AnonymBruker Skrevet 3. januar #61 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2026 den 20.01): Er det pga jobb? Dere fant drømmeboligen? For at barna går på skole der? Hva er det som avgjør hvor mennesker bor? Flytter folk fordi man finner drømmeboligen ett annet sted? Bytter barna skole fordi man vil hs en annen bolig? Anonymkode: 24078...72f Vi flyttet pga sykdom på barnet først. Bodde for utsatt mtp dårlig luft. Så flyttet vi pga størrelse, beliggenhet og ro. Anonymkode: a72df...186
AnonymBruker Skrevet 4. januar #62 Skrevet 4. januar Stort hus, hage, stor garasje, sjø, skog, og kort avstand til skole, jobb, idrett og byen. Anonymkode: 7a2d6...7bc 1
MariaIsabel Skrevet 4. januar #63 Skrevet 4. januar Vi lette etter hus i hele fylket vi bodde i fra før av. Ingen av oss er fra det fylket, vi hadde begge flyttet dit for ekser, men vi trivdes og ble boende etter brudd, og møtte hverandre. Etter en stund med leting rundt omkring, hadde vi begge to en varmere følelse i en av kommunene. Da lette vi mer der, og sjekket skoler og barnehager der. Fant en skole vi likte godt, ble bedre kjent med området i skolekretsen, likte det godt, og så dukket drømmehuset opp der. Vi begge har jobber som ikke er bundet til et sted (reisejobb og selvstendig næringsdrivende uten fast arbeidsplass).
AnonymBruker Skrevet 4. januar #64 Skrevet 4. januar Fikk tomt av familie, som trengte mye jobb før den kunne bygges på. Kort vei til sentrum og samtidig for seg selv. Fritidsboliger rundt oss og folk som sjeldent er der. Vi elsker plassen! Anonymkode: c20a7...8a0
AnonymBruker Skrevet 4. januar #65 Skrevet 4. januar Det var her vi fikk tilbud fra kommunen. Anonymkode: e589e...b28
Lorieen Skrevet 4. januar #66 Skrevet 4. januar Flyttet hit pga jobb. Ble boende pga en meget bra barneskole samt umiddelbar nærhet til Norges fineste by.
kaptsv Skrevet 4. januar #67 Skrevet 4. januar (endret) Flyttet hit for å prøve noe nytt. Hadde ikke planer om slå meg ned. Ikke byen jeg vokste opp i. Ingen familie eller venner her, selv om jeg har bodd her nærmere 20 år. Har en god jobb Endret 4. januar av kaptsv
AnonymBruker Skrevet 4. januar #68 Skrevet 4. januar Bor her fordi jeg må det. Jeg studerer og bror like utenfor Oslo, kan ikke fordra det. Den dagen jeg slår meg ned blir ikke det i en stor by. Anonymkode: 29843...84f
AnonymBruker Skrevet 4. januar #69 Skrevet 4. januar Bor i ei lita bygd, etter skilsmisse kjøpte jeg et av de få husene som var på markedet og det er alt for stort for meg alene nå. Det er ingen leiligheter i passe størrelse til salgs her... Godt nabolag og fantastisk utsikt i boligfelt beliggende ved fjorden. Jeg trives, men det er mye jobb for en person å holde hus og eiendom i orden. Anonymkode: ab1cb...f89
AnonymBruker Skrevet 4. januar #70 Skrevet 4. januar Fikk en hytte gratis av en onkel på en ganske så øde plass. Bor her mai-okt, er resten av året i Spania, der jeg eier en liten leilighet på 55 m2. En perfekt fordeling, da jeg har sett nok norsk vinter for resten av livet. Fred og ro på hytta i fantastisk natur og sol og middag ute hver dag om vinteren. Livet er i grunnen veldig bra. Anonymkode: 80f81...c1c 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar #71 Skrevet 4. januar Flyttet ut av storby, for økonomiske og barnevennlige grunner. Flyttet til en mindre kommune ikke langt utenfor flere byer faktisk. Her får vi stor enebolig og tomt. Er nær alle typer butikker, barnehage og skole. Alle barna løper fritt mellom husene. Flott natur. Anonymkode: 1cee1...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #72 Skrevet 4. januar Jeg er herfra, men det er tilfeldigheten som ville at jeg skulle bli boende her. Jeg skulle bort fra bygda. Jeg trodde ikke det var noe for meg her. Jeg studerte ingeniør og søkte jobb i storbyen i nærheten. Akkurat da var det nedgang i jobbmarkedet for ingeniører og alle potensielle arbeidsgivere var kresne og ville bare ha folk med erfaring, som er litt vanskelig å ha når man nyutdannet. En dag jeg var hjemme hos foreldrene mine hadde de besøk av ei dame som jobbet i en bedrift i bygda som nesten bare har ingeniører. Jeg hadde ikke tenkt på det som en mulighet en gang fordi jeg skulle jo ikke bli boende i bygda. Hun snakket godt om bedriften og jeg endte opp med å søke og få jobben. Og har blitt værende her i nesten 20 år etter. Elsker arbeidsplassen og elsker bygda! Jeg bor litt over en time fra storby, 35 minutter fra nærmeste by, 7 minutter fra langdistanse togstasjon og ekspressbuss (med gratis parkering), ca 300m til butikk, barneskole og barnehage. Hadde betalt ned huslånet før jeg fylte 30 år og har det romslig både fysisk og økonomisk i nedbetalt enebolig med årslønn på rundt en million på landet. Anonymkode: 467f0...174 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar #73 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er herfra, men det er tilfeldigheten som ville at jeg skulle bli boende her. Jeg skulle bort fra bygda. Jeg trodde ikke det var noe for meg her. Jeg studerte ingeniør og søkte jobb i storbyen i nærheten. Akkurat da var det nedgang i jobbmarkedet for ingeniører og alle potensielle arbeidsgivere var kresne og ville bare ha folk med erfaring, som er litt vanskelig å ha når man nyutdannet. En dag jeg var hjemme hos foreldrene mine hadde de besøk av ei dame som jobbet i en bedrift i bygda som nesten bare har ingeniører. Jeg hadde ikke tenkt på det som en mulighet en gang fordi jeg skulle jo ikke bli boende i bygda. Hun snakket godt om bedriften og jeg endte opp med å søke og få jobben. Og har blitt værende her i nesten 20 år etter. Elsker arbeidsplassen og elsker bygda! Jeg bor litt over en time fra storby, 35 minutter fra nærmeste by, 7 minutter fra langdistanse togstasjon og ekspressbuss (med gratis parkering), ca 300m til butikk, barneskole og barnehage. Hadde betalt ned huslånet før jeg fylte 30 år og har det romslig både fysisk og økonomisk i nedbetalt enebolig med årslønn på rundt en million på landet. Anonymkode: 467f0...174 For en fin historie! Blir så nysgjerrig på hvor i landet du bor😀 Høres ut som en bra plass! Anonymkode: 01bc1...db6
AnonymBruker Skrevet 4. januar #74 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (På 2.1.2026 den 20.06): Flyttet hit da barnet mitt ble langvarig mobbet der jeg bodde tidligere og skolen klarte/ville ikke håndtere det. Det er fortsatt innenfor samme by. Valgte det jeg antok var den beste bydelen for et barn å vokse opp i. Har aldri angret på det valget! Anonymkode: 36683...61f Samme her. Beste bydel var vel egentlig der barnet ble mobbet, men vi også måtte flytte på grunn av mobbing. Huset vi har var tilgjengelig akkurat den tiden, var veldig sentralt og hadde potensiale. Det er 9 år siden nå, og jeg lengter vel egentlig videre til leilighet, men mann og barn (nå voksne) ønsker å bli boende. Så derfor bor jeg der nå. Anonymkode: 14de8...ae4
AnonymBruker Skrevet 4. januar #75 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): For en fin historie! Blir så nysgjerrig på hvor i landet du bor😀 Høres ut som en bra plass! Anonymkode: 01bc1...db6 Sør i Rogaland. Anonymkode: 467f0...174 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #76 Skrevet 4. januar Samboeren eide hus her. I tillegg er vi her omringet av familie, så vi har et nettverk som gjerne hjelper til med barna ved behov. Vi har også mulighet til å hjelpe svigers i det daglige (vi måker snø hos dem når vi uansett måler hos oss, tar med ting på butikken etc). Vi bor i ei grend, er 10 min til bhg og 25 min til hans jobb. Min jobb er på motsatt kant og jeg bruker 45 min. Ser meg om etter annen jobb som er nærmere. Vi trives her. Kunne bodd i nabogrenda, men er ikke så lett å selge her hvor vi bor, da taper vi mye. Anonymkode: 41fb9...440
AnonymBruker Skrevet 4. januar #77 Skrevet 4. januar Begge er oppvokst i hver vår bygd hhv 40 og 60 min kjøring (og en ferge for min del) herfra. Dette er nærmeste by fra hjemstedene så vi er nært foreldrene våre samtidig som vi kom oss vekk fra bygda. Vi trives her da det er en passe liten by med bra jobbmuligheter, ok boligpriser og mange fritidsaktiviteter for ungene. Det er en trygg by å vokse opp i og vi slipper å kjøre ungdommene våre uansett hva de skal ut på. Vi bor også i en veldig fin gate med masse godt naboskap. Kunne ikke tenkt oss å flytte herfra Anonymkode: 5b62e...971
AnonymBruker Skrevet 4. januar #78 Skrevet 4. januar Flyttet til Oslo fra Vestlandet og tenkte at dette her blir bra. Endelig skal jeg få oppleve storbyen med alt av tilbud. Etter en stund flyttet jeg og en venninne til København. Stortrivdes der! Fant til og med drømmemannen. Han kunne jobbe hvor som helst, mens jeg savnet hjemme. Så vi flyttet til mitt hjemsted. Så nå har vi begge gode jobber, billig og nydelig hus, barna har venner i området, skolen er bra og vi trives svært godt her. Pluss vi har foreldrene og søsknene mine i nærheten og alltid tilgang til barnevakter. Anonymkode: 77569...55e 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar #79 Skrevet 4. januar Mannen ble headhuntet til en jobb her. Og siden jeg kan jobbe hvor som helst, så flyttet vi. Barna er voksne og har forlatt redet. Anonymkode: b3dbe...18d
AnonymBruker Skrevet 4. januar #80 Skrevet 4. januar Både mannen min og jeg er fra den byen vi bor i. Vi møttes etter at vi begge hadde flyttet "hjem". Vi har bodd i andre byer, begge to, i forbindelse med studier og jobb. Det er denne byen som føles som hjemme. Byen er passe stor, og med nabodistriktene har vi har et stort og variert arbeidsmarked innen veldig grei reisetid. Boligprisene er overkommelige. Kollektivtilbudet er ganske godt. Kulturtilbudet er variert. Naturen er allsidig, og byr på masse aktivitet både sommer og vinter. Anonymkode: ef131...7af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå