Gå til innhold

Hvilket Lite øl er best?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som er å få tak i dagligvare til normal pris. Ikke øl fra lokale bryggeri eller Vinmonopolet.

Anonymkode: 35b80...3a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar det her er snakk om pilsner eller andre lignende lyse ølsorter. Det beste å gjøre er å kjøpe én av hver sort og se hvilken du liker. Alle har sitt eget favorittøl. Jeg drikker vanligvis ikke lite-øl selv, men synes Isbjørn sitt lite-øl var bra sist jeg testet det.

Ellers kan jeg tipse om at det er en del forskjell i karbohydrat- og kaloriinnhold innen forskjellige pilsner som ikke er "lite". For eksempel så har Carlsberg og Tuborg lavere kaloriinnhold (33-35kcal) enn f.eks. Hansa og Frydenlund (som ligger på 42-44kcal. Lite-øl ligger rundt 28-29 kcal, men har også en del lavere alkoholprosent.

Selv drikker jeg vanlig Carlsberg, da jeg synes dette er en god mellomting mellom lite-øl og de mest kaloririke pilsnerølene. Det høyere kaloriinnholdet kan forsvares ved at alkoholprosenten tross alt er som annen pils.

Anonymkode: abff5...b51

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mack isbjørn er god 👍

Anonymkode: bf8bf...73b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes Tuborg sin er god. 

Anonymkode: b0d1c...207

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper Ringnes Lite og synes den er god (men dyr). 

Anonymkode: 8bdd2...68c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 18.56):

Som er å få tak i dagligvare til normal pris. Ikke øl fra lokale bryggeri eller Vinmonopolet.

Jeg liker ikke øl, så når jeg er ute i festlig lag drikker jeg enten musserende eller bestiller en drink. Men hvorfor drikker folk lite-øl? Drikker dere så mye og så ofte at de få ekstra kaloriene har så mye å si for totalen? Da bør dere i såfall oppsøke hjelp til å begrense alkohol-inntaket. 

Anonymkode: 4cde6...a4f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes schous sin er god :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg liker ikke øl, så når jeg er ute i festlig lag drikker jeg enten musserende eller bestiller en drink. Men hvorfor drikker folk lite-øl? Drikker dere så mye og så ofte at de få ekstra kaloriene har så mye å si for totalen? Da bør dere i såfall oppsøke hjelp til å begrense alkohol-inntaket. 

Jeg liker øl. Men etter jeg har blitt vankt til Lite øl så synes jeg vanlig øl blir for søtt. Cider er alt for søtt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Isbjørn Lite synes jeg faktisk er den beste butikkølen, og jeg har smakt mange. Jeg har ikke funnet noen øl som kan matche den i friskhet, uten å ha en kjip ettersmak.

Anonymkode: 880b5...b68

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Isbjørn Lite synes jeg faktisk er den beste butikkølen, og jeg har smakt mange. Jeg har ikke funnet noen øl som kan matche den i friskhet, uten å ha en kjip ettersmak.

Hører mange si det. Den er god. Mye bedre enn Hansa skal sies.

Skrevet

Aas Krystall er min favoritt 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2026 den 6.20):

Vi er mange med cøliaki som ikke kan drikke vanlig pilser. Lite-ølene er ofte trygge.

Anonymkode: 7cd5d...c6a

AnonymBruker
Skrevet

Slenger meg på Mack forresten.

Anonymkode: 7cd5d...c6a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2026 den 20.40):

jeg får veldig vondt i hodet etter å ha drukket isbjørn...hørt flere si det samme, men smaken er god ja, drakk den mest før jeg fant en sammenheng med hodet. 

Anonymkode: ce4b7...5d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg får veldig vondt i hodet etter å ha drukket isbjørn...hørt flere si det samme, men smaken er god ja, drakk den mest før jeg fant en sammenheng med hodet. 

Dette tror jeg ikke på. At det er merket? Ikke mengden? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette tror jeg ikke på. At det er merket? Ikke mengden? 

merket ja... Drikker sjelden mye øl da jeg blir fort stinn og drikker heller ikke noe mer av de andre merkene enn jeg gjorde av dette,.. En på jobben til mannen kaller mack øl hodepine på boks. Du får tro hva du vil, jeg har den erfaringen. Merkelig ja, men slik jeg opplever det. Smaken derimot er god :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.1.2026 den 20.38):

Jeg liker øl. Men etter jeg har blitt vankt til Lite øl så synes jeg vanlig øl blir for søtt. Cider er alt for søtt. 

For søtt? Jøss, hva slags øl er det du har brukt å drikke?

AnonymBruker
Skrevet

Dhals lite har blitt min favoritt etter at den kom. 

Anonymkode: 6afc8...893

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

merket ja... Drikker sjelden mye øl da jeg blir fort stinn og drikker heller ikke noe mer av de andre merkene enn jeg gjorde av dette,.. En på jobben til mannen kaller mack øl hodepine på boks. Du får tro hva du vil, jeg har den erfaringen. Merkelig ja, men slik jeg opplever det. Smaken derimot er god :)

Tror fortsatt ikke et sekund på dette.

• Liker 1
Skrevet

Er en "kjent sak" at mange får hodepine av Mack sitt øl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...