AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg flytter ut. Han beholder de gamle møblene og betaler/kjøper møblene for en symbolsk sum. Feks 2500 kr for sofa vi betalte 15 000 for osv. Det går greit for meg. Jeg tar med meg det meste av interiøret fordi jeg har kjøpt det meste for egne penger opp igjennom årene. Inkl all påske-julepynt osv. Likevel er det et par ting vi er uenige om. Feks hvem som skal ha spisebordet i stuen med 8 stoler. Det ga venninne i gave da hun skulle flytte. Han mener det var en gave til begge selv om det er min venn. Har jeg rett på det eller må vi trekke lodd eller selge på Finn? Det andre er et stort kunstmaleri. Jeg var griseheldig og fant det på Finn til en svært rimelig sum ift hva det var verdt. Jeg betalte det via vipps og det har vært det fineste i stua vår siden det ble hengt opp for 8 år siden. Jeg kan bevise at jeg har betalt det. Han mener derimot at han var med å betalte halvparten ved at han trakk summen fra da han skulle gjøre overføringer på felles regninger fra felleskonto. Han klarer derimot ikke å bevise det fordi det det gikk så mange summer inn og ut månedene rundt bilde kjøpet. Jeg har virkelig ikke lyst å selge bildet og jeg mener det er mitt så lenge det ikke kan bevises at han var med å betalte det. Har jeg rett? Hadde ikke lyst på et bittert brudd men nå er vi allerede i gang😔 Anonymkode: 5463a...edf
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Ingen har rett. Du tar bildet, han tar spisestuen. Eller motsatt. Anonymkode: aa508...eeb 2 2
monican94 Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden Du tar bildet, han spisestuen. Sett opp alle ting dere er uenig om istedenfor å krangle om én og én ting.. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen har rett. Du tar bildet, han tar spisestuen. Eller motsatt. Anonymkode: aa508...eeb Men han vil ha begge deler…Og evt kjøpe meg ut halvparten av det d er verdt. Problemet er at bildet ble kjøpt for 7500 kr og tror det kan være verdt 40-50 tusen nå. En kjent kunstner. Anonymkode: 5463a...edf
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men han vil ha begge deler…Og evt kjøpe meg ut halvparten av det d er verdt. Problemet er at bildet ble kjøpt for 7500 kr og tror det kan være verdt 40-50 tusen nå. En kjent kunstner. Anonymkode: 5463a...edf «Kjøpe meg ut halvparten av det jeg kjøpte bildet for mener jeg. At han skal betale meg ca 3500 kr for et bilde som er verdt 40 000 kr. Anonymkode: 5463a...edf
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Problemet er at bildet ble kjøpt for 7500 kr og tror det kan være verdt 40-50 tusen nå. En kjent kunstner. Anonymkode: 5463a...edf La han kjøpe det for takst hvis han absolutt vil ha det. Anonymkode: f9504...78a 5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden monican94 skrev (3 minutter siden): Du tar bildet, han spisestuen. Sett opp alle ting dere er uenig om istedenfor å krangle om én og én ting.. ja tenkte å lage en liste i helgen nå Anonymkode: 5463a...edf
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La han kjøpe det for takst hvis han absolutt vil ha det. Anonymkode: f9504...78a Det blir halvparten av takst såfall siden han påstår han betalte meg indirekte 3750 kr for bildet..i 2018. Anonymkode: 5463a...edf
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen har rett. Du tar bildet, han tar spisestuen. Eller motsatt. Anonymkode: aa508...eeb Sikker? Ville en advokat foreslått dette? Anonymkode: 5463a...edf
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir halvparten av takst såfall siden han påstår han betalte meg indirekte 3750 kr for bildet..i 2018. Anonymkode: 5463a...edf Få venninna di til å bekrefte at spisesettet var gave til deg med det samme. Anonymkode: f9504...78a 4
skeiv-ostepop Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Er det barn i bildet? Dette er i den store sammenhengen bagateller.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Ville fått venninna di til å bekrefte at spisebordet var en gave til deg. Bildet er jo ditt, det er du som har betalt det og har kvittering på det. Anonymkode: fab25...f43 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det blir halvparten av takst såfall siden han påstår han betalte meg indirekte 3750 kr for bildet..i 2018. Anonymkode: 5463a...edf Han bør klare å dokumentere at han brukte 3750 mer en måned i 2018 enn vanlig. Eventuelt at du brukte 3750 mindre på fellesutgifter en måned. Anonymkode: f9504...78a 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden Den som får beholde møbler får beholde både møbelet òg slipper kostnaden ved å måtte kjøpe seg et nytt møbel. Jeg synes det virker rart at dere ved étt eksempel godtar en symbolsk sum ( sofaen ), mens med maleriet ønsker å kreve delt antatt markedsverdi. Ellers er det ikke uvanlig at folk deler innbo ut fra hvem som er giver. Hun får serviset. Han får grillen. Osv.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sikker? Ville en advokat foreslått dette? Anonymkode: 5463a...edf Ja, de foreslår det. Anonymkode: 97eed...80b
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden Dere må i allefall bruke samme prosedyre på alt. Ny pris av maleri, ny pris av møbler. Dagens pris på maleri, dagens pris på møbler. Hva maleri kan selges for? Hva møbler kan selges for. Ikke velge det som gagner deg selv innad i hver kategori. Anonymkode: 9e5c4...3c0 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå