DoorKnob Skrevet 2. januar #41 Skrevet 2. januar Jeg bor her jeg gjør fordi jeg ikke orker å flytte. 1
Flintis Skrevet 2. januar #42 Skrevet 2. januar Samboeren hadde hus, så jeg flyttet inn hos henne billigere ned ett hus enn to. Men vanskelig å få jobb for meg.
AnonymBruker Skrevet 2. januar #43 Skrevet 2. januar Bor i denne byen fordi mannen hadde barn fra før og de bodde her. Hadde nok aldri kommet på å flytte hit om det ikke var for det. Nå har jeg bodd her i 23 år snart, så SÅ ille ble det jo ikke. Usikker på om jeg ville flyttet tilbake til Oslo (hvor jeg er født og oppvokst) om jeg ble alene nå (bor ca 3 mil utenfor nå), bydelen jeg vokste opp i er for dyr og jeg vet ikke helt hvor ellers i byen jeg ville ha lyst til å bo.... Men foreløpig bor vi her fortsatt (mannen min er heller ikke herfra). Anonymkode: 593b8...dab
AnonymBruker Skrevet 2. januar #45 Skrevet 2. januar Født og oppvokst her, ville ikke bodd noe annet sted! Ikke noen annen grunn. Anonymkode: a0bfe...47b
Ramsay Street Skrevet 2. januar #46 Skrevet 2. januar Jeg har bodd her hele livet, har alltid stortrivdes.
AnonymBruker Skrevet 2. januar #47 Skrevet 2. januar Skulle ta et annerledes-år i 2016, og flytta til et mindre tettsted i Nord-Norge med våre tre barn. Leide ut huset vårt, og tok ett års permisjon fra jobbene våre. Men barna (og vi) trivdes veldig godt - så vi ble her Solgte huset og kjøpte her. Nå er 2 av 3 barn flyttet bort for å studere. Anonymkode: 8e210...0ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #48 Skrevet 2. januar Jeg flytter hit pga av plassen og huset. Bodde i by, og ville ut av byen. Dette stedet er en av de vakreste plassene i Norge, gode skoler ...og drømmehuset kom opp. Så det var en god mix av alt som klaffet. Måtte pendle først, men nå har jeg jobb her. Anonymkode: 14f83...372
Mardina Skrevet 2. januar #49 Skrevet 2. januar Flyttet dit sammen med eksen. Men er en del hos kjæresten, så er ikke så mye hjemme. Leier loftsleilighet.
AnonymBruker Skrevet 2. januar #50 Skrevet 2. januar Beliggenhet, drømmebolig, bra skole/barnehage Anonymkode: e8eff...e36
AnonymBruker Skrevet 2. januar #51 Skrevet 2. januar Pga jobb / arbeidsmarked, hadde et spedbarn, null nettverk, har alltid klart meg uten uten å lene meg på slektninger. Klimaet er elendig, men blir boende, for å flytte tilbake til Østlandet etter førti år går ikke. Alle har nok med sitt og ikke plass til meg om jeg kom flyttende. Mitt nettverk er nå her hvor regnet og vinden er og den jobben jeg elsker og som jeg fremdeles står i selv om jeg kunne pensjonert meg for lengst. Anonymkode: 46b86...124 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #52 Skrevet 2. januar Er oppvokst her. Flytta tilbake for at barnet mitt skulle få bu nær besteforeldre. Anonymkode: d4378...383
AnonymBruker Skrevet 3. januar #53 Skrevet 3. januar Byen - tilfeldigheter. Vi flyttet etter karriere og muligheter noen år. Men plutselig følte begge seg veldig hjemme. Området - bynært men samtidig trygt og rolig. Kort vei til jobb. Bor dessverre langt unna alt av familie. Det er slikt man ikke tenker over når man er ung og fri. Men uaktuelt å røske alt annet opp med rota nå. Anonymkode: da3f7...fbc
AnonymBruker Skrevet 3. januar #54 Skrevet 3. januar Bor i Bergen fordi jeg liker byen, samboer har familie i nærheten. Jeg er fra et annet sted og vil ikke tilbake. Anonymkode: 7943b...7a1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #55 Skrevet 3. januar Jeg bodde i en større by da jeg var ung ,men flyttet tilbake til hjembyen og har aldri angret. Anonymkode: 99113...27f
AnonymBruker Skrevet 3. januar #56 Skrevet 3. januar Vi fikk tilbud om å kjøpe dette huset da min mormor skulle flytte til leilighet. Fikk kjøpe til verditakst, så det var et godt tilbud forsåvidt. Vi skulle flytte ut av Oslo og så oss om etter et hus litt mer landlig til. Huset var nedslitt og måtte totalrenoveres, det har tatt tid og veien har vært humpete. Men nå er huset ferdig og barna har det bra på skolen. Vi har grodd oss inn på plassen vi bor selv om jeg fremdeles savner Oslo til tider. Anonymkode: 53e24...120
HMK Skrevet 3. januar #57 Skrevet 3. januar For 10 år siden flyttet vi fra by til bygd. En stor kommune i areal, men liten i befolkning. Her kjenner man "alle" og det lokale engasjementet og dugnadsånden står fjellstøtt. Vi ville ha stort hus pga stor familie, med mulighet for å dyrke egen mat, ha høner etc. Og det fikk vi. Fra 93 kvadratmeter og 3 små soverom til 300 kvadratmeter og 6 soverom, 12 mål "hage" med en liten låve, for en mye billigere penge enn huset vi hadde i byen. Lokalsamfunnet er fantastisk. Ungene har et trygt oppvekstmiljø og er med i både idrett, barneteater og kulturskole. Ulempen er at det er dårlig med kollektivtransport. Buss går 2 ganger om dagen, så vi kjører mye og er avhengig av 2 biler. Nærmeste by er en liten sørlandsby som ligger 25 minutter unna. Ellers er det ca 1 time til 3 andre større byer. Kommunen jeg bor i er en typisk pendlekommune. De fleste jobber i byen, og jobbene i kommunen er stort sett innenfor helse, oppvekst eller administrasjon. Det var det rette valget for vår familie.
AnonymBruker Skrevet 3. januar #58 Skrevet 3. januar Bodde først i hjembygda men flyttet tjue minutter unna for å få større eiendom til en billig pris. Viktig å bo nært familien men vil bo et lite sted med små forhold. Anonymkode: 91dbe...5c9
AnonymBruker Skrevet 3. januar #59 Skrevet 3. januar Bor i denne byen fordi mannen skulle studere og der var bare her han kom inn. Så skilte vi oss og jeg flyttet hit jeg bor fordi der var det eneste jeg hadde råd til innenfor skolekretsen. En stygg, kjip bolig i et stygt, kjipt nabolag, der folk ikke hilser på hverandre, har nok med seg selv, kaster søppel og drit rett på bakken, baksnakker og utestenger og generelt tar lite hensyn. Nå har ungene flyttet ut, så håper jeg også kan dra snart. Jeg kan dra hvor som helst, for jeg har ikke røtter noen steder. Akkurat det gjør prosessen litt vanskelig. Men jeg vil gjerne bo litt landlig, et trygt sted der folk er hyggelige mot hverandre og er stolte over stedet de bor. Litt vanskelig å vite hvor det er 😄 Anonymkode: 6e59a...61b 1 2
rotekopp1989 Skrevet 3. januar #60 Skrevet 3. januar Helt tilfeldig at jeg bor akkurat her jeg bor. Skulle selge leiligheten min i byen og flytte litt lenger utenfor byen for å kunne kjøpe enebolig. Har en jobb som gjør at jeg kan bo nesten hvor jeg vil, så da det dukket opp et hus som traff kriteriene jeg hadde satt var det bare å hive seg rundt. Trives veldig godt her, har det sosialt både på jobb og privat, og føler at plassen er "hjemme", selv om jeg overhodet ikke har noen tilknytning hit i utgangspunktet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå