Gå til innhold

Hvor ofte på tissetur

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sulosi_*
Skrevet

I morgen kommer Henrik, min kjæreste lille guttevalp. Så slår det meg plutselig... hvor ofte bør jeg la han gå ut i hagen for å tisse?? Jeg har jo mest erfaring med voksne hunder og de klarer seg jo med 3-4 ganger daglig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En hvalp skal vel så vidt jeg vet ut hver gang den har sovet eller spist. Og muligens var det også hver gang den har lekt? Med andre ord: Til støtt og stadig.

Gjest Piper
Skrevet

Riktig som Malama sier, når den har sovet, spist og lekt. Og skulle den tisse på gulvet, ber han ut selv om han er "ferdig".

Gjest Gjest
Skrevet

12 uker... Hmm... la meg tenke..

Med en gang vi stod opp klokka 06:05

Etter frokost klokka ti over 06:40

Før jeg dro på jobb 07:40

I lunsjen før og etter mat 11:30

Da samboer kom hjem fra jobb 15:20

Etter mat 16:00

Etter lek 17:30

Etter søvn 19:00

Etter mat 19:30

Etter lek 20:00

Etter søvn 21:30

Etter lek 22:00

Etter mat 22:30

Før vi la oss 23:30

Midt på natta 04:00

Og av og til måtte vi ut ellers også. De jeg ramset opp her er cirka tider. 15 stykker av dem. Gamlefar var ikke med ut alle gangene... eller.. han var til å begynne med, men så ble han lei. :)

Leyla.

Skrevet

Enig i etter soving, spising og lek, og kanskje et par ganger til. Travelt å være valpeforelder ja! ;)

Gjest Gjest_Sulosi_*
Skrevet

Puh... hva er det jeg har gitt meg ut på... men det skal nok gå greitt, sover ikke så mye om natten allikevel...

Skrevet

Støtt og stadig er en god beskrivelse! Litt annerledes med min voksne hund som kan holde seg i 12-14 timer om nødvendig...

Så du får belage deg på mange turer ut, du blir litt tullete. Men det går seg jo til. Om natten hadde vi valpen i et bur som var så lite at det ikke kunne ha egen tissekrok. Så da peip den når den ville tisse, og da var det bare å sprette opp og kaste dyret ut! :ler: Det er en grunn til at mange ønsker seg valp om sommeren...

Gjest Gjest
Skrevet
I morgen kommer Henrik, min kjæreste lille guttevalp. Så slår det meg plutselig... hvor ofte bør jeg la han gå ut i hagen for å tisse?? Jeg har jo mest erfaring med voksne hunder og de klarer seg jo med 3-4 ganger daglig.

Stort sett hele tiden. etter søvn, etter mat, etter lek, etter ditt og etter datt.

selfølgelig tisser den på gulvet da dere kommer inn igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...