Gå til innhold

Kan man vaske regntøy?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 4-åringen hadde siste dag i barnehagen før jul den 19. desember. Hun hadde med seg alt tøyet som lå i barnehagen, inkludert regntøy som var brukt samme dag og derfor vått. Det lå i en egen pose.

Jeg var veldig sliten og satte alt i garasjen, med tanke på å ta det dagen etter. Dagen etter ble hele familien syk. Etter en uke med sykdom opplevde vi også et dødsfall i familien. På grunn av dette ble klærne helt glemt.
I dag tok jeg med alt tøyet inn for å vaske og sortere. Regntøyet lukter litt mugg. Kan det vaskes?

Anonymkode: 57802...f51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HAr ikke tøyet vaskelapp? Du kan fint vaske regntøy, men følge vaskeanvisningen...

Anonymkode: d4e6f...b66

AnonymBruker
Skrevet

Du kan vaske, men bruk lite vaskemiddel og  ikke sentrifugere. Heng de et sted de kan dryppe fra seg. 

Anonymkode: 43650...11a

Skrevet

Ja

Anonymkode: 0324c...ad2

Skrevet

Man vasker da tøyet jevnlig.

Men man lar det ikke ligge fuktig en uke og mugle.... 🤢

Anonymkode: 18063...34f

Skrevet

Hvis det har blitt mugg i det så ville jeg nok ikke brukt det på barna mer. Jeg har vasket ting som tåler 95 grader og hard sentrifugering med litt mugg, men slik behandling tåler nok ikke regntøy. 2 uker vått i garasjen ville jeg nok forventet mye mugg. Jeg ville nok bare kastet det nå...

• Liker 1
Skrevet

Prøv, mulig det ikke går om deg har begynt å mugle men også mye mulig du får reddet det. lykke til 🤞😜

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Man vasker da tøyet jevnlig.

Men man lar det ikke ligge fuktig en uke og mugle.... 🤢

Anonymkode: 18063...34f

Tror TS vet det….. Det går helt fint å la det ligge i en uke og mygle, når man står i det TS beskrev…. Hjelpes! Jeg selv kunne glemt det bare fordi jeg var sliten og skulle «ta det etterpå», for deretter å glemme det. 

Anonymkode: cdbcc...91a

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...