AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Jeg har emetofobi (sykelig redsel for å kaste opp) . Men nå vil jeg skryte litt! Jeg har hatt emetofobi siden jeg gikk på barneskolen. Nå er jeg over 50 år. Jeg har jobbet hardt for å bli bedre. Og det har gitt resultater. I dag sa jeg ja til å kjøre en på sykehuset. Han kastet opp, og var virkelig ikke frisk! Vi fant en pose han kunne kaste opp i hvis han trengte det på kjøreturen. Ikke én eneste gang kjente jeg på angst og panikk selv om han satt og brakk seg. Det hjalp selvsagt at jeg visste at det ikke var smittsomt, men bare for ett par år siden, så hadde jeg ikke klart å ha han i bilen en gang. Så nå skryter jeg av meg selv! Anonymkode: 5c412...bb2 4 11 1
Tough cookie Skrevet 3. januar #2 Skrevet 3. januar Så fantastisk👏 Du har virkelig kommet en lang vei 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar Fra en annen med samme fobi må jeg si jeg er imponert👏👏 Anonymkode: fb89e...484 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #5 Skrevet 3. januar Så bra! Jeg har selv ei venninne som sliter med det samme, hun takler knapt å få vite at noen i boretslaget er syke, og bare det at du har hatt noen i en trang bil uten å få panikk er knallbra! 💪🏼 Anonymkode: 25e92...800 1
Ullvott Skrevet 4. januar #7 Skrevet 4. januar Fra enda en emetofobiker: du fortjener masse applaus! 👏👏👏👏👏 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #8 Skrevet 4. januar Fantastisk!!! Er det lov å spørre hvordan du har jobbet med dette? Er det ved hjelp av eksponeringsterapi (gjort riktig)? Du kan være stolt, nå kjenner du nok på stor mestringsfølelse og i tillegg har du gitt hjernen din en god læring i at det ikke er en reell fare å reagere på - ingen vits å skru på kroppens beredskapsverktøy 🤩🫶👏👏 Anonymkode: 64aa8...4ca
AnonymBruker Skrevet 4. januar #9 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Fantastisk!!! Er det lov å spørre hvordan du har jobbet med dette? Er det ved hjelp av eksponeringsterapi (gjort riktig)? Du kan være stolt, nå kjenner du nok på stor mestringsfølelse og i tillegg har du gitt hjernen din en god læring i at det ikke er en reell fare å reagere på - ingen vits å skru på kroppens beredskapsverktøy 🤩🫶👏👏 Anonymkode: 64aa8...4ca Ts her. En ting jeg har gjort er å se videoer på nettet av folk som kaster opp. 🙈Der var veldig ubehagelig i begynnelsen, og det trigget meg. Men dess mer jeg så, dess mindre ubehagelig ble det. Jeg har også jobbet hardt med å endre på mine tanker og tanker og ufarliggjøre dem. Det har også gjort at jeg har mindre tvangstanker. Hvis noen har omgangssyke så unngår jeg dem. Men jeg har jobbet med å IKKE stille 1000 spørsmål. Anonymkode: 5c412...bb2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå