Gå til innhold

Pasientreiser og lignende

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TT-kort for transport til Fontenehuset? Min mor (95) ble påkjørt av en åttiåring midt i byens største gangfelt da hun prøvde å krysse med rullatoren sin, men fikk avslag på TT-kort. 

Anonymkode: c9764...f22

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TT-kort for transport til Fontenehuset? Min mor (95) ble påkjørt av en åttiåring midt i byens største gangfelt da hun prøvde å krysse med rullatoren sin, men fikk avslag på TT-kort. 

Da burde du hjelpe henne, klage og få svar på hvorfor hun ikke har fått det. 

Anonymkode: eb04c...8cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Sitter du her som helsepersonell og forteller om historier fra jobben din? Har du ikke taushetsplikt kanskje? Vær forsiktig med hva du skriver på nettet, med mindre du bare troller. 

Anonymkode: eb04c...8cb

Dt er selvfølgelig lov å fortelle om opplevelser fra jobben i helsevesenet, man bryter ingen taushetsplikt så lenge anonymiteten er ivaretatt, noen den i aller høyeste grad er hos den du siterer. Det hun forteller er ikke en engangshendelse, jeg opplevde lignende ting hyppig både på legevakt og akuttmottak. Å ha fått pasientreise til legevakt/sykehus når tilstanden var uavklart, betyr ikke at du har krav på det hjem igjen. Og for å sitere noe som hyppig ble sagt til pasienter her «det er ikke skattebetalerne sitt ansvar at du bor et sted med lite kollektivtilbud, bussen går om seks timer, da må du pent vente på den». Ts kan kjøre med mannen om morgenen, gjøre det hun skal, og sitt på med han hjem igjen når han er ferdig på jobb. Eller kjøpe seg sykkel for å komme til nærmeste kollektivknutepunkt hvis det er noen km unna, fysiska aktivitet er svørt hensiktsmessig når man sliter psykisk. 

Anonymkode: da731...fe5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dt er selvfølgelig lov å fortelle om opplevelser fra jobben i helsevesenet, man bryter ingen taushetsplikt så lenge anonymiteten er ivaretatt, noen den i aller høyeste grad er hos den du siterer. Det hun forteller er ikke en engangshendelse, jeg opplevde lignende ting hyppig både på legevakt og akuttmottak. Å ha fått pasientreise til legevakt/sykehus når tilstanden var uavklart, betyr ikke at du har krav på det hjem igjen. Og for å sitere noe som hyppig ble sagt til pasienter her «det er ikke skattebetalerne sitt ansvar at du bor et sted med lite kollektivtilbud, bussen går om seks timer, da må du pent vente på den». Ts kan kjøre med mannen om morgenen, gjøre det hun skal, og sitt på med han hjem igjen når han er ferdig på jobb. Eller kjøpe seg sykkel for å komme til nærmeste kollektivknutepunkt hvis det er noen km unna, fysiska aktivitet er svørt hensiktsmessig når man sliter psykisk. 

Anonymkode: da731...fe5

Men har også fysiske utfordringer som gjør det vanskelig. Ellers ville det ikke vært noe problem. Men de er ikke alvorlige nok til TT-kort.

Anonymkode: 4e8b6...4c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er helt enig i at det er helt på trynet at noen tror at trådstarter skal få TT kort for å komme seg til Fontenehuset, men det er ingen automatikk i at fordi man er så gammel som din bestemor så får man TT kort. TT kort kan man få få fra man er 10 år og er for personer som på grunn av varig (over 2 år)funksjonshemming, er helt eller delvis avskåret fra å bruke ordinære kollektive transportmidler. Med andre ord er ikke dette noe man får fordi man har blitt utsatt for en ulykke.

Anonymkode: a1767...9b0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...