Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Google keep her også (den er gratis). 

Har delte handlelister over ukedagene med samboer, også har jeg andre lister som bare er mine.

Har ikke savnet gruppering av varer, jeg skriver uansett lista etter hvor tingene ligger i 'vår' butikk. 

Anonymkode: 3db94...08b

Takk for svar 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sofie777 skrev (3 timer siden):

Lister er gratis

Flott 😊 

AnonymBruker
Skrevet
Frøya3 skrev (7 timer siden):

Er noen av disse appene gratis, eller må en betale noe?

OurGroceries er og gratis.

Anonymkode: 72bd7...4d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi deler bare et notat på iPhone. Fra appen «notater». Fungerer veldig greit ☺️

Anonymkode: be514...1b1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi bruker Microsoft OneNote til handliste og har gjort det i over 10 år. Bruker avkryssingsbokser slik at vi bare krysser av det som må kjøpes inn og fjerner krysset etterhvert som vi plukker i butikkhylla. Avkryssing er mye raskere enn å skrive all teksten hver gang. Se bilde. Alle dokumenter i OneNote kan deles med hvem som helst, og vi har gitt tilgang til alle i husstanden, både barn og voksne, slik at alle kan krysse av ting når de oppdager noe vi trenger.

Bruker også One Note til felles planlegging av feriereiser, feriedagbok, notering av service på biler og alt mulig annet som er kjekt å notere. OneNote kan lagre alt mulig rart i samme notat, som bilder, filvedlegg, tabeller, tekstnotater, håndskriftnotater osv..... Vi har MS-abonnement, men jeg tror OneNote er gratis for alle med en Microsoft-konto.

OneNote fungerer på de fleste enheter og plattformer, både mobil, PC, Mac og i nettleser.

image.png.3f6d985d1890cd9544eb8515f40c1ff6.png

Endret av aksase
  • Liker 1
Skrevet

Microsoft ToDo, den er gratis og der deler vi lister som feks: 

• Dagligvarer
  • Ønskelister (en for oss og en for hver av barna, genialt om noen spør etter ønsker :) )
  • Innkjøp til huset
  • Handlelister for spesielle anledninger som feks konfirmasjon, hyttetur, julegaver etc

Ungdommene har også tilgang til en del av listene, så er det mat som går tom eller som ønskes kjøpt inn så legges det inn der. Genialt :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Google keep her også (den er gratis). 

Har delte handlelister over ukedagene med samboer, også har jeg andre lister som bare er mine.

Har ikke savnet gruppering av varer, jeg skriver uansett lista etter hvor tingene ligger i 'vår' butikk. 

Anonymkode: 3db94...08b

Det gjør jeg også. 

Fører jo opp ting løpende, eller oppskrift for oppskrift før ukeshandel. Så drar jeg alt på riktig plass avhengig av hvilken butikk jeg skal på (har flere å velge i). 

Gruppering hadde bare irritert meg.

Anonymkode: b6c1c...d73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
aksase skrev (1 time siden):

Vi bruker Microsoft OneNote til handliste og har gjort det i over 10 år. Bruker avkryssingsbokser slik at vi bare krysser av det som må kjøpes inn og fjerner krysset etterhvert som vi plukker i butikkhylla. Avkryssing er mye raskere enn å skrive all teksten hver gang. Se bilde. Alle dokumenter i OneNote kan deles med hvem som helst, og vi har gitt tilgang til alle i husstanden, både barn og voksne, slik at alle kan krysse av ting når de oppdager noe vi trenger.

Bruker også One Note til felles planlegging av feriereiser, feriedagbok, notering av service på biler og alt mulig annet som er kjekt å notere. OneNote kan lagre alt mulig rart i samme notat, som bilder, filvedlegg, tabeller, tekstnotater, håndskriftnotater osv..... Vi har MS-abonnement, men jeg tror OneNote er gratis for alle med en Microsoft-konto.

OneNote fungerer på de fleste enheter og plattformer, både mobil, PC, Mac og i nettleser.

image.png.3f6d985d1890cd9544eb8515f40c1ff6.png

Bare for å sammeligne - uten at noe er bedre eller verre. Fordelene med Keep for meg; 

Vi handler så mye forskjellig at en fast liste aldri ville fungert.

Keep husker tidligere ting. Skriver jeg To - så foreslår den tomater. 

Tingene forsvinner når du klikker ut - så lista blir kortere og kortere

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare for å sammeligne - uten at noe er bedre eller verre. Fordelene med Keep for meg; 

Vi handler så mye forskjellig at en fast liste aldri ville fungert.

Keep husker tidligere ting. Skriver jeg To - så foreslår den tomater. 

Tingene forsvinner når du klikker ut - så lista blir kortere og kortere

Lister foreslår også ting for meg, det er kjekt. Jeg hater å gå frem og tilbake, men har fast rute i butikker, så det at maten "blir med" fra butikkliste til butikkliste og listen endrer seg fra sted til sted, er en kjempefordel, Jeg kunne også brukt den til huskelister osv, men har ikke noe å sette på den, det meste går i aCalendar i stedet.

Endret av sofie777
Skrevet

Bruker ODA sin app. Får da også sånn ca pris på alt. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte "Buy Me a Pie" før, men har nå gått over til Listonic. 

Jeg likte den første bedre. Den hadde mer funksjonalitet. 
Men dessverre ble det betalingsversjon, slik at mannen ikke lenger fikk tilgang til mine lister uten å betale. (Jeg har den fortsatt, i en gratisversjon.) 
På den annen side finner jeg den ikke lenger i app-store, så mulig den har byttet navn. 

Har ikke noen bedre forslag enn Listonic, med mindre du kjøper en app. 

Anonymkode: b2dfc...f29

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...