder det som regel med et lett serum og solbeskyttelse 🙂

Jeg skjønner ikke helt logikken i at man ikke skal beskytte huden mot ytre påkjenninger, eller unngå å bruke hudpleie med veldokumenterte ingredienser som et ledd i å balansere en ubalansert hud.

Endret av Roci

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...