AnonymBruker Skrevet 2. januar #1 Skrevet 2. januar Vi har en hund som vi fikk når hun var nesten 1 og nå er hun 5. Og av en eller annen årsak er det som om hun ikke har tillit til meg lengre. Hun er sjekket hos dyrlege men finner ikke noe galt. Noen tips til hvordan bygge dette opp igjen? Anonymkode: e522e...143
Tabris Skrevet 2. januar #2 Skrevet 2. januar Jeg regner med du skjønner at for å få tips så må du gi mer informasjon. Hva nøyaktig og helt konkret er problemet? Hvordan, helt konkret, arter det seg at hun ikke har tillit til deg lenger? 2
monican94 Skrevet 2. januar #3 Skrevet 2. januar Du skriver "vi" har en hund, Har den tillitt til noen andre voksne ?
AnonymBruker Skrevet 2. januar #4 Skrevet 2. januar Helt generelt så sier man jo ofte at det er en "tillitskonto" mellom hund og eier. Hver gang man må gjøre ting hunden ikke liker, som f.eks. å klippe klør (som er noe min hund virkelig hater) gjør man uttak på tillitskontoen, så da må man sørge for at kontoen er så full av slike ting ikke tømmer den. Jeg overtok en omplasseringshund i sommer som naturligvis ikke hadde noen som helst tillit til meg som fremmed person i starten, og hun var i tillegg ekstremt usikker på alt og alle. Så jeg har vært veldig bevisst på å aldri tråkke over grensene hennes, utsette henne for noe hun synes er ubehagelig eller ignorere signaler. Gradvis har tilliten bygget seg opp, så nå tåler hun f.eks. kloklipping uten at "kontoen blir tom". Anonymkode: 1dec2...6ef 1 1 2
mommyaka Skrevet 2. januar #5 Skrevet 2. januar Hva er det hunden har mistet tillitt til? E det ble du plutselig ikke får lov til? Knurrer og bjeffer han på deg?
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar Tabris skrev (14 timer siden): Jeg regner med du skjønner at for å få tips så må du gi mer informasjon. Hva nøyaktig og helt konkret er problemet? Hvordan, helt konkret, arter det seg at hun ikke har tillit til deg lenger? Beklager at jeg ikke svarte på denne i går. Vel hun ja det er ikke lett å finne ordene ( covid og dritt gir meg hjernetåke) men hun velger å legge seg ved siden av de andre i familien, hun vil ikke være med meg på tur, ikke trene med meg, og hun ser på meg med et annet blikk. Når vi er ute på tur og hun er løs og vi møter hunder velger hun å løpe sin vei kontra før hvor hun søkte mot meg. Anonymkode: 9060a...1c3
Tabris Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager at jeg ikke svarte på denne i går. Vel hun ja det er ikke lett å finne ordene ( covid og dritt gir meg hjernetåke) men hun velger å legge seg ved siden av de andre i familien, hun vil ikke være med meg på tur, ikke trene med meg, og hun ser på meg med et annet blikk. Når vi er ute på tur og hun er løs og vi møter hunder velger hun å løpe sin vei kontra før hvor hun søkte mot meg. Anonymkode: 9060a...1c3 Vil hun være med på tur eller trene med de andre i familien? Hvor lenge har det pågått, at hun har endret seg? Og har det skjedd noe?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå