Gå til innhold

Er disse trygge å gi?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er disse beina trygge å gi til hunden, fra europris. Noen som har erfaring? Og hvordan kan en vite hvilke bein som er trygge og ikke trygge å gi, selvom det er på dyrebutikk🤔 jeg har ikke brukt disse selv da jeg er litt skeptisk til hundesnacks fra europris, men er hundesnacksen fra europris farlig egentlig?

Screenshot_20260103_185836_Chrome.jpg

Anonymkode: 7350c...ecf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gitt dem. Evighetshunden har lagt ut en video på fb/Instagram hvor hun går igjennom ulike tygg hun gir, synes det var en fin oversikt. Unngår slike ben som det der, samt tørket kylling fra kina. 

Anonymkode: c46f8...4d5

Skrevet

Tørket fjærkre fra Kina styrer jeg ihvertfall unna!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg gir ikke hunden min denne typen tygg. Både kylling/and fra Kina og råhud (generelt) er helt uaktuelt å gi, og her er det begge deler.

Treningsgodbitene fra Europris (de er nye) er derimot geniale, og hundene elsker de!

Anonymkode: 843eb...e32

• Liker 1
Skrevet

Nei. Vær så snill og ikke gi disse til hunden din. Råhud som brukes til tygg gjennomgår mange kjemiske prosesser.

Den kan også være livsfarlig, da den svulmer opp og blir klebrig i kontakt med spytt, og kan klistre seg fast i svelget og stenge for luftrøret. Har vært gjennom en slik opplevelse med hunden og det sto om sekunder. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ikke slik hvit prosessert råhud. Den er behandlet med kjemikalier, og blir seig og ekkel når den tygges på.

Kjøper heller «naturlig» tygg - tørkede struper, ører og andre deler som faktisk er fra et dyr. Koster en del mer, men det er en av de tingene jeg ikke sparer penger på. 

Anonymkode: cc63c...d88

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med skinn og lær og hadde aldri gitt "slik hvit prosessert råhud" som brukeren over meg kalte det, perfekt beskrivelse. Fordøyes ikke på samme måte som kjøtt, er gjerne tilsatt blekemiddel og andre kjemikalier og fester seg lett i svelget (og selv om det ikke alltid trenger å bety livsfare kan det fort bety en tur på dyrlegevakta eller smerter og ubehag). Hvis du på død og liv vil ha tyggebein av rådhud, sørg for at de er av den ufargede og ublekede typen. 

Ellers er oksepenis/oksemuskel et godt alternativ med litt tygg i seg. Samme er store, naturlige tyggebein. Et godt tips kan være å stikke ned til en seriøs veterinærklinikk og se hva slags snacks de tilbyr der. 

Anonymkode: 47b3c...407

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna alt fra Kina og slike hvite råhudbein som flere nevner. Kjøp heller naturlig snacks til hunden. 

Anonymkode: a46c9...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...