Gå til innhold

Pleier noen og gjøre dette på ferie

Gjest King James II

Anbefalte innlegg

Gjest King James II

Er det noen her som drar på ferie uten og planlegge noe og bare peker på et tilfeldig sted på et kart og ser hvor man ender opp.

Eller vist man er i f.eks Madrid og lukker øynene og svinger seg rundt og peker en vei og går den veien.

Altså og ikke følge noe kart bare gå helt tilfeldig og se hvor du ender opp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har gått på måfå i mange byer. Men å reise til et sted på måfå (bare sette meg på et tog o.l.) er jeg litt for kontrollfrik til.

Om noen har tenkt å rusle rundt på måfå, anbefaler jeg ikke å gjøre det i Venezia om du ikke har kart. Jeg snakker av erfaring. Det er ikke en stor by, men ganske så innviklet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Om noen har tenkt å rusle rundt på måfå, anbefaler jeg ikke å gjøre det i Venezia om du ikke har kart. Jeg snakker av erfaring. Det er ikke en stor by, men ganske så innviklet!

Det er jeg enig i. Venezia er en fin by og bare gå rundt i uten og vite hvor man går.,.

Nå liker jeg best og bare sette meg i et tog eller hvor som helst og bare gå av et tilfeldig sted. Jeg liker ikke planlegging. For meg er halve speningen og se hvor jeg ender opp. Men det kan jo henne at jeg planlegger noen få ting men det er lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Binna

pleier og pleier, jeg har ikke reist SÅ mye. Men jeg har reist rundt i Italia slik du forklarer. Veldig gøy, men kan være slitsomt, særlig når man ender opp på øde steder hvor ingen snakker engelsk eller prøver å forstå at du bare er ute etter et sted å sove/ eller komme seg vekk fra stasjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ofte er det en blanding av planlegging og spontanitet. Jeg liker godt å vandre rundt på måfå, man kommer seg da alltids tilbake til utgangspunktet. Av og til setter jeg meg også på en trikk, buss eller et tog og ser hvor jeg havner. Et par ting har jeg som regel planlagt på forhånd, som f.eks overnatting (særlig siden jeg måtte lete ganske lenge en gang jeg ikke hadde planlagt det) og kanskje et par ting som jeg absolutt vil få med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halve gleden for meg er å sette meg ned og lese meg opp om stedet jeg skal til og finne steder som det er viktig å få med seg.

Men den andre halvparten kan jeg godt bruke på måfå. Det å bare sette seg på en buss eller begynne å gå kan medføre noen spennende og uventede opplevelser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg foretrekker en kombinasjon.

Om jeg reiser et sted er det som regel ett eller flere steder jeg planlegger å oppleve, men jeg legger alltid inn en "måfå"-dag.

Ta Barcelona for eksempel:

For meg er minst en hel dag i Parc Guell, og en dag for å gå meg vill i Barri Gotic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist sånn flere ganger, leid bil og tatt ting på sparket og kjørt av gårde uten å vite hvor jeg skal tilbringe neste natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist sånn noen ganger.

Bare satt seg i bilen kjørt en retning for og se hvor man ender opp og tatt inn på de hotellene som er ledige. Ikke noe planlagt.

Ellers bestemte jeg meg en gang for og reise til Bulgaria på kvelden, reiste da neste morgen. Det var heller ikke planlagt, kom bare over et billig tilbud.

Da jeg reiste til Bulgaria reiste jeg med datteren min på 1 år og.

Men det er litt vanskligere og reise veldig spontant med små barn, da må gjerne ting planlegges litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus

Siden jeg har "planlagt" ferier til de fleste tenkelige steder vil det nok neppe skje at jeg reiser på en uplanlagt ferie ;)

Realtivt spontane ferier har jeg reist på flere ganger og det er jo herlig.

Og en gang gikk vi bare ut døra hjemme og satte oss på toget.. Og reiste... Men selv om ferien ikke akkurat var detaljplanlagt viste vi hvilke land vi hadde tenkt oss til og hvilke steder vi ønsket å se der.. (fikk tradisjonen tro ikke sett alt vi ville, men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fountain

Har aldri gjort det, men kan tenke meg at det er spennende. Men så liker jeg å planlegge reiser ganske godt.

Og som noen her sier; Venezia er en fin by å gå seg bort i, har selv gjort det. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...