AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Jeg synes det føles litt utrygt å levere pakker uten å få kvittering på at det er innlevert. Slik jeg forstår det får man først bekreftelse på at den er sendt når pakken når terminalen. Hva er deres erfaringer med dette, har alle pakkene dere har sendt på denne måten kommet frem til terminalen? Anonymkode: 2988b...5f2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #2 Skrevet 3. januar Alt kommer frem her, ja. Anonymkode: f2649...e12 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar Jeg leverer i pakkeskap, og da får jeg kvittering i appen med en gang luken er lukket ☺️ Har en eller to ganger måtte levere direkte til post i butikken, og da ble pakken registrert i appen etter ca. to virkedager. Anonymkode: 26ddb...8d6 3
TBL12 Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det føles litt utrygt å levere pakker uten å få kvittering på at det er innlevert. Slik jeg forstår det får man først bekreftelse på at den er sendt når pakken når terminalen. Hva er deres erfaringer med dette, har alle pakkene dere har sendt på denne måten kommet frem til terminalen? Anonymkode: 2988b...5f2 Om en leverer pakken til post i butikk spør de ofte om en ønsker kvittering på innlevering. Etter min erfaring vises det på sporing noen ganger at pakken er innlevert. Andre ganger dukker pakken opp i app først etter den har kommet til terminal. Ved henting fra postkasse vil oppdatering av sporing skje når sendingen er behandlet på terminalen i følge Posten. At pakken skal forsvinne før den er registrert første gang er trolig ikke noe som skjer ofte. Stiller seg annerledes om er en ekstra verdifull sending. Da kan en be om kvittering ved innlevering. Norgespakke liten har erstatning opptil 2500 kr Noregspakke stor har erstatning opptil 10 000 kr 2
Sofiei Skrevet 3. januar #5 Skrevet 3. januar Har sluttet å bruke postpakke liten fra posten. Selger noen hobbygreier jeg lager de siste mnd før jul, og sender ca 65-70 pakker. Utrolig ofte i 2024 ble de ikke scannet her i byen i det hele tatt, og dukket ikke opp på sporingen før de kom til Lørenskog. Kunne fort ta en ukes tid. Jo nærmere jul, jo tregere dukket de opp på sporingen. Hadde flere som lurte på om jeg i det hele tatt hadde sendt pakken til avtalt tid. Noe jeg føler er ubehagelig, da alle disse pakkene er forhåndsbetalt. I tillegg har man jo en usikkerhet om de forsvinner før de registreres. I 2024 forsvant 4 av pakkene, noe jeg ikke fikk dekket pga at jeg ikke kunne dokumentere at de var levert. Sure penger. Jula 2025 gikk jeg over til PostNord. 10 kr billigere, større mål på minste pakken og full sporing fra de leveres inn. Alle pakkene kom kjapt frem. De som ble sendt nærmest jul tok litt lengre tid, men da kunne man i det minste se at jeg hadde holdt min del av avtalen og levert til avtalt tid. 3 1
boblevann Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar Aldri opplevd noen form for problem Og jeg sender mange pakker 😅 2
Miss Meilir Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar Sofiei skrev (3 timer siden): Har sluttet å bruke postpakke liten fra posten. Selger noen hobbygreier jeg lager de siste mnd før jul, og sender ca 65-70 pakker. Utrolig ofte i 2024 ble de ikke scannet her i byen i det hele tatt, og dukket ikke opp på sporingen før de kom til Lørenskog. Kunne fort ta en ukes tid. Jo nærmere jul, jo tregere dukket de opp på sporingen. Hadde flere som lurte på om jeg i det hele tatt hadde sendt pakken til avtalt tid. Noe jeg føler er ubehagelig, da alle disse pakkene er forhåndsbetalt. I tillegg har man jo en usikkerhet om de forsvinner før de registreres. I 2024 forsvant 4 av pakkene, noe jeg ikke fikk dekket pga at jeg ikke kunne dokumentere at de var levert. Sure penger. Jula 2025 gikk jeg over til PostNord. 10 kr billigere, større mål på minste pakken og full sporing fra de leveres inn. Alle pakkene kom kjapt frem. De som ble sendt nærmest jul tok litt lengre tid, men da kunne man i det minste se at jeg hadde holdt min del av avtalen og levert til avtalt tid. Tusen takk for denne informasjonen! (ikke Ts, men jeg sender pakker jeg og) 🥰 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #8 Skrevet 3. januar Norgespakke liten scannes ikke før den når terminalen, uansett om man leverer inn i butikk. Vanlig Norgespakke scannes med en gang. Anonymkode: a1b2b...d79 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #9 Skrevet 3. januar Takk for svarene. Hvor lang tid tar det vanligvis inn til terminalen, for dere som ikke bor så altfor langt fra denne? Anonymkode: 2988b...5f2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #10 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svarene. Hvor lang tid tar det vanligvis inn til terminalen, for dere som ikke bor så altfor langt fra denne? Anonymkode: 2988b...5f2 Jeg sender alltid fra egen postkasse (pga har dårlig helse). Da får jeg beskjed= sms om at de har hentet pakken akkurat i det øyeblikket postbudet henter den fra postkassen min. Jeg bor i Follo-området, så ikke veldig langt til terminalen. Pleier å se i appen at pakken kommer dit samme kveld som pakken er blitt hentet fra postkassen min. (Husker ikke i farten om det også kommer en sms til meg om det, tror kanskje ikke det 🤔) Anonymkode: 7938d...d49 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #11 Skrevet 4. januar Ikke hatt noen problemer, har sendt ganske mange Anonymkode: 6eec7...951 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #12 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 19.00): Takk for svarene. Hvor lang tid tar det vanligvis inn til terminalen, for dere som ikke bor så altfor langt fra denne? Anonymkode: 2988b...5f2 0-3 dager som regel Anonymkode: 6eec7...951 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #13 Skrevet 4. januar Jeg sender alltid fra postkasse eller pakkeboks. Da får man beskjed når pakken er hentet 😊. Anonymkode: 7afb8...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #14 Skrevet 4. januar De har alltid kommet meget fort frem. Anonymkode: bbe9f...9fa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå