Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i ca 3 år. I sommer ble de slutt da jeg gikk lei av at han aldri holdt det han lovet og bare lå på sofaen uten å hjelpe til hjemme.

I tillegg hadde jeg nettopp spontanabortert så jeg var nok full i følelser og fikk bare nok. Vi hadde en pause på 2-3 måneder men hadde alltid kontakt med hverandre og møttes for å spise middag ilag eller gå tur eller se en film inni mellom. 
problemet var aldri følelsene for hverandre.

Rett før desember måned så bestemte jeg meg for at jeg ville prøve igjen og han var veldig glad for det.

Men det viser seg at han har møtt en dame som han har møttes i noen uker. Greit nok lite jeg kan si på det i og med vi hadde en pause men etter vi bestemte oss for å prøve på nytt så sa jeg at da må han åpenbart kutte hun ut, og det sa han var ingen problem. De hadde bare møttes noen få ganger uansett.

Så kommer helgen og jeg skulle i et selskap og han skulle på byen med kompiser. Han ba meg stole på han og kose meg i selskapet og jeg gjorde det. Men senere fikk jeg melding fra en kompis om at de to var observert sammen, altså kjæresten min og hun dama.

Jeg konfronterte kjæresten min med det og han innrømte han hadde møtt hun på et av utestedene og hun ville han skulle følge hun til et nach, noe han gjorde før før han dro hjem til meg. 

Jeg vet det ikke er det verste men føler likevel det er et brudd på tilliten for min del. For det første lovde han meg å ikke møte eller snakke med hun mer. For det andre holdt han det skjult helt til han ble avslørt..

igår satt han mye på telefonen og jeg ble helt koko og spurte han rett ut om han fortsatt snakker med hun og han svarte at han ikke har snakket med hun siden den gang men jeg klarer jo ikke å stole på han. Ønsker ikke å bli en psyko som må spørre og undre over noe sånt til evig tid.

I tillegg svarte han at det hadde gått lang tid siden nå og at jeg burde glemme det. Det har ikke gått 3 uker en gang og dessuten kan ikke jeg noe for om dette plager meg når han ikke betrygger meg!

Overdriver jeg? Eller burde han ha mer forståelse for mine følelser og tanker rundt dette?

Anonymkode: b2d72...396

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig: Dette forholdet er ikke liv laga. Så store usikkerheter og tillitsproblemer i denne fasen er et stort faresignal for et potensielt samliv i fremtiden. Gå videre og finn en som passer deg bedre.

Anonymkode: 55a93...12f

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Det der er et sikkert tegn på at det å prøve på nytt var et feiltrinn. 

Se for deg å gå rundt usikker sånn som nå resten av livet. Få mlf fra venner om at typen din er med andre damer. Legg i tillegg til det med at han ikke hjelper til hjemme. Orker du virkelig det? Mens du har savnet han og bestemt deg for at du vil ha han tilbake, har han ikke savnet det men vært opptatt med andre damer. Nå er det hans tur til å få kjenne litt på det. Gjør det ordentlig slutt og gå din vei. Du fortjener bedre og han skal ikke stå i veien for at du får det du vil ha hos noen andre som behandler deg med respekt og elsker deg 

Anonymkode: a4ca2...72a

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om man ligger på sofaen og ikke bidrar i den grad at det er frustrasjonselement før barn. Så blir det et helvete etter barn.

Gå videre i livet. 

Anonymkode: 156b3...455

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå videre og ikke se deg tilbake. 
Han elsker deg ikke nok til å komme seg opp av sofaen eller hjem alene etter byen. 

Å være med ex-daten på nasch er helt uaktuelt. Dump ham. 

Anonymkode: 4710f...124

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stått i en lignende situasjon en stund, og har endelig valg å gå. Det er vondt og vanskelig, men i det lange løp er det nok det eneste riktige. Som nevnt tidligere i tråden er dette dårlige tegn i en slik fase av forholdet. Om tillit ikke er på plass blir ting vanskelig. At han aktivt velger å møte henne viser jo at han hverken har respekt for deg eller er villig til å lukke den døra sånn at du skal føle deg trygg. Om han ville satse på deg 100% ville han aldri gjort dette. Gå nå, det blir bare vondere og vanskeligere jo lenger du venter. Finn noen som er villige til å satse på deg 100%, og viser deg dette gjennom handlinger

Anonymkode: 4eaec...624

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hun gjorde det slutt, og han fant seg ny dame. Dette takler hun ikke. Nå prøver de igjen, men han tenker kanskje at denne ustabile damen (ts) lett kan gjøre det slutt igjen på grunn av et eller annet. Jeg skjønner ham godt. 

Anonymkode: a75a6...f27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han holdt aldri det han lovet før, og han bidro ikke med noe i hverdagen i samlivet.

Du gjorde det fornuftig nok slutt med han du visste at du ikke kunne stole på.

Så gjorde du tabben med å ha kontakt med ham etterpå, og så bli sammen med ham igjen, selv om ingenting tilsa at han hadde endret seg. Og mens han fortsatte å pleie kontakt med deg hele tiden, så spilte han dobbelt med den andre dama. Og til tross for at du visste det, ble du sammen med ham igjen.

Fra hans perspektiv er det ingen grunn til å endre seg, fordi du tok ham tilbake selv om han viste deg at han ikke egentlig forsøkte å reparere forholdet til deg, men han hadde jobbet for et nært forhold til en annen dame parallelt. Han hadde ikke bare gått på en og annen tilfeldig date - han hadde datet en og samme dame i flere uker. En mann som virkelig elsket deg og ønsket en ny sjanse hos deg, han ville aldri ha gjort dette mot deg. For normalt sett vil en oppegående mann vite at med å gjøre det viste han at han fremdeles ikke er til å stole på, at han ikke er eksklusiv. 

Og nå har han vist deg at han fremdeles pleier kontakt med den andre dama.

Spar deg selv for mer vondt. Dump ham og bli kvitt ham en gang for alle! Du kunne ikke stole på ham før, nå har han vist deg at du fremdeles ikke kan stole på ham. Og han understreker det med å vise deg at han ikke respekterer deg i måten han sier du bare skal "glemme" at han dro fra fest til nachspiel med den dama. Han bryr seg ikke nok om deg til å late som en gang.

Og aksepterer du dette og fortsetter med ham, så har du vist han at han fortsatt kan gjøre som han vil - han trenger ikke være en mann som er mer å stole på nå enn han var før. Faktisk, godtar du at han er enda mindre til å stole på nå enn han var før.

Vil deg selv bedre enn denne respektløse løgneren!

Anonymkode: 92ddf...698

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Altså, hun gjorde det slutt, og han fant seg ny dame. Dette takler hun ikke. Nå prøver de igjen, men han tenker kanskje at denne ustabile damen (ts) lett kan gjøre det slutt igjen på grunn av et eller annet. Jeg skjønner ham godt. 

Hvordan kan du mene utifra innlegget at jeg er ustabil? Du vet ingenting om meg annet enn hva jeg skriver her og dømmer utifra det

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar. Ikke svarene jeg håpet på men likevel forventet. Jeg må nok gjøre noe med situasjonen ja.. Selvom det ikke er slik jeg ønsket det skulle bli så sparer jeg meg nok mye vondt ved å avslutte det hele nå

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sier det selv. Du har null tillit. Du har det vondt så fort han tar frem telefonen, du veit med deg selv at du ikke stoler på ham. Takk og pris for dette mennesket som ga deg beskjed! 
Han løy til deg, han sier at han traff henne tilfeldig, det er jeg ikke så sikker på… 
Pause = ligge med andre, se hva man kan få, se om man fortsatt «har det», så evt gå tilbake til det trygge og kjente når man har herjet fra seg. 
Han sier du skal legge det bak deg og at det er lenge siden. Tre uker er ikke lenge, det er ikke han som bestemmer når du er ferdig med dette. Vær så snill! Gå fra denne helvetes taper-idioten. Ikke la han «vinne» etter å ha løyet og holdt deg for narr. Kan tenke meg han ler godt av deg bak din rygg og puster letta ut om du lar dette passere/fortsette… Antageligvis har han kontakt med dama fortsatt, men gjemmer det godt for deg. Kan se for meg det forbausa trynet hans når du gjør det slutt og ber ham komme seg til helvete ut av din bolig… 

Anonymkode: f735b...c6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 13.06):

Bortsett fra «ustabil»-biten så er det nok dette som stemmer. Han holder henne varm i fall det blir slutt igjen slik at han slipper å starte helt på nytt.

Jeg tenker også at dette forholdet ikke er liv laga, cut your losses og finn en mann du ikke har så mye negativ historie med (ta en lang pause først, det er deilig å være singel også 😊).

Har man tre barn og vært gift i 25 år kan det være verdt å prøve å bygge opp tilliten igjen, her ser jeg ikke at det er noe å redde.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2026 den 10.16):

Jeg og kjæresten har vært sammen i ca 3 år. I sommer ble de slutt da jeg gikk lei av at han aldri holdt det han lovet og bare lå på sofaen uten å hjelpe til hjemme.

I tillegg hadde jeg nettopp spontanabortert så jeg var nok full i følelser og fikk bare nok. Vi hadde en pause på 2-3 måneder men hadde alltid kontakt med hverandre og møttes for å spise middag ilag eller gå tur eller se en film inni mellom. 
problemet var aldri følelsene for hverandre.

Rett før desember måned så bestemte jeg meg for at jeg ville prøve igjen og han var veldig glad for det.

Men det viser seg at han har møtt en dame som han har møttes i noen uker. Greit nok lite jeg kan si på det i og med vi hadde en pause men etter vi bestemte oss for å prøve på nytt så sa jeg at da må han åpenbart kutte hun ut, og det sa han var ingen problem. De hadde bare møttes noen få ganger uansett.

Så kommer helgen og jeg skulle i et selskap og han skulle på byen med kompiser. Han ba meg stole på han og kose meg i selskapet og jeg gjorde det. Men senere fikk jeg melding fra en kompis om at de to var observert sammen, altså kjæresten min og hun dama.

Jeg konfronterte kjæresten min med det og han innrømte han hadde møtt hun på et av utestedene og hun ville han skulle følge hun til et nach, noe han gjorde før før han dro hjem til meg. 

Jeg vet det ikke er det verste men føler likevel det er et brudd på tilliten for min del. For det første lovde han meg å ikke møte eller snakke med hun mer. For det andre holdt han det skjult helt til han ble avslørt..

igår satt han mye på telefonen og jeg ble helt koko og spurte han rett ut om han fortsatt snakker med hun og han svarte at han ikke har snakket med hun siden den gang men jeg klarer jo ikke å stole på han. Ønsker ikke å bli en psyko som må spørre og undre over noe sånt til evig tid.

I tillegg svarte han at det hadde gått lang tid siden nå og at jeg burde glemme det. Det har ikke gått 3 uker en gang og dessuten kan ikke jeg noe for om dette plager meg når han ikke betrygger meg!

Overdriver jeg? Eller burde han ha mer forståelse for mine følelser og tanker rundt dette?

Dere er virkelig ikke ment for hverandre! Følelser er dessverre sjelden nok, man må være kompatible.. 

Anonymkode: 96f11...23e

Skrevet

Her er det bare en ting å gjøre. Røm. 

Dette forholdet er ikke liv laga. Han er en sofagris som driver på som han vil. Vil du ha en slik til samboer/ ektemann og pappa til dine barn?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det?

Anonymkode: e17a4...8ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...