Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Låta til Rybak er "hemmelig" fordi han slipper album idag, men mgp-sangene skal ikke offentliggjøres før neste uke så navnet på hans holdes hemmelig frem til da. Noe sier meg at det var bevisst fra hans side, så han kunne få flest mulig lyttinger på hele albumet.

Så klarte nrk likevel å tabbe seg ut og la ut navnet på låta med en feil helt i starten. Folk fikk det med seg før det var borte, så det ble avslørt i fanbasen med en gang. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tydelig at penger og status påvirker hvorvidt artister kan ta moralske valg. Ylvis-brødrene forstår at deltakelse i MGD er drepen for image og merket deres. Derfor er det bare nye/ukjente og desperate artister med i år

Og Rybak. Han skal jeg ikke skrive så mye om, tror det ville blitt regelbrudd 

Endret av venus*
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tarjei Strøm er ekstremt opptatt av å si at FØRST I ÅR har han fått plukket ut låtene selv. Han begynte å "marme" om dette allerede i fjor, at han gledet seg til i år for da skulle han få plukke ut låtene selv. Jeg har hørt det sikkert 10 ganger nå. Jeg håpte det var fordi han (som alle andre) syntes nivået har sunket, og NÅ skuille han få tak i gode låter. Vel - nei.

Noen som har hørt på disse radiolåtene som har blitt sluppet i dag forresten? Er det slik at NRK mener at de første 8 låtene som ble presentert i går er de beste av 1500 låter? Og disse 8 er de som ikke nådde helt opp? Vil tro det, for herrefred så dårlig!! Jeg gråter nesten av frustrasjon...

Jeg ble i alle fall sykt skuffet av Raylee sin låt, det var den jeg hadde høyest forventninger til. Jeg elsket Wild, og Hero var også veldig bra. Begge de hadde knust hele årets felt. Håpte derfor at hun skulle komme med noe like bra, men denne var veldig kjedelig i forhold synes jeg. 

EMMY - Hun floppet for irland i fjor, kom ikke til finalen. Den låten var mye bedre enn denne. Sier ikke mer.

Skrellex - Love again som han hadde sist var egentlig veldig fengende, selv om den ikke nådde opp i et heat som var sterkt den gangen. Sukk - savner den tiden ja. Denne låta synes jeg ikke er i nærheten av like god. 

Gothminster - Heller ikke denne er like god som sist, synes jeg. We come alive var mye bedre enn denne.

De andre gidder jeg ikke kommentere.. de var elendige..

Hva skjer da?! 1500 låter liksom! Ingen bedre? Seriøst?!

Men kanskje noen er uenig? :) Hører selv at jeg er skikkelig negativ nå, men nivået har blitt så dårlig i forhod til slik det var før når vi hadde flere delfinaler... 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det skal være totalt ni bidrag på scenen i år, og hvem den niende og siste artisten blir, er det publikum som skal avgjøre. Gjennom "MGP-cupen" i 'Nitimen' og på NRK.no skal åtte utfordrere kjempe om den aller siste plassen. Alle låtene ble sluppet på strømmetjenestene i dag, tirsdag 20. januar klokken 09.00. Hver dag møtes to artister til duell. Den som får flest stemmer går videre til neste runde.

Stemming: Stemmevinduet er åpent i 24 timer, fra klokken 10.00 til 10.00 dagen etter.

Veien til finalen: Vinnerne fra kvartfinalene (tirsdag til fredag) møtes i nye dueller lørdag og søndag.

Avgjørelse: Mandag morgen den 26. januar starter den avgjørende finaleduellen. Tirsdag 27. januar får vi svaret på hvem som stikker av med den siste finaleplassen.

...

I den første kvartfinalen møtes følgende artister:

1. Skrellex – 'Into the Wild'

2. Emmy – 'Sykt Fin'

.

I den andre kvartfinalen møtes følgende artister:

1. Gothminister – 'The Spell'

2. Vika Anonymous – 'Har du itte vørri på Toten før?'

.

I den tredje kvartfinalen møtes følgende artister:

1. Aranja – 'Pyjamas song'

2. Sander Silva & Victorjus – 'Fritt Fall'

.

I den fjerde kvartfinalen møtes følgende artister:

1. Raylee – 'Where did your friend go'

2. Thomas Jenssen – 'Smalltown'

.

Korte snutter av hver sang er tilgjengelig her:  

https://www.nrk.no/kultur/xl/no-kan-du-stemme-pa-din-favoritt-til-den-siste-finaleplassen-i-mgp-1.17733900

Her kan du også høre de to første sangene i sin helhet, samt stemme på enten Skrellex eller Emmy.

Endret av NordicViking
Feilstavet ord.
Skrevet
Heartland skrev (2 timer siden):

Hva skjer da?! 1500 låter liksom! Ingen bedre? Seriøst?!

Men kanskje noen er uenig? :) Hører selv at jeg er skikkelig negativ nå, men nivået har blitt så dårlig i forhod til slik det var før når vi hadde flere delfinaler... 

Jeg er enig i mye av det du skriver. Det var mye rart blant årets artister, og jeg kan ikke fatte og forstå at dette var det beste av 1500 låter. Vi skal ikke se bort fra at mange etablerte artister har valg å stå på sidelinjen i år (slik Ylvis til slutt valgte å gjøre). 

Når det gjelder de siste åtte utfordrerne, så var det ikke mye som falt i smak hos meg. Men så skal det også sies at det er vanskelig å få et godt inntrykk av en sang når man bare får en kort snutt. Nå får vi riktignok dagens sanger i sin helhet, og det redder det såpass inn at jeg valgte å stemme på Skrellex.  🤓

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...