Gjest uvanlig bryllup Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Hei hei kan noen hjelpe meg? jeg lurte på om det var mulig å ha et bryllup der det ikke blir servert middag. Vi har en stor familie begge to pluss mange venner som vi vil invitere. For å få et bryllup som ikke koster så veldig mye lurte vi på om det var mulig å ha dagen som så: Vi som er brudepar ordner vi oss om morgen, fotograf og deretter middag med dem aller nærmeste i huset. Så muligens om det er mulig kirke sånn ca kl 17.00 og deretter til et lokale med alle de andre gjestene til kaffi og kaker. Når kvelden kommer blir det en fest med musikk og alkohol. Det som er spørsmålet er hvordan vil gjestene føle seg når vi ikke har et tradisjonelt bryllup???? Håper på hjelp
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Høres kjempefint ut!!! Men vil du gifte deg etter at du har spist middag i brudekjolen?
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 hehe, det kommer jo litt ann på gjestene det da, hvordan de vil reagere altså, er det gamle grandtanter så reagerer de vel,men de reagerer jo gjerne på alt da.. Uansett hva dere gjør så må dere si i fra i innbydelsen dersom dere ikke serverer middag, slik at folk ikke kommer sultne! Og så bør dere ha noen kaker med litt "mat" på bordet, feks gjærbakst eller kansje rundstykker med enkelt pålegg eller et ostefat. Folk blir gjerne sultne ettersom de spiste mat i tre tiden for å rekke å skifte og kjøre. Synes det høres ut som en grei ordning jeg!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Server gjerne noe nattmat utpå kvelden, husk at det blir mange timer med bare sukker og alkohol i magen... Gryterett, pastasalat, suppe, sodd etc, noe salt med litt mat i.
Gjest Binna Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 Det blir jo det samme som å invitere gjestene på kaffe og kaker, og bare noen til middag. Er blitt ganske vanlig det, etter hva jeg har fått med meg. greit å servere middag til de som har reist langveisfra?
marsy Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 hva med en uformell grillfest f.eks. ? det kan være et billig alternativ, har en venninne som vil ha det. hvis det ikke er servering bør det komme tydelig frem i invitasjonen, for de fleste forventer middag hvis de ikke får beskjed om noe annet. Men at dere ihvertfall bør ha noe billig nattmat er jeg enig i. Nattmaten er ofte det beste måltidet av alle
lil Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Enig i at du må opplyse om slikt på invitasjonen. Ellers er det vel som kaffegjester, bortsett fra at de slipper "dødtid" mellom vielsen og festen.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #8 Skrevet 4. april 2006 Kjenner ei som sier at hvis hun noen gang skal gifte seg så vil hun ha det så enkelt som mulig når det gjelder mat og servering, for heller å stå friere m.h.t. antallet gjester. Hun har snakket om et bryllup der det rett og slett serveres lapskaus, men at de da kan invitere alle vennene og begge familiene. De har store familier begge to. Tror nok det kunne blitt veldig hyggelig jeg da.
kitekatt Skrevet 4. april 2006 #9 Skrevet 4. april 2006 Hei hei kan noen hjelpe meg? jeg lurte på om det var mulig å ha et bryllup der det ikke blir servert middag. Vi har en stor familie begge to pluss mange venner som vi vil invitere. For å få et bryllup som ikke koster så veldig mye lurte vi på om det var mulig å ha dagen som så: Vi som er brudepar ordner vi oss om morgen, fotograf og deretter middag med dem aller nærmeste i huset. Så muligens om det er mulig kirke sånn ca kl 17.00 og deretter til et lokale med alle de andre gjestene til kaffi og kaker. Når kvelden kommer blir det en fest med musikk og alkohol. Det som er spørsmålet er hvordan vil gjestene føle seg når vi ikke har et tradisjonelt bryllup???? Håper på hjelp ← Synes det høres kjempebra ut!!! Bar opplys om det i invitasjonen. Skriv at de er invitert til kaffe/ kake og bryllupsfest kl..... Burde holde det
Annie78 Skrevet 10. april 2006 #10 Skrevet 10. april 2006 Burde vel gå helt fint det!!! Men ville hatt noe annet i tillegg til kakene - snitter f.eks. Da blir det litt mer mat, liksom. Vi hadde vanlig bryllupsmiddag, og så snitter og kaker. De som da var invitert til kaffe og fest, syntes det var veldig ok med snitter i tillegg til kakene!!!
Gjest Tita K Skrevet 10. april 2006 #11 Skrevet 10. april 2006 Det er visst vanlig å gjøre det sånn i en del andre europeiske land. Dere kan jo bare si at dere vil ha et litt kontinentalt bryllup med mottagelse og fest ikke middag så vet alle hva som venter og de spiser før de kommer.
afr0dite Skrevet 10. april 2006 #12 Skrevet 10. april 2006 Helt i orden å droppe middagen! Men enig som det sies her å ha noe snitter i tillegg til kakene, kanskje noe spekemat hvis dere ikke synes det blir for dyrt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå