AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Skrevet 2. januar Jeg er alenemamma til 2barn under 6år der barnefar har samvær 2 helger i mnd. Har jo såklart ett lite håp om å finne meg en mann å dele livet med men hva kan jeg forvente av en bonuspappa? Hva er normalen?😆 Hvordan fungerer det viss det kommer en mann i bildet og vi reiser alle til Syden sånn økonomisk? kan jeg be om at han deltar på turn og andre aktiviteter som barna går på - og kanskje går alene med dem innimellom? Levering i bhg osv? Hvordan fungerer det hos dere? Barnefar har så å si aldri levert/hentet i bhg, kun deltatt på turn 2-3 ganger osv kan legge til at jeg ønsker igrunn barn nr 3 Anonymkode: 34a6c...98c
AnonymBruker Skrevet 2. januar #2 Skrevet 2. januar Slutt å planlegge tre barn hvis du ikke takler de to du allerede har alene. Det blir travlere i skolealder Anonymkode: 92d12...50f 26 15
AnonymBruker Skrevet 2. januar #3 Skrevet 2. januar Hvorfor skal bonusfaren betale for andre sine barn? Det er ikke hans barn. Det rette er at du og barnas far betaler utgiftene til disse barna. Anonymkode: 50f78...936 27 16
TinaChristina Skrevet 2. januar #4 Skrevet 2. januar Du kan ikke FORVENTE noe som helst, men håpe på en oppegående fyr som ønsker å stille opp som en ekstra far for dine barn. 24 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar #5 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er alenemamma til 2barn under 6år der barnefar har samvær 2 helger i mnd. Har jo såklart ett lite håp om å finne meg en mann å dele livet med men hva kan jeg forvente av en bonuspappa? Hva er normalen?😆 Hvordan fungerer det viss det kommer en mann i bildet og vi reiser alle til Syden sånn økonomisk? kan jeg be om at han deltar på turn og andre aktiviteter som barna går på - og kanskje går alene med dem innimellom? Levering i bhg osv? Hvordan fungerer det hos dere? Barnefar har så å si aldri levert/hentet i bhg, kun deltatt på turn 2-3 ganger osv kan legge til at jeg ønsker igrunn barn nr 3 Anonymkode: 34a6c...98c Jeg tenker at i et sunt og godt forhold drar man lasset sammen. Jeg forventer at man bidrar etter evne, deler på kostnader, hjelper hverandre med logistikken. Anonymkode: 5fb62...d0f 7 1
Gjest Gliffy Skrevet 2. januar #6 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slutt å planlegge tre barn hvis du ikke takler de to du allerede har alene. Det blir travlere i skolealder Anonymkode: 92d12...50f Herregud, hun har da ikke planlagt noe som helst. Hun sier at hun ønsker seg, det er noe helt annet. Jeg syns kanskje ikke det er naturlig at bonusfar betaler så mye for barna, men hvis man skal dele livet så er det jo naturlig at han involverer seg i den daglige driften av familien AS. Når man blir sammen med noen med barn så må man jo ta hele pakka, ungene skal jo slippe å bo sammen med noen som ikke tar del i livet deres. Så alt av henting/levering/fritidsaktiviteter syns jeg man bør bli med på om man skal være seriøs med noen som har barn fra før.
AnonymBruker Skrevet 2. januar #7 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): deler på kostnader, Men hvorfor skal bonuspappa betale for andre sine barn? Hjelpe med logistikken ok. Men betale for andre sine barn? Som skrevet over. Man kan ikke forvente noe, men man kan håpe. Anonymkode: 50f78...936 9 3
Mezzosoprena Skrevet 2. januar #8 Skrevet 2. januar Du kan og skal ikke forvente noe som helst. Den gangen du møter en mann som kan være aktuell, skal dere snakke sammen om hvordan dere skal gjøre det i deres familie - og deretter må du ta valget om dette er noe du kan leve med. 8 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar #9 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor skal bonuspappa betale for andre sine barn? Hjelpe med logistikken ok. Men betale for andre sine barn? Som skrevet over. Man kan ikke forvente noe, men man kan håpe. Anonymkode: 50f78...936 Nei, det er klart at man ikke kan forvente at noen andre betaler for særkullsbarn, men dersom det var viktig for min partner å holde alt separat hadde jeg ikke villet være sammen med den. Anonymkode: 5fb62...d0f 6
Strigiformes Skrevet 2. januar #10 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er alenemamma til 2barn under 6år der barnefar har samvær 2 helger i mnd. Har jo såklart ett lite håp om å finne meg en mann å dele livet med men hva kan jeg forvente av en bonuspappa? Hva er normalen?😆 Hvordan fungerer det viss det kommer en mann i bildet og vi reiser alle til Syden sånn økonomisk? kan jeg be om at han deltar på turn og andre aktiviteter som barna går på - og kanskje går alene med dem innimellom? Levering i bhg osv? Hvordan fungerer det hos dere? Barnefar har så å si aldri levert/hentet i bhg, kun deltatt på turn 2-3 ganger osv kan legge til at jeg ønsker igrunn barn nr 3 Anonymkode: 34a6c...98c Du kan egentlig ikke forvente noe som helst... Hadde jeg vært bonusmamma, så hadde jeg bidratt etter evne. 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar #11 Skrevet 2. januar Jeg forventet av min mann når jeg etablerte meg på nytt at han behandlet mitt barn som sin egen. Det vil si at han ble et fullverdig medlem av flokken og bidro både til omsorg, oppdragelse og økonomi rundt barnet. Det har fungert fint for oss. Vi skiller ikke mellom min og våre. De er alle våre. Mannen har fulgt opp alle fritidsaktiviteter på alle barna, jeg har fulgt opp skole. Har ikke jeg hatt mulighet, har mannen reist til legen eller på foreldresamtaler med min sønn. Han har også tatt sykedager, dersom det har vært nødvendig. Den første som er ferdig på jobb har hentet barna. Vi er et team og har dratt lasset sammen. Anonymkode: 9163c...4bc 8 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar #12 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at i et sunt og godt forhold drar man lasset sammen. Jeg forventer at man bidrar etter evne, deler på kostnader, hjelper hverandre med logistikken. Anonymkode: 5fb62...d0f Enig med dette. Om det er bonusmor eller bonusfar i bildet så hadde jeg forventet at man bidrar etter evne og deler på kostnader fordi en bonus velger en hel familie når han/hun velger å bli sammen med noen som har barn fra før. Jeg har fått med meg at det nesten aldri er sånn blant de fleste på KG, men jeg har aldri opplevd noe annet enn at bonusfar var med på "bidrar etter evne, deler på kostnader og hjelper hverandre i hverdagen sånn ellers". Og jeg hadde forventet det, hvis jeg hadde møtt en mann som ikke villet være med og være bonusfar for mine barn så hadde vi ikke vært samboere - da hadde han forblitt kjæreste og vi hadde separate liv og ikke involverte barna. (Mannen jeg hadde da barna var små ønsket samboerskap og etterhvert ekteskap og da visste han hva jeg forventet for at det skulle skje. Jeg var en pakke og hvis han ikke villet hatt pakka så hadde han ikke meg heller) Anonymkode: d1de5...a79 3 2
AprilLudgate Skrevet 2. januar #13 Skrevet 2. januar Det kan jo tenkes den du blir forelska i har barn selv? Tilogmed 2 5
malifika Skrevet 2. januar #14 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor skal bonuspappa betale for andre sine barn? Hjelpe med logistikken ok. Men betale for andre sine barn? Som skrevet over. Man kan ikke forvente noe, men man kan håpe. Anonymkode: 50f78...936 Fordi når man velger noen med barn fra før, så velger man også barna. Selvfølgelig så holder man ting separat den første tiden. Men etterhvert når man flytter sammen og velger å bli en familie, så er det for meg en selvfølge at man deler på alt av penger og oppgaver også uavhengig av om barna i den familien er ens biologiske eller bonus. 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar #15 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvorfor skal bonuspappa betale for andre sine barn? Hjelpe med logistikken ok. Men betale for andre sine barn? Som skrevet over. Man kan ikke forvente noe, men man kan håpe. Anonymkode: 50f78...936 Man må ingenting, men har man ønske om en god familie så bidrar man det man kan. Om min fremtidige partner har barn, noe jeg helst ønsker fordi da vet han hvilket ansvar det innebærer, så vil jeg medberegne hans barn i min økonomi og håper han gjør det samme med mine. Det er i hvertfall en viktig samtale å ha før man går inn i et forhold. Anonymkode: ea65d...d50 2
Compaq Skrevet 2. januar #16 Skrevet 2. januar Du må gjerne ønske, men det kan være vanskelig å finne noen som innfrir til ønsket. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #17 Skrevet 2. januar Hvordan tenker du at ting skal være hvis du selv møter en mann med 3 barn? Skal du betale sydenturen for dem, ta ungene hans til og fra aktiviteter og betale for det? Anonymkode: 40ee0...285 10 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar #18 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvordan fungerer det viss det kommer en mann i bildet og vi reiser alle til Syden sånn økonomisk? Synes dette er et rart spørsmål. Det får det til å høres ut som du primært leter etter en som kan forsørge barna dine og deg. Anonymkode: 6c8db...47a 5 8
AnonymBruker Skrevet 2. januar #19 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er alenemamma til 2barn under 6år der barnefar har samvær 2 helger i mnd. Har jo såklart ett lite håp om å finne meg en mann å dele livet med men hva kan jeg forvente av en bonuspappa? Hva er normalen?😆 Hvordan fungerer det viss det kommer en mann i bildet og vi reiser alle til Syden sånn økonomisk? kan jeg be om at han deltar på turn og andre aktiviteter som barna går på - og kanskje går alene med dem innimellom? Levering i bhg osv? Hvordan fungerer det hos dere? Barnefar har så å si aldri levert/hentet i bhg, kun deltatt på turn 2-3 ganger osv kan legge til at jeg ønsker igrunn barn nr 3 Anonymkode: 34a6c...98c Jeg tenker det kommer an på mannen du finner. Det er veldig inviduelt Anonymkode: 5b28e...db9 1
Mezzosoprena Skrevet 2. januar #20 Skrevet 2. januar malifika skrev (16 minutter siden): Fordi når man velger noen med barn fra før, så velger man også barna. Selvfølgelig så holder man ting separat den første tiden. Men etterhvert når man flytter sammen og velger å bli en familie, så er det for meg en selvfølge at man deler på alt av penger og oppgaver også uavhengig av om barna i den familien er ens biologiske eller bonus. For deg, og mange andre kan det være en selvfølge - for veldig mange andre er det ikke en selvfølge. Derfor må man snakke om dette med en potensiell ny partner, slik at begge parter vet hvor landet ligger, og så får man vurdere fremtiden ut fra dette. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå