Gå til innhold

Hvorfor bor dere der dere bor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det pga jobb? Dere fant drømmeboligen? For at barna går på skole der?

Hva er det som avgjør hvor mennesker bor?

Flytter folk fordi man finner drømmeboligen ett annet sted? Bytter barna skole fordi man vil hs en annen bolig?

Anonymkode: 24078...72f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er nærme svigers, slik at vi kan hjelpe til med gjøremål. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et kjipt hus i et bra nabolag, nært en veldig god skole og med veldig mange andre barnefamilier i samme nabolag. Hadde aldri tenkt jeg skulle bo sånn, men endte opp med enebarn, så vi prioriterte å bo nært øvrig familie og et sted hvor det er mange potensielle lekekamerater.

Anonymkode: 8b9b9...d85

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet hit da barnet mitt ble langvarig mobbet der jeg bodde tidligere og skolen klarte/ville ikke håndtere det. Det er fortsatt innenfor samme by. Valgte det jeg antok var den beste bydelen for et barn å vokse opp i. Har aldri angret på det valget!

Anonymkode: 36683...61f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Traff mannen her, og jobbmarkedet var stort for oss begge i Oslo. Han er fra Oslo, ikke jeg. 

Anonymkode: 55b28...620

AnonymBruker
Skrevet

For jeg ville hjem igjen.
Til en mindre plass hvor man får litt boplass uten å betale 20 mill.
Så solgte leilighet i større by og flyttet hjem til stort hus å hage i hjembyen.

Stor by er fint det, men trives bedre på en litt mindre plass.

Men får se, vurderer å flytte lengre på landet.
Sett meg ut tomt på 6-7 mål med lang avstand til nærmeste nabo.

Anonymkode: 54f57...dee

• Liker 2
Skrevet

Valgte et svært barnevennlig område, i nærheten av skog, barnehage, skoler og jobbene våre. Trives veldig godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Oppvokst her. Kort avstand til alt.

Anonymkode: 4c737...59a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor på min hjemplass for å være nær familie og for å slippe boliglån på flere millioner der vi bodde før (større by). Trives godt med nærhet til naturen og "alle kjenner alle", men drømmehuset er det ikke.

Anonymkode: d54b2...404

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er vokst opp i denne byen (Oslo), tilgang til mange tilbud, kort vei til spesialskolen - tilgang til spesialskole og spesialisthelsetjenesten, god oppfølging, gåavstand til jobb, et godt og trygt oppvekstmiljø og generelt godt sted å bo. Vi stortrives. :)

Ellers er det også i nærheten av familie og venner. Vi er også fornøyde med en ikke for dyr bolig, som i tillegg passer et barn med spesielle behov.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet hit før vi fikk barn pga jobb.

Kikket på utlysninger i hjembyen, men det dukket aldri noe spennende opp for begge. Kanskje 2 aktuelle stillinger for meg ila 10 år, og egentlig aldri noen for han. Dvs: han kunne kanskje nå fått noe i forskningsinstitusjoner, men der må man jakte oppdrag mer enn man forsker, så ikke så motiverende. 

Så fikk vi barn her i Oslo innen Ring 3, og endte i en bra barnehage+vi trivdes begge i jobb. 

Så ble jeg veldig syk, og eneste mulige behandling er her+ da skolebarn og ektefelle ville absolutt ikke flytte. Så vi gikk bare på visninger innad i bydelen for å finne ny bolig. 

Så da valgte vi å bruke en haug penger på å bo her i samme bydel fremfor å flytte hjem og få endel mer for pengene.

Men jobbtrivsel og generell+tilbud er viktigere enn et hus i en rimelig «død» bydel i hjembyen. 

Om barn skulle mistrives på skole her er det mange andre muligheter i samme/nabobydel - utvlget er mindre i hjembyen som også er mye mer konform. 

Anonymkode: 5be65...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun pga. jobb. Tar utdanning mens jeg jobber, så det er kun midlertidig. Samtidig trives jeg godt på jobben, så kan fint være jeg blir lengre enn jeg har planlagt. Dessverre er det en liten bygd med lite åpenhet mot nye mennesker, så sosialt sett er det dårlig. Jeg er alltid bortreist i helger og ferier. 

Anonymkode: 1c991...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Veldig tilfeldig at jeg endte opp i en liten by i Buskerud. Det var studier som drev oss til denne siden av landet og så fikk mannen min jobb i byen her og jeg sa det var greit å vi kunne prøve å bo her 1 år. Nå har vi bodd her i 3 år og trives godt,tror ikke vi blir her livet ut men akkurat her og nå passer det oss fint.

Anonymkode: b9278...b20

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min vil ikke flytte fra byen, og jeg bodde uansett på et tettsted rett utenfor Oslo, så det var ikke et stort «offer». 

Anonymkode: 73e5c...009

AnonymBruker
Skrevet

Vokst opp her og har ingen annet grunn til å bo her enn familie. 

Anonymkode: 022ee...cc1

Skrevet

Fordi jeg var i en dårlig økonomisk situasjon og dette var det jeg hadde råd til den gangen.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet tilbake til hjembyen min etter at jeg fikk barn. Både jeg og mannen fikk jobb her og foreldrene mine bor her. Vi bodde i en litt større by en drøy halvtime unna, men ville unngå mest mulig pendling i småbarnstiden. Nå ha vi fått et barn til og der blir lenge til vi eventuelt flytter, selv om vi strengt tatt kunne tenkt oss å flytte tilbake til den større byen. Ungene er etablerte og særlig den eldste ville hatt problemer med å finne seg til rette på ny skole. 

Anonymkode: 0d5ec...f77

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg elsker å bo her. 

Anonymkode: 38858...cb8

AnonymBruker
Skrevet

Bor på Grunerløkka i Oslo, fordi jeg/vi liker kort avstand til alt og fint for barna våre her, med mange venner og mye å finne på. Har svigers på hver sin side av sentrum, så sånn sett bor vi praktisk til «midt på» 😄

Anonymkode: 9e582...54a

AnonymBruker
Skrevet

Det var her jeg fikk jobb. Etter hvert fikk jeg mange venner her og plutselig var det ene året jeg skulle være her blitt til 30 år 😄

Anonymkode: 28442...527

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...