Supernaut Skrevet lørdag kl. 18:45 #1 Skrevet lørdag kl. 18:45 Mette Frederiksen gir et uvanlig klart svar: En omfattende utvisningsreform der enda flere kriminelle utlendinger skal ut av Danmark. Alvorlig kriminalitet som gir minst ett års fengsel, skal føre til utvisning – uavhengig av hvilken tilknytning de måtte ha til landet. Tror noen seriøst at Støre eller Erna ville hatt mot til å uttrykke seg så klart og direkte? Neppe. 7 4 13
RedBull91 Skrevet lørdag kl. 18:50 #2 Skrevet lørdag kl. 18:50 Jeg er også for dette. Ta voldtektsmenn som et eksempel. Send dem UT! 22 1 11
visp Skrevet lørdag kl. 18:50 #3 Skrevet lørdag kl. 18:50 Jeg ser for meg at dette vil gå utover endel barn. Enten at de blir sendt ut med far og resten av familien, eller at de står igjen og får de vanskene som blir ved at far forsvinner. Det er jo selvfølgelig ikke lett fra før å ha en kriminell far, men vil tro at dette kan være grobunn for større vansker hos disse barna som vi vil merke når de har blitt større. 3 1
Eva-Lena Skrevet lørdag kl. 19:00 #4 Skrevet lørdag kl. 19:00 Jeg støtter Mette Fredriksen 100%. Det er bare å begynne utsendelsene asap. 24 1 8
Populært innlegg Supernaut Skrevet lørdag kl. 19:02 Forfatter Populært innlegg #5 Skrevet lørdag kl. 19:02 visp skrev (11 minutter siden): Jeg ser for meg at dette vil gå utover endel barn. Enten at de blir sendt ut med far og resten av familien, eller at de står igjen og får de vanskene som blir ved at far forsvinner. Det er jo selvfølgelig ikke lett fra før å ha en kriminell far, men vil tro at dette kan være grobunn for større vansker hos disse barna som vi vil merke når de har blitt større. Da får far rett og slett slutte å voldta, drepe eller begå andre alvorlige forbrytelser. 26 1 29
bitmog Skrevet lørdag kl. 19:07 #6 Skrevet lørdag kl. 19:07 visp skrev (15 minutter siden): Jeg ser for meg at dette vil gå utover endel barn. Enten at de blir sendt ut med far og resten av familien, eller at de står igjen og får de vanskene som blir ved at far forsvinner. Det er jo selvfølgelig ikke lett fra før å ha en kriminell far, men vil tro at dette kan være grobunn for større vansker hos disse barna som vi vil merke når de har blitt større. Ja, for det er barnets beste å ha foreldre som begår alvorlige kriminalitet? Skulle det komme til dette så må det være mye bedre for barnet å få andre trygge voksne som forsørgere istedenfor, og hive ut voldelige og kriminelle forsørgere som ikke er norske statsborgere. 15 1 6
visp Skrevet lørdag kl. 19:08 #7 Skrevet lørdag kl. 19:08 Supernaut skrev (4 minutter siden): Da får far rett og slett slutte å voldta, drepe eller begå andre alvorlige forbrytelser. Joda, men det blir litt på nivå som å legge ned politiet for de kriminelle kan bare slutte å gjøre kriminelle ting. Eller folk som er farlige i trafikken kan bare slutte å gjøre farlige ting. 2
RedBull91 Skrevet lørdag kl. 19:09 #8 Skrevet lørdag kl. 19:09 (endret) visp skrev (18 minutter siden): Jeg ser for meg at dette vil gå utover endel barn. Enten at de blir sendt ut med far og resten av familien, eller at de står igjen og får de vanskene som blir ved at far forsvinner. Det er jo selvfølgelig ikke lett fra før å ha en kriminell far, men vil tro at dette kan være grobunn for større vansker hos disse barna som vi vil merke når de har blitt større. Folk får heller tenke seg om to ganger. Vi har ikke bruk for slikt søppel. Det er nettopp det slike mennesker er! Søppel! Endret lørdag kl. 19:09 av RedBull91 8 1 11
Supernaut Skrevet lørdag kl. 19:10 Forfatter #9 Skrevet lørdag kl. 19:10 visp skrev (Akkurat nå): Joda, men det blir litt på nivå som å legge ned politiet for de kriminelle kan bare slutte å gjøre kriminelle ting. Eller folk som er farlige i trafikken kan bare slutte å gjøre farlige ting. Nei, det blir ikke det samme. Merkelig sammenligning. 18 2
Phoenix Heart Skrevet lørdag kl. 19:12 #10 Skrevet lørdag kl. 19:12 Jeg har stor respekt for Danmarks statsminister . 14 1 9
Lillemy_87 Skrevet lørdag kl. 20:02 #12 Skrevet lørdag kl. 20:02 Skulle ønske Norge gjorde det samme! Nordmenn er så naive. 14 1 6
Kinder Skrevet lørdag kl. 20:07 #13 Skrevet lørdag kl. 20:07 Lillemy_87 skrev (4 minutter siden): Skulle ønske Norge gjorde det samme! Nordmenn er så naive. Helt enig i dette! 6 1
Jdz Skrevet lørdag kl. 20:24 #14 Skrevet lørdag kl. 20:24 Lillemy_87 skrev (12 minutter siden): Skulle ønske Norge gjorde det samme! Nordmenn er så naive. Dette er ikke kontroversielt og Norge gjør jo akkurat det samme. Begår du alvorlig kriminalitet kan du miste både oppholdstillatelse og rett til innreise. 724 utenlandske statsborgere ble utvist og uttransportert fra Norge på grunn av kriminalitet i 2025. Danmark publiserer ikke tall på dette, så det er ikke utenkelig at dette håndheves strengere i Norge enn i Danmark. Det er imidlertid vanskelig om man allerede har gitt statsborgerskap, for selv om det skulle være mulig er du da faktisk avhengig av et annet land, som ikke nødvendigvis anerkjenner doble statsborgerskap, faktisk skal ta imot dem. Både Norge og Danmark kan i teorien trekke tilbake statsborgerskap og Norge har faktisk flere muligheter til å gjøre dette enn Danmark har, men i praksis er det svært vanskelig. 4
Pilleville Skrevet lørdag kl. 22:13 #15 Skrevet lørdag kl. 22:13 Phoenix Heart skrev (3 timer siden): Jeg har stor respekt for Danmarks statsminister . Mette sitt parti synker nå som en sten og de har panikk. Ho prater og prater men følger ikkje opp. Har fulgt litt med på dansk politikk. 1
Gunstein123 Skrevet lørdag kl. 23:41 #16 Skrevet lørdag kl. 23:41 Supernaut skrev (4 timer siden): Alvorlig kriminalitet som gir minst ett års fengsel, skal føre til utvisning – uavhengig av hvilken tilknytning de måtte ha til landet. Da svenskene innførte noe lignende, så var det flere som var ute og advarte om at straffene da ville bli mildere.
Mmmwhatever Skrevet lørdag kl. 23:49 #17 Skrevet lørdag kl. 23:49 Jdz skrev (3 timer siden): Dette er ikke kontroversielt og Norge gjør jo akkurat det samme. Begår du alvorlig kriminalitet kan du miste både oppholdstillatelse og rett til innreise. 724 utenlandske statsborgere ble utvist og uttransportert fra Norge på grunn av kriminalitet i 2025. Danmark publiserer ikke tall på dette, så det er ikke utenkelig at dette håndheves strengere i Norge enn i Danmark. Det er imidlertid vanskelig om man allerede har gitt statsborgerskap, for selv om det skulle være mulig er du da faktisk avhengig av et annet land, som ikke nødvendigvis anerkjenner doble statsborgerskap, faktisk skal ta imot dem. Både Norge og Danmark kan i teorien trekke tilbake statsborgerskap og Norge har faktisk flere muligheter til å gjøre dette enn Danmark har, men i praksis er det svært vanskelig. Det er vel ikke mulig å utvise en norsk statsborger? Har man norsk pass kan man vel ikke nektes innreise til Norge? 3
Jdz Skrevet søndag kl. 00:12 #18 Skrevet søndag kl. 00:12 (endret) Mmmwhatever skrev (23 minutter siden): Det er vel ikke mulig å utvise en norsk statsborger? Har man norsk pass kan man vel ikke nektes innreise til Norge? Statsborgerskap kan i teorien trekkes tilbake. Jeg tror dette først og fremst kan skje dersom statsborgerskapet er ervervet med falske opplysninger, men statsborgerskap kan også tilbakekalles i saker som gjelder alvorlig kriminalitet eller av hensyn til grunnleggende nasjonale interesser. Jeg antar at det i praksis betyr at man også må inneha et annet statsborgerskap, man kan selvfølgelige ikke utvise norske borgere til tilfeldige tredjeland. Endret søndag kl. 00:14 av Jdz 2 1
FryNor Skrevet søndag kl. 00:13 #19 Skrevet søndag kl. 00:13 Mmmwhatever skrev (20 minutter siden): Det er vel ikke mulig å utvise en norsk statsborger? Har man norsk pass kan man vel ikke nektes innreise til Norge? Hvis personen har dobbelt statsborgerskap så er det mulig å inndra det norske statsborgerskapet og utvise vedkommende, en annen ting er at barn som blir født i Norge ikke får norsk statsborgerskap ved fødselen hvis begge foreldrene er utenlandske statsborgere. 1
Eva-Lena Skrevet søndag kl. 09:08 #20 Skrevet søndag kl. 09:08 Lillemy_87 skrev (13 timer siden): Skulle ønske Norge gjorde det samme! Nordmenn er så naive. De aller fleste nordmenn er ikke naive, men vi har en regjering som er helt sandblåst naive. Regjeringen vil please alle andre land enn sitt eget. Jeg trur ikke vi skal holde pusten mens vi håper på samme utsagn fra Røre Støre. 4 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå