Gå til innhold

Hvem driver med puslespill?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det bare spesielle folk som pusler. De har som oftest autisme.

Anonymkode: 7489d...de1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elsker å å pusle! Og nei, jeg er ikke autist, men temmelig utadvendt VGS lærer som setter stor pris på hjernetrimmen og avkoblingen:) Litt rar generalisering, forresten? Ble nysgjerrig på hvorfor du har laget dette innlegget? 

Anonymkode: 3e207...865

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du nesten kildebelegge skal det være noe poeng å diskutere. 

Anonymkode: d7f46...398

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Puslespill har blitt kjempe populært igjen de siste åra.

Anonymkode: f4ec5...fd8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har en kollega som liker puslespill- hun er en helt normal og utadvendt dame.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er visst spesiell jeg også da. Har nylig begynt å pusle jeg også, og fått skikkelig dilla. Er på puslespill nr 3 nå, og 3 til på vei i posten. Har ikke puslet siden barndommen, og er over 30 nå 

Anonymkode: 13f20...8f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke puslet siste årene, men jeg liker det veldig godt. Pleide å kjøpe ett nytt puslespill til hver jul.

Fin måte å koble av og vekk fra mobiltelefonen.

Anonymkode: fd352...f02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha, jaså? I såfall har vel 80-90% av de som vokste opp før mobil og dataalderen slo til ha autisme da og du må gjerne legge frem noe statistikk på det. Tidligere var det nemlig puslespill i de fleste hjem, det var helt vanlig. 

Anonymkode: d662b...178

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her elsker jeg og datteren min puslespill og ingen av oss har autisme.  Jenta sa at på videregående der ho gikk ble det puslespill brukt mye oppe på biblioteket.  Ungdommen samlet seg på forskjellige bord å puslet i friminuttet og fri timer.

Har og flere venninner

Og det er jo bare så deilig. Alt rundt blir borte, en blir lettere til sins. 

Anonymkode: 135a6...12b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å pusle! 

Er frisk og oppegående, men i stedet for gi  skrolle på mobil eller se på tv, så pusler jeg. 
Det er min form for mindfullness 

Anonymkode: 15943...81a

AnonymBruker
Skrevet

Elsker puslespill! Tror ikke jeg har autisme, men tanken har slått meg noen ganger. Tror dog at psykologen hadde plukket det opp 

Anonymkode: ef712...63f

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 22 pusler 🥰 Ingen autisme der. 

Anonymkode: 0e79f...5aa

AnonymBruker
Skrevet

Er du en sånn som tror det er noe galt med alle som har andre interesser enn deg?

Anonymkode: 5d8ad...5c2

AnonymBruker
Skrevet

Da er i såfall både min mormor, min mor, mine søsksne og jeg autister hele gjengen 🤣🤣🤣
vi elsker alle å pusle! 

Anonymkode: 25764...f56

AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen er akademikere. Vi pusler nå og da. Pusling har blitt ekstremt populært de siste årene - vi bytter gjerne med venner når vi er ferdig med et brett. 

Anonymkode: de991...a73

Skrevet

Vi har lagt to store puslespill de siste 1-2 årene. Sånn typ 3000 brikker. Brukte noen uker på det, og det var interessant. Artig tidsfordriv. Vi har et nytt puslespill i eske i et skap i stuen, og det tenker jeg vi tar fatt på nå i vinter. 

Mange som liker puslespill, og jeg aner ikke hvor du har fått autisme fra i denne sammenhengen. Noe du har diktet opp selv, tenker jeg.

Skrevet

Elsker å pusle jeg å, ingen autisme, bare rar. Kjenner også veeeldig mange normale mennesker som også liker det. Bare dumt det er vanskelig å få til når man har små barn :( 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 22.05):

Svigermor pusler masse. Og hun har definitivt ingen diagnoser, bortsett fra leddgikt. 

Har også en venninne som pusler, hun har uhelbredelig kreft og bruker dagene på avanserte puslespill. 

Men kjenner ingen autister som pusler, de jeg kjenner, gjør andre ting. 

Anonymkode: 93092...d9f

Skrevet

Kanskje trådstarter må åpne øynene sine litt mer 👀

Jeg pusler mye i perioder. Lite får meg til å finne roen på samme måte som puslespill. Andre ganger strikker, syr eller leser jeg. Eller ser på tv eller scroller på mobilen. Ingen diagnoser her 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...